Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanot lehtiä myyvälle puhelinmyyjälle kun käy ilmi...

Vierailija
03.11.2009 |

että kyse on lehtimyynnistä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista tyrkyttämistä joka tunkeutuu mun omalle alueelle. Inhoan Jehovien ovelta ovelle kiertelyä, ja inhoan mun omaan henkilökohtaiseen numeroon tulevia myyntipuheluita.

En ole tarkoituksella vittumainen puhelinmyyjiä kohtaan ja ymmärrän että tekevät vain omaa työtään. En vaan siedä sitä tapaa millä sitä tekevät (aggressiivisesti vain jatkavat vaikka sanoisit ei kiitos) ja koko puhelinmarkkinointia ylipäänsä. Jos haluan maitoa, menen kauppaan. Jos haluan lehden, otan yhteyttä vaikka netin kautta kyseiseen lehteen.

Vierailija
22/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä ilmoitan lopuksi että en muuten sittenkään tilaa mitään.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista tyrkyttämistä joka tunkeutuu mun omalle alueelle. Inhoan Jehovien ovelta ovelle kiertelyä, ja inhoan mun omaan henkilökohtaiseen numeroon tulevia myyntipuheluita. En ole tarkoituksella vittumainen puhelinmyyjiä kohtaan ja ymmärrän että tekevät vain omaa työtään. En vaan siedä sitä tapaa millä sitä tekevät (aggressiivisesti vain jatkavat vaikka sanoisit ei kiitos) ja koko puhelinmarkkinointia ylipäänsä. Jos haluan maitoa, menen kauppaan. Jos haluan lehden, otan yhteyttä vaikka netin kautta kyseiseen lehteen.

jos mua joku tuote kiinnostaa niin osaan sen kyllä itsekin jostain tilata. En voi sietää moista tyrkyttämistä!!

Vierailija
24/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti, kun edes joku soittaa minulle. Puhellaan läpi säät ja kuulumiset paikkakunnalla. Niitähän puh-myyjät usein tuttavalliseen sävyyn kyselevät. Tässä vieräthää tovi. Sitten ilmoitan vain kohteliaasti, etten muuten lehteä meinaa tilata.

Vierailija
25/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis työsuhde-etuna. Ja ärsyttää vastailla päivittäin näihin soittoihin.. Tää on mun työväline enkä halua sinne kaupallisia puheluita. Tuntuu, ettei lehtimyyjät usko jotkut soittaa monta kertaa... Mun on kuitenkin vastattava, sillä olen vastuullisessa työssä, joten viikonloppuna tai iltaisinkin täytyy vastata.

Vierailija
26/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sivuutan ne tuttavalliset alkulöpinät viileästi ja kysyn, mitä asia koskee. Joskus olen tilannut, useimmiten sanon ei kiitos ja toivottelen hyvää päivänjatkoa.

Ei mitään ongelmia.

Vierailija
27/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun Robinsoniin.

Vierailija
28/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi sanoa kaikista lehtimyyjistä esim. iskevät luurin korvaan tai suoranaisesti vittuilevat, eivät anna suunvuoroa.

On toki mukaviakin, mutta noi törkeet lehtimyyjät kyllä ärsyttävät eikä tee mieli vastata mihinkään outoihin numeroihin.

Vierailija
29/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee jo riittävästi lehtiä ja edellisiäkin pitäisi vähennellä, en aio tilata nyt mitään. Liittymiä olen joskus vaihdellutkin puhelinmyyjän kautta, jos ei ole tarvetta, voi sanoa, että on kahden vuoden määräaikainen soppari liittymästä, katsotaan sitten uudelleen...

Mua ärsyttää lehtimyynnissä se, että ne tarjoukset on usein niin epärehellisiä ja joku oikeasti menee niihin lankaan! Esim. nyt kiitoksena pitkästä yhteistyöstä saat ILMAISEKSI kuuden kuukauden lehdet. Ja oikeasti menee niin, että maksat "vain lähetyskuluja" n. 3-4 e/lehti tai sitten maksat sen jäljellä olevan 6kk normaalihinnan... mikä se ilmainen lahja nyt sitten olikaan??? Tai että "olet vastannut kyselyyn ja kyselyyn vastanneiden kesken on arvottu tällainen palkintona tällainen upea tilaustarjous" ; kyselyyn en varmasti ole vastannut ja kun kysyy, missähän tällainen kysely on ollut ja milloin, vastaus on " tässä noin vuoden aikana internetissä, kirjastoissa ja monissa muissa paikoissa"... just joo, koskaan en mihinkään tuollaiseen kyselyyn ole vastannut.

Myydä saa mutta tekee sen sitten rehellisesti ja kenenkään aikaa tuhlaamatta. Kysyy onko kiinnostusta ja jos ei ole, kiittää kohteliaasti ja vaihtaa kohdetta. Epätoivoinen anelu, epämääräinen huijausyritys tai närkästynyt ja aggressiivinen, puolihuutoa inttävä myyntiyritys eivät saa vastakaikua.

Vierailija
30/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sai numeroni kun on kielto. Lopettavat muuten tosi nopeasti puhelun :-)

Vierailija
31/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sai numeroni kun on kielto. Lopettavat muuten tosi nopeasti puhelun :-)

Lisäksi myös vetoan kiireeseen. Jos soittavat arkena päivällä, sanon, että mulla alkaa kokous just, en ehdi juttelemaan.

Jos on viikonloppu, sanon, että "apua, perunakattila kiehuu just yli, nyt on pakko mennä", ja punaista luuria...

Vierailija
32/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn alkulöpinöiden alettua, että onko kyse puhelinmyynnistä. Ja sitten sanon, että en ole ostamassa mitään, ei tuhlata tähän kummankaan aikaa. Ja toivotan parempaa onnea ja lopetan puhelun.

On muuten loistava ja ihan ilmainen tilaisuus harjoitella vakuuttavuutta ja tilanteen hallintaa, jos ne tuntuvat ei-omilta piirteiltä ;)

Vierailija
33/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku on jäänyt jankkaamaan:"Ihan lyhyesti vaan..." johon olen tylysti sanonut "Ei. En ehdi/Ei kiinnosta. Hei hei."

Vierailija
34/39 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en tilaa mitään, kiitos hei" ja luuri kiinni. Puhelu loppuu alta 5 sekunnin.

Vierailija
35/39 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää suunnattomasti kaiken maailman tyrkyttäjät ja myyjät. Mulla myös oma pieni yritys, joten sitä kautta on tullut nuo tyrkyttäjät tutuksi. Lähes jokapäivä soittaa joku. Sanon aina ei kiitos ja isken luurin kiinni. Jos on tuntematon numero niin en yleensä vastaa ja jotkut numerot osaan jo ulkoa ja tiedän, että on joku myyjä - silloinkaan en vastaa. Jos haluan tilata jonkun lehden niin osaan kyllä itse olla yhteydessä sinnepäin. Sama pätee muihinkin rekisterien tyrkyttäjiin.

Vierailija
36/39 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästänyt häntä myymään mitään.

Kuulin murteesta, että hän on savolainen, joten minullakin sitten juttua riitti ihan horoskoopeista alkaen.

Yleensä jos näen jo numerosta, että lehtimyyjä soittaa, niin vastaan perinteisesti:

"Ruumishuoneella patologi Paskanmarja".

Joskus vain laitan luurin pöydälle ja annan myyjän paasata.

Joskus taas kuuntelen nimen ja firman, johon vastaan: "Joo kiitos ja moi".

Vierailija
37/39 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa myyjä pyytää anteeksi ja lopettaa puhelun

Vierailija
38/39 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen lehtifirmasta on niillä eri kamppanjat ja osalla on keskenään samoja lehtiä myynnissä ja niistä ei mee inffoa kelle on kuka ja mistä soittanut viimeksi.

Ja se että ne tekee työtä ja se et kiusallaan vaan höpisee sinne muuta juttua eikä sitten edes tilaa on se sen myyjän palkasta pois! Joskus voisi miettiä omaa nenäänsä pitemmällä sitä.

Vierailija
39/39 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan siitä ei voi saada mitään rangaistusta koska itse ei ole soittanut :)