Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotiaani kävi pimpottamassa naapurin pojan ovikelloa, ja sanoi

Vierailija
03.11.2009 |

pojan äidille, että kasvattaa poikansa paremmin. Enkä ollut patistanut asialle. Tosin kyllä toruin tyttöä, ettei ihan noin saa mennä töksäyttämään. Poika huitoo jatkuvasti kepillä toisia ja heittelee kivillä. Äiti oli jäänyt haavi auki, eikä saanut sanaa suustaan.

Lasten suusta kuulee totuuden.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typärästi sanottu.

Vierailija
2/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne hyvin koko poikaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on reipas tytär! Mun mielestä toimi oikein, juuri niinkuin pitää. Jos toinen lapsi häiriköi/kiusaa, tuo on kyllä fiksuin tapa selvittää asia. Vaihtoehdothan ovat häiriköinnille alistuminen/takaisin huitominen. Kyllä suoraan puhuminen on paras juttu :)

Vierailija
4/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typärästi sanottu.

Vierailija
5/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan hyvin silti sanottu/tehty tytöltäsi.

Onko muutenkin kovin pikkuvanha tai pomoilija?

Vierailija
6/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että näsäviisas pikkutyttö käy pimputtelemassa vieraiden ovikelloa? Äiti meni sanattomaksi? Lapsen suusta kuulee "totuuden"?

Miten toi nyt auttaa pääsemään itse ongelmasta, eli pojan huonosta käyttäytymisestä eroon?

Ap voisi vähän myös kasvattaa omaa lastaan.

Vierailija
7/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että näsäviisas pikkutyttö käy pimputtelemassa vieraiden ovikelloa? Äiti meni sanattomaksi? Lapsen suusta kuulee "totuuden"?

Miten toi nyt auttaa pääsemään itse ongelmasta, eli pojan huonosta käyttäytymisestä eroon?

Ap voisi vähän myös kasvattaa omaa lastaan.

Vierailija
8/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mä varmaan vaan nauraisin. En ainakaan kovin tosissani ottaisi. Ihan eriasia jos joku tulee kyynelehtien ja selvästi pahoilla mielin tilittämään tai jos joku aikuinen tulee asiallisesti keskustelemaan. Mutta joo, jonkun nokkavan pikkulikan töykeä käytös ei sais mua ripittämään ketään.

Vierailija
9/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisit mennyt tuon sanomaan, niin seurauksena olisi tod.näk. ollut riita. Äiti hämmentyi, kun sanoja olikin lapsi, mutta menee silti puolustuskannalle hyökkäävästä sävystä ja ajattelee päässään, että onpas tuokin huonosti kasvatettu kakara, kun tollasta tulee möläyttää, ei mun poika varmasti mitään ole tehny. Eli olisi ollut järkevämpää lähestyä asiallisesti, mutta 11-v ei osaa ajatella niin pitkälle.

Vierailija
10/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosta kasvatuksesta, eli olet varmaankin sanonut, että poika on huonosti kasvatettu.

Vierailija
11/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin periaatteessahan tuo oli kuitenkin hieno oivallus tytöltä mennä pojan äidille sanomaan pojan käytöksestä. Tehokkaampaa varmaan, kuin suoraan pojalle itselleen valittaminen. Harmi kun siitä ei (ehkä?) tullut pidempää ja perusteellisempaa keskustelua. Tuo ei ehkä mihinkään johda, mutta ehkä ap voisit mennä pojan äidin kanssa keskustelemaan, jos poika kovasti häiritsee.

Vierailija
12/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosta kasvatuksesta, eli olet varmaankin sanonut, että poika on huonosti kasvatettu.

Vierailija
13/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mä varmaan vaan nauraisin. En ainakaan kovin tosissani ottaisi. Ihan eriasia jos joku tulee kyynelehtien ja selvästi pahoilla mielin tilittämään tai jos joku aikuinen tulee asiallisesti keskustelemaan. Mutta joo, jonkun nokkavan pikkulikan töykeä käytös ei sais mua ripittämään ketään.

Niin, eiväthän ääliöt ota opikseen... M.O.T.

Vierailija
14/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin menee aikuiselle avautumaan ja sen jälkeen kertoo äidille miten haavi auki jäi toinen äiti seisomaan eikä osannut sanoa mitään. Yhdessä varmaan naureskelitte sun tytön "fiksuudelle" ton uroteon jälkeen.

Vierailija
15/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eiväthän ääliöt ota opikseen... M.O.T.

Mitä mitä? onko mun teinityttöni täällä palstailemassa. Meeppä nyt lollottelemaan sinne demin puolelle, jookos?!

Vierailija
16/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmasti lapsesi on kuullut sinun puhuvan

huonosta kasvatuksesta, eli olet varmaankin sanonut, että poika on huonosti kasvatettu."

Jos poika on huonosti kasvatettu, niin silloin hän on huonosti kasvatettu. Eikö sitä muka saisi sanoa?

Pidätkö lapsia jotenkin typerinä? Tottakai lapset itsekin huomaavat, että kenen käytös on törkeää ja muita häiritsevää.

Onko täällä nyt joku huonojen kasvattajien Tukholman syndrooma menossa, vai mikä on homman nimi?

Vierailija
18/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käytöstavat pitää olla myös itsellä jos on niitä toisilta vaatimassa. Töykeesti esitetty syytös aikuista kohtaan ei anna hyvää kuvaa valittajasta.

Vierailija
19/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käytöstavat pitää olla myös itsellä jos on niitä toisilta vaatimassa. Töykeesti esitetty syytös aikuista kohtaan ei anna hyvää kuvaa valittajasta.

Vierailija
20/58 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh...

Pointti oli se, että vaikka asia esitettiin tavalla joka ei sinua miellytä ja esittäjäkin oli kovasti nuori, niin hänen sanomassaan saattaa hyvinkin olla perää.

Moisen asian mitätöiminen mainitsemieni seikkojen takia on yksiselitteisesti tyhmää, siksi kirjoitin mitä kirjoitin.

Ja voin hyvinkin mennä Demin puolelle -jos vaikka olisi teinipillua tarjolla:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi