Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää kaikki SI-urpot!

Vierailija
04.11.2009 |

Miten täällä maassa voi asua näin tyhmää valistumatonta porukkaa ja miten niin suuri osa niistä päätyy tälle palstalle?

-vastustetaan rokotetta ja uskotaan salaliittoteorioihin

-vähätellään tautia "possuflunssaksi"

-uskotaan että "en minä saa sitä tautia kun käyn vain kaupassa ja töissä!"

-jne

Ärsyttää kaiken maailman urvelot!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä kuulut niihin myös...

mihin kategoriaan?

ap

Vierailija
2/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätökset rokotuksen ottamisesta tehdään sen perusteella mitä keskustelupalstoilla, työpaikan kahvinpöydän ja hiekkalaatikoilla puhutaan. Harva vaivautuu käyttämään edes 5 min. ajastaan perehtyäkseen aiheeseen IHAN OIKEASTI esim. thl:n sivuilla, jossa kuitenkin kattavasti taudista ja rokotuksista ASIANTUNTEVAA tietoa.

Ja sitten vielä ylpeillään sillä, ettei rokotusta oteta itselle eikä lapsille, koska "jos sen taudin saa ja siihen kuolee, niin se on sitten niin tarkoitettu käyvänkin". Valtavaa myötähäpeää tunnen kyllä näiden ihmisten puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätökset rokotuksen ottamisesta tehdään sen perusteella mitä keskustelupalstoilla, työpaikan kahvinpöydän ja hiekkalaatikoilla puhutaan. Harva vaivautuu käyttämään edes 5 min. ajastaan perehtyäkseen aiheeseen IHAN OIKEASTI esim. thl:n sivuilla, jossa kuitenkin kattavasti taudista ja rokotuksista ASIANTUNTEVAA tietoa.

Ja sitten vielä ylpeillään sillä, ettei rokotusta oteta itselle eikä lapsille, koska "jos sen taudin saa ja siihen kuolee, niin se on sitten niin tarkoitettu käyvänkin". Valtavaa myötähäpeää tunnen kyllä näiden ihmisten puolesta.

Ainakin itse koen onnistuvani päätöksissäni paljon todennäköisemmin jos teen ne ihan tunteella vaan. Kun yritän järkeillä ja tehdä muka järkipäätöksiä, niin pieleen menee! Teen sen mukaan mitä arvelen ja mikä hyvältä tuntuu, niin ainakin olen itse tyytyväinen ratkaisuihini!

Vierailija
4/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
5/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella tuntuu olevan mielipide asiasta, ja se pitää auliisti kertoa jokaiselle, joka viitsii vähääkään kuunnella. Itse päätin rokotteen ottaa, mutta ei se ole minulta pois, että joku muu päättää toisin. Elä ja anna toisten elää.

Vierailija
6/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos hankkisit itsekin vähän tietoa? Kandee tutkiskella vähän muutakin kuin GSK:n spnsoroimia sivuja (THL). Etsiskelepä esim. Kanadassa tehtyä rokotetutkimusta...

Mutta lapsellahan on lapsen mieli.

Vierailija
7/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos hankkisit itsekin vähän tietoa? Kandee tutkiskella vähän muutakin kuin GSK:n spnsoroimia sivuja (THL). Etsiskelepä esim. Kanadassa tehtyä rokotetutkimusta...

Mutta lapsellahan on lapsen mieli.

Kuka täällä on lapsellinen kun rokoteinfon sivuja uskoo ;) Ne on kuule ihan maallikkojen ylläpitämät ja nuo maallikot ajaa vain yhtä asiaa. Yhtään terveydenhuollon ammattilaista ei sivuston takana olevasta yhdistyksestä löydy.

Pidä vaan lapsellisena, mutta astmani vuoksi olen itse riskiryhmässä ja katsonut vain muutama kuukausi sitten isoisäni kuolevan keuhkokuumeeseen. Se on aika rankka tapa kuolla, tukehtua! Ei paljoa naurata ei tämän pahimmillaan tappavan taudin vähättely ja aiheeseen liittyvän väärän tiedon levittely.

ap

Vierailija
8/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siellä koskaan käynyt, mutta nyt menen käymään kun vinkkasit. Siellä ilmeisesti jotain tulenarkaa tietoa, kun siitä niin vouhotetaan.

Mutta tosiaan ap, tutustu myös puolueettomiin tietolähteisiin. Lääketehtaan sivut eivät ole ne kaikkein parhaat tiedon kannalta. Mainostamiseen kyllä oikein hyvät.

Vierailija
9/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siellä koskaan käynyt, mutta nyt menen käymään kun vinkkasit. Siellä ilmeisesti jotain tulenarkaa tietoa, kun siitä niin vouhotetaan.

Mutta tosiaan ap, tutustu myös puolueettomiin tietolähteisiin. Lääketehtaan sivut eivät ole ne kaikkein parhaat tiedon kannalta. Mainostamiseen kyllä oikein hyvät.

Ensinnäkin mistä luulet tietäväsi mun tietolähteet ja sen että olisin muka lukenut vain THL:n sivuja? Seuraavaksi sanot että WHO on myös lääkefirmojen asialla, eikö?

Osaan kyllä muodostaa ihan oman käsitykseni ihan omien lähteideni perusteella ja terveellä järjellä. Ja kyllä, ole lukenut muutakin kuin THL:n sivustoa ja myös tuota paljon puhuttua rokotusvastaisen propagandan kehtoa: rokoteinfo.fi -sivustoa.

Mikä sinusta tekee osaavamman näiden tutkimustulosten tulkitsemiseen?

Laitapa linkkiä ;)

ap

Vierailija
10/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap solvaa ihmisiä, jotka ottavat itse asioista selvää, eivätkä usko vain mitä yksi taho tuputtaa, huvittavaa;) Ap, jos olisit syntynyt Sveitsissä, Kanadassa, Australiassa jne, kantasi olisi luultavasti aivan toinen:)

Vierailija
11/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia pitäisi kai eniten kiinnostaa tämä Suomessa leviävä epidemia, ei jossain Kanadassa tms. Tää koko keskustelu alkaa olla tosi rasittavaa. Jos ei aikuiset ihmiset osaa tehdä valintojaan ilman, että pitää niitä jatkuvasti täällä toitottaa ja spekuloida, niin voi jumaliste. Mä toisaalta kyllä toivon, että ne jotka ei ota rokotetta, ei sitten myöskään mahd taudin tarttuessa ole ensimmäisinä vinkumassa terveyskeskusten ovella, vaan juovat viinimarjamehua ja makaavat viltin alla kotona.

Vierailija
12/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kaikessa älykkydessään kuvittelee tämän koskevan jotakin pientä osaa suomalaisia!? Katsopa maailman uutisia, miten paljon siellä vastustetaan rokottamista! Ranskalaisista vain 17% on halukas ottamaan rokotteen, saksalaisista 12%. Usassa kolmasosa vanhemmista ei halua lapselleen rokotetta, jne. Kaikki hekö lukevat rokoteinfoa?

Vierailija
13/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miten minun kannattaisi toimia?? Mulla on 11 kk vanha poika.Otanko hänelle rokotteen?? Itse en tosiaankaan tiedä.Voiko joku varmasti sanoa että rokote suojaa lastani ja siitä ei oireita tule?? Ja kuinka kauan se suojaa, suojaako myös ensi vuonna mahdollisesti erilaiselta (pahemmalta??) kannalta?? Entäpä ne verikokeet, mitä kuulemma otetaan rokotteen antamisen jälkeen? AARGH.Auttakaahan minua, oi viisaat mammat... Miksei muutkin :D

Vierailija
14/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeitä on kaikissa maissa. Ja tosiasia on se, että Euroopassa ja USAssa on rokottamattomuuden myötä puhjennut mm. pahoja tuhkarokkoepidemioita.

Minun päähäni ei mahdu, miten joku voi tällaisessa asiassa uskoa maallikoita ennemmin kuin asiantuntijoita. Suomalaiset rokotusasiantuntijat ovat alansa kansainvälistä huippua ja en kertakaikkiaan käsitä, miten joku voisi uskoa maallikoita ennemmin kuin ihmisiä, joilla on koulutus ja vuosikymmenien kokemus rokotteista. Jokainen aihetta oikeasti tunteva näkee heti, että "rokotuskriittiset" sivustot ovat täyttä tuubaa: tutkimustuloksia tarkoitushakuisen negatiivisesti tulkitsevia juttuja.

Vierailija
15/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Ruotsia, siellä ei rokoteta alle 3v. Ja siellä myös sama rokote kuin Suomessa. Ruotsi on edellä monessa asissa Suomea ja enemmän tietoisia monista, Ruotista löytyy paremmat mahdollisuudet hoitaa vaikeasti sairaita.

Eli en antaisi alle 3v rokotetta jos naapurimaassa sanotaan ettei ehottomasti kannata antaa!

eli miten minun kannattaisi toimia?? Mulla on 11 kk vanha poika.Otanko hänelle rokotteen?? Itse en tosiaankaan tiedä.Voiko joku varmasti sanoa että rokote suojaa lastani ja siitä ei oireita tule?? Ja kuinka kauan se suojaa, suojaako myös ensi vuonna mahdollisesti erilaiselta (pahemmalta??) kannalta?? Entäpä ne verikokeet, mitä kuulemma otetaan rokotteen antamisen jälkeen? AARGH.Auttakaahan minua, oi viisaat mammat... Miksei muutkin :D

Vierailija
16/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä "rokotus asiantuntijasi" ei monetkaan ota tätä ko rokotetta. Mutta esim ammatin puolesta "joutuvat" suosittelemaan rokotetta!! Heidät koulutetaan antamaan tietoa rokotteesta niin että mahdollisimman moni sen ottaisi. Mutta eivät monet sitä itse kuitenkaan ota. Huomioikaa myös tämä.

liikkeitä on kaikissa maissa. Ja tosiasia on se, että Euroopassa ja USAssa on rokottamattomuuden myötä puhjennut mm. pahoja tuhkarokkoepidemioita.

Minun päähäni ei mahdu, miten joku voi tällaisessa asiassa uskoa maallikoita ennemmin kuin asiantuntijoita. Suomalaiset rokotusasiantuntijat ovat alansa kansainvälistä huippua ja en kertakaikkiaan käsitä, miten joku voisi uskoa maallikoita ennemmin kuin ihmisiä, joilla on koulutus ja vuosikymmenien kokemus rokotteista. Jokainen aihetta oikeasti tunteva näkee heti, että "rokotuskriittiset" sivustot ovat täyttä tuubaa: tutkimustuloksia tarkoitushakuisen negatiivisesti tulkitsevia juttuja.

Vierailija
17/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä "rokotus asiantuntijasi" ei monetkaan ota tätä ko rokotetta. Mutta esim ammatin puolesta "joutuvat" suosittelemaan rokotetta!! Heidät koulutetaan antamaan tietoa rokotteesta niin että mahdollisimman moni sen ottaisi. Mutta eivät monet sitä itse kuitenkaan ota. Huomioikaa myös tämä.

liikkeitä on kaikissa maissa. Ja tosiasia on se, että Euroopassa ja USAssa on rokottamattomuuden myötä puhjennut mm. pahoja tuhkarokkoepidemioita. Minun päähäni ei mahdu, miten joku voi tällaisessa asiassa uskoa maallikoita ennemmin kuin asiantuntijoita. Suomalaiset rokotusasiantuntijat ovat alansa kansainvälistä huippua ja en kertakaikkiaan käsitä, miten joku voisi uskoa maallikoita ennemmin kuin ihmisiä, joilla on koulutus ja vuosikymmenien kokemus rokotteista. Jokainen aihetta oikeasti tunteva näkee heti, että "rokotuskriittiset" sivustot ovat täyttä tuubaa: tutkimustuloksia tarkoitushakuisen negatiivisesti tulkitsevia juttuja.

En nimittäin tarkoita mitään wannabe-asiantuntijoita tyyliin sairaanhoitajat ja rokotteisiin perehtymättömät lääkärit vaan tutkijat ym. joilla on asiantuntemusta nimenomaan rokotteista. Yksikään näistä ihmisistä ei taatusti jätä yhtään rokotusta ottamatta.

Ja sinulle, joka sanoit, että Ruotsissa ei rokoteta alle 3-vuotiaita: ei mieleesi sitten tullut, että se voisi olla myös kustannuskysymys?

Vierailija
18/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei ole kustannuskysymys, Ruotsi on joututunut tilamaan koko kansalle rokotukset, muuten he eivät olisi saaneet rokotteita ollenkaan. Vaan ihan sen takia alle 3v jätetää rokottamatta koska rokotteesta tiedetään niin vähän, ei tiedetä kuin lapsi rokotteeseen reakoi.

liikkeitä on kaikissa maissa. Ja tosiasia on se, että Euroopassa ja USAssa on rokottamattomuuden myötä puhjennut mm. pahoja tuhkarokkoepidemioita. Minun päähäni ei mahdu, miten joku voi tällaisessa asiassa uskoa maallikoita ennemmin kuin asiantuntijoita. Suomalaiset rokotusasiantuntijat ovat alansa kansainvälistä huippua ja en kertakaikkiaan käsitä, miten joku voisi uskoa maallikoita ennemmin kuin ihmisiä, joilla on koulutus ja vuosikymmenien kokemus rokotteista. Jokainen aihetta oikeasti tunteva näkee heti, että "rokotuskriittiset" sivustot ovat täyttä tuubaa: tutkimustuloksia tarkoitushakuisen negatiivisesti tulkitsevia juttuja.

En nimittäin tarkoita mitään wannabe-asiantuntijoita tyyliin sairaanhoitajat ja rokotteisiin perehtymättömät lääkärit vaan tutkijat ym. joilla on asiantuntemusta nimenomaan rokotteista. Yksikään näistä ihmisistä ei taatusti jätä yhtään rokotusta ottamatta.

Ja sinulle, joka sanoit, että Ruotsissa ei rokoteta alle 3-vuotiaita: ei mieleesi sitten tullut, että se voisi olla myös kustannuskysymys?

Vierailija
19/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös sveitsi!!

"Todellakaan ei ole kustannuskysymys, Ruotsi on joututunut tilamaan koko kansalle rokotukset, muuten he eivät olisi saaneet rokotteita ollenkaan. Vaan ihan sen takia alle 3v jätetää rokottamatta koska rokotteesta tiedetään niin vähän, ei tiedetä kuin lapsi rokotteeseen reakoi."

Vierailija
20/56 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En nimittäin tarkoita mitään wannabe-asiantuntijoita tyyliin sairaanhoitajat ja rokotteisiin perehtymättömät lääkärit vaan tutkijat ym. joilla on asiantuntemusta nimenomaan rokotteista. Yksikään näistä ihmisistä ei taatusti jätä yhtään rokotusta ottamatta."

Tutkijat ne vasta jättääki nämä rokotteet ottamatta! Sun ei tarvi kuin googlata esim Ruotsin tutkijoista niin saat selville!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän