Nyt se avioero on sitten tulossa... kait
Paska olo on. Mies lähti just riidan päätteeksi jälleen ovet paukkuen. Aina riidellessä on uhannut erolla, mutta nyt oli jotenkin erilaista, joten kait se nyt sitten tulee. Hieman pelottaa tuo tuleva koitos. Lapset on pieniä, 5 kk ja hieman alle 3 v. talo- ym. lainaa yhteisissä nimissä, joten sekään ei helpota eroasiaa. Miten tästä selvitään? Itsellä on ahdistava olo koko ajan päällä. Mies on niin henkisesti naimisissa äitinsä ja veljensä kanssa, että meidän perheelle ei ole edes annettu mahdollisuutta selvitä yhdessä... reilu 10 vuotta kokeiltu ja tyhmänä lapsetkin vielä tehty ja tässä sitä ollaan. On niin turta olo, mutta pitäisi jaksaa hoitaa lapset.
Eniten vituttaa, että olen ollut niin tyhmä kynnysmatto ja luottanut miehen puheisiin muutoksesta meidän yhteisen elämän hyväksi. Kaikkeni olen tehnyt auttaakseni häntä, mutta arvostusta ei ole tullut. On niin pirun hyväksikäytetty olo.
Mitenköhän tästä selviää taloudellisesti noiden lainojen takia? Meinaan jos talo ei mene kaupaksi kuin polkuhintaan. Sen tiedän että miinukselle jäädään ja lujasti, koska talolaina ei ole ainut, jonka tyhmyyksissäni olen tuon miehen kanssa ottanut. Voi tyhmä tyhmä tyhmä.
Tunteita edelleen on, varmasti puolin ja toisin, mutta tosi asia on että mies ei voi olla "naimisissa" sekä äitinsä että vaimonsa kanssa. Kyllä edes lasten tulisi olla etusijalla ennen äitiään ja veljeään, mutta ei tälle miehelle.
Kiitos jos jaksoit lukea.
Kommentit (9)
Minäkin makselen seuraavat 10v vanhoja lainoja jotka on silloisen miehen kanssa otettu.
Erohetkellä pojalla oli ikää 1,5v.
Jos minä selviän, niin selviät sinäkin!
Ainakin Helsingissä toimii ilmainen perheterapia.
Siitä oli hyötyä meille. Nyt on elelty jo 1,5 vuotta aika rauhaisasti pahimman kriisin jälkeen.
Ytittäkää rauhoittua ja sullakin voi hormonit kiristää tunnelmia...
Anopit täytyy tosiaan saada pysymään kaukana. Kärsivällisyyttä. Se anoppihan tosin voisi vaikka kuolla kupsahataa ihan lähivuosina... koskaan ei tiedä ja sitten teillä olisikin ihan mukavia vuosia edessä.
minut jätettiin ihan yhtäkkiä viikonloppuna. Kaksi pientä lasta, pienempi vielä vauva.
lähetän halauksen - me selvitän näistä. sitä vaan selviää kun on pakko, se voima tulee jostain!
toivottavasti, ette eroon asti joudu. Riidan aikana tulee aina sanottua tosi pahoja asioita ja kaikki näyttää niin synkältä. Noin pienten lasten kanssa kannattaisi ehkä vielä tutkailla jonkin aikaa, jos olisi vielä mahdollisuuksia. Jos tunteita on, kuten sanoit, niin hakekaa vaikka ulkopuolista apua. Ero on kuitenkin niin iso juttu - sinulle, miehellesi ja ennen kaikkea lapsille! Ehkä saisitte käsiteltyä noita äiti, veli -juttujakin siellä. Yritä puhua miehesi vielä yrittämään, ulkopuolinen voisi antaa teille molemmille uutta perspektiiviä ja mahdollisuuden punnita kaikkia vaihtoehtoja, myös sitä onko ero todella se, mikä teidät kaikki tekisi onnellisemmiksi
jonkin aikaa yrittää... Mutta jos on kamalaa henkisesti, turha sitä on rahankaan takia kestää.
Eron jälkeen voi tulla paljonkin parempi aika. Itselleni kävi niin.
Kannattaa kuunnella PMMP:n kappale Pariterapiaa. Todella hyvä biisi. Olisi pitänyt kuulla se jo monta vuotta sitten.
voimia sulle! omasta erosta on kaksi vuotta ja nyt voin sanoa että paras juttu kun niin kävi. pääsin huonosta ihmis-suhteesta sekä miehen suvusta eroon. kyllä se aikansa ottaa, meillä kans lapset oli 3 ja 7vuotiaita. lasten takia mäki jaksoin vaikka välillä tuntui olevan tosi heikoilla, aika parantaa...
aika ahdistavalta tilanteelta. mutta usko pois, jos itse tiedät et asiat on noin huonosti ja tilanne ei 10vuodenkaan jälkeen muuksi muutu, ero voi olla oikee ratkasu. ei kannata miettiä raha-asioita tossa vaiheessa, tottakai nekin luo oman ahdistuksena tohon tilanteeseen, mutta niistä selviää kyllä. suomessa ei kukaan lapsiperhe asu taivasalla =)
jaksamista!
Se voi olla myös hyvä ratkaisu. Ei ehkä taloudellisesti mutta muuten.
Itse jätin tovi sitten eropaperit pitkän harkinnan jälkeen ja olen tyytyväinen. Talous vaatii tarkkuutta ja muutenkin kysyy voimia kun lapset sairastaa jne.
T: eronnut yh-isi