Onko ketään jouduttu katetroimaan/laittamaan kestokatetria synnytyksen jälkeen?
Siis koska pissa ei tule normaalisti. Kuinka kauan kesti, että toivuit ja pissaaminen normalisoitui? Ja mitä keinoja se vaati?
Kommentit (6)
Vietin yön sairaalassa ja aamulla kyselin saanko lähteä kotiin. Katetri otettiin pois ja minulle sanottiin, että heti jos pissa alkaa tulemaan normaalisti niin saa lähteä kotiin. Join muutamia lasillisia vettä ja ravasin muutaman kerran vessassa yrittämässä ja kyllä se kolmannen yrityksen jälkeen alkoi jo tulemaan. Olihan se muutaman päivän vähän hassunlainen tunne se pissan punnaaminen mutta kyllä se jo viikon jälkeen alkoi sujumaan ihan normaalisti.
Rakko totutettiin tunnistamaan pissahätä. Tää on vaan niin raastavaa, kun synnytys meni hyvin ja sitten tällainen helvetillinen stressi pissasta.
Vajaan viikon tuli pissat letkuista pussiin.
Normalisoituminen tapahtui normaalisti, mitä nyt ison leikkaushaavan takia pystyyn nouseminen ja käveleminen ottivat voimille. Siis pöntölle pääsy vaati todella töitä.
Synnytyksen jälkeen lihakset oli ihan jumissa, en tuntenut niitä ollenkaan enkä saanut pissaa tulemaan. 6 päivää katetroitiin parin tunnin välein. Sanoivat jo, että jos ei ala sujua, laittavat letkun vatsan läpi ja kotiuttavat (olin siis sairaalassa viikon). Seitsemäntenä päivänä (kun olin yrittänyt koko sen ajan käydä monta kertaa päivässä vessassa) sain lopulta pissan tulemaan ulos. Prosessi oli sekä henkisesti että fyysisesti vaikea - olin aika masentunut ja epätoivoinen. Että näinkin pieni asia voi olla niin hankalaa :(
lisäksi syön antibiootteja pissatulehdukseen. pissaa kyllä tulee, muttei normaalilla paineella. joudun ikään kuin ponnistamaan pissaa ulos. tuleeko musta ikinä entisen laista? todella masentaa ja mietityttää tämä asia koko ajan. ap