Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin aloittaa juoksuharrastuksen. BMI 35. Kysymyksiä:

Vierailija
03.01.2009 |

Aloittaisin kevyellä juoksuohjelmalla. Enhän mä tässä kunnossa pysty alkuun juoksemaan viittä minuuttia pidempään, jos sitäkään.

Olen vasta lopettanut tupakoinnin.

Painan 104 kiloa.

Olen harrastanut pitkän matkan kävelyä jo vuosia. Eli kävelen 2-3 tuntisia lenkkejä usein, joten kunto ei sinänsä ole ihan huono. Kävelen siis ihan reippaasti, että tulee hiki.

Nyt tekis mieli saada lisää tehoja ja haluaisin aloittaa juoksun. Tavoitteena on, että kesään mennessä juoksisin 10 kilometriä.

Mitä luulette, voinko onnistua? Kestääkö nivelet? Voiko 10 asteen pakkasessa aloittaa juoksuharrastusta?

Vinkkejä? Millaiset juoksukengät pitäis lihavalla olla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeisn onnistu 165 cm naiselta, mutta itse olen 184 mies ja käyn myös punttisalilla noin 4 kertaa viikossa, sulkapallossa kerran viikossa sekä uimassa kerran viikossa. Harrastan urheilua keskimäärin ainakin kerran päivässä, joinain päivinä saatan ehtiä aamupäivällä punttisalille ja ennensaunaa käyn vielä vetäsemässä hikilenkin.

Uusim,pana aloitin avantouinnin viime kuussa. Sinnekin menen suoraan punttisalin jälkeen. Nyt kyllä alkaa aika loppumaan, vaikka koitan järjestää punttisalini ym siten, että vien lapset harrastukseen ja käyn salilla ja haen lapset harrastuksesta.

että painaa 106 kiloa, vaikka juoksee monta kertaa viikossa useita kilometrejä. Anteeksi, tiedän, että kuulostan ilkeältä, mutta en vaan ymmärrä..

Vierailija
22/25 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan selitti paljon. Olinpa typerä, kun tosiaan automaattisesti ajattelin, että siellä joku löllykkä lyhyt nainen vastaili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/25 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nivelissä tunnu muutokset heti.

Ite oon aina liikkunut suuresta ylipainosta huolimatta. Enpäs enää pahemmin liiku kun en fysioterapeuttia, valmentajaa ja urheiluhierojaa aikoinani uskonut. Oon soutanut kauan sitten kilpaa siis vaikka olin sillonki ylipainonen. Valmentaja kehotti vältään hölkkää mutta en välittänyt vaan hölkkäsin.

Nyt ei niverikon kanssa pahemmin huvita liikkua ja painoa kertyy vaikka ruokavaliolla kottan pitää painoo kurissa. Ei varmaan tartte kertoo että päivittäin käytetty kipulääke ei ole kiva ja tulevaisuuden näkymä on keinonivel. Eikä ikää oo vielä mahottomasti.

Tehkää mitä haluatte kropallenne mut istukaa hetkeksi ja miettikää minkä arvosta on ottaa se riski ettei jonain päivänä pääse kyykkyyn kun polvet ei taivu, millasta on uneton yö nivelkivun kanssa, kun jatkuva kipulääkkeen syönti ei auta, kun ei voi ajatellakaan juoksevansa _kun kipu hallitsee joka päivä elämää_ .

Vierailija
25/25 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kertoa ettei ehkä kannata.

Itse painoin ihan äskettäin aivan samaisen määrän kuin sinä ja halusin myös aloittaa juoksemisen. Aluksi tuntui kaikki menevän ihan ok mutta sitten alkoi särky yms. Juoksin lyhyitä aikoja ja muistin venytellä ja lämmitellä. Ja liikkunut olen aina. Koskaan ylipaino ei ole luita ja niveliä särkenyt, olen siltä osin ollut täysin kunnossa.

Jätin sen kun totesin että ei vielä jos haluan liikkua vielä myöhemminkin. Nyt sitten reilu 20 kiloa laihempana kokeilin samaa ja kyllä eron huomasi. En voi sanoin kuvailla sitä eroa. Olen nytkin varovainen koska painoa on kuitenkin vielä se 80 kg.

Eli en suosittele. Harmi vain koska lenkkeily on tylsää ja minäkin haluaisin mieluummin juosta. Unohda juoksu vähäksi aikaa ja palaa asiaan hieman kevyempänä.