Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun kun lopetin imetyksen 6kk iässä :(

Vierailija
05.11.2009 |

Maito väheni ja väheni, olin ahdistunut ja masentunut, stressasin imetystä. Lopulta ajattelin, että parempi lopettaa.

No nyt kun lapsi on 10kk, kadun niin hirveästi sitä :( . Toinen olisi saanut läheisyyttä, ja minulla on ikävä sitä vauvaa ihollani. Vaikka läheisyyttä voi antaa muutenkin, se ei ole sama asia.

Onko kenellekään käynyt samoin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 4-5 kk vanhana, ja itkin niiden takia monet itkut, mutta päätin, etten luovuta, koska olin lukenut, että ne kyllä menevät ohitse vaikkei siltä tunnu. Imetin kontallani lehmäasennossa, pimeässä peiton alla, ryntäsin ottamaan vauvan vaunuista rinnalle puolinukkuvana heti kun antoi pientäkään merkkiä heräämisestä jne.

Jaksoin taistelun, ja imetän vieläkin vaikka lapsella ikää kohta vuosi. Mutta tiedän, miten helposti tulee tilanteita, jolloin tuntuu, ettei jaksa. Itselleni olisi hyvin voinut käydä samoin, mies kuitenkin kannusti ja ymmärsi vaikeat hetket ja auttoi parhaansa mukaan. Älä sure, vauvasi on varmasti ihan tyytyväinen vauva, nauti hänestä! Ja jos saat lisää lapsia, toivottavasti imetys silloin sujuu. Ja jos ei suju, ei maailma siihen kaadu, vauvan kanssa on paljon muutakin hienoa!

Vierailija
2/4 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisyyttä saatte molemmat muutenkin vaikkei enää tissittelyä. Iholle voi ottaa vauvan muutenkin ja köllötellä ja pötkötellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö kanssa päätti lopettaa tissittelyn 6kk ikäisenä.

Maidon tulo hupeni ja heruminen oli pitkän imun takana, niin tyttö tylsistyi ja alkoi kiukuttelemaan yhä useammin tissillä.

Tissi vaihtui pulloon ja tyttö oli tyytyväinen.

Mua ei ole harmittanut imetyksen lopettaminen, koska käytännössä päätöksen siihen teki tyttö, en minä.

Nyt on ollut paljon vapaampaa.. ei tarvitse miettiä mitä lääkettä vetää päänsärkyyn, ottaako saunajuomaksi siideriä jne. Olen tyytyväinen kun mieskin voi hoitaa maidon ja ruoan annon, ja minä saan välillä levätä tai käydä rauhassa kaupassa. En ole sidottu mihinkään aikaan tms. tissin takia.

Läheisyyttä voi antaa muullakin tavalla kuin tissillä. Yhteiset leikkihetket ja halimiset ovat lapselle ihan varmasti ihania!

Vierailija
4/4 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomattomia noi teidän jutut joistain vauvojen raivareista. Mitenköhän olisi ihmislaji säilynyt jos ei vauvat osaisi syödä? Ainoastaan sellaiset äidit ei pysty imettämään, jotka hössöttää koko ajan pitkin kämppää. Jos ottaa rauhallisesti niin vauva osaa imeä ihan luonnostaan. Imetys on maailman yksinkertaisin juttu, mutta siitä on tehty vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän