G: Brio tai Emmaljunga tai Ora?
Kommentit (17)
Vuonna 2004 voittivat testin. Kilpailuetuna oli mm. hyvä liikkuvuus ja ohjattavuus hankalissakin olosuhteissa. Vaunukori oli suurimmasta päästä mitä tarjolla, eli lapsi mahtui sinne pitkään päiväunille. Tavarakori kantoi painavatkin ostoskassit. Toisaalta vaunujen/rattaiden suuri koko ja painavuus voi olla myös negatiivinen asia, mutta meidän perheelle nämä ominaisuudet sopivat. Vaunut mahtuivat tila-auton takaluukkuun sellaisenaan, ei tarvinnut edes laittaa kasaan saati irrotella pyöriä tms.
EIköhän nuo toisetkin merkit ole ihan kelpoja nekin.
Ovat toki perusrattaat, mutta en suosittelisi niistä mitään. Kokemusta on kaikista. Brion keinujouset eivät kestä kovin kauaa hyvänä. Emmaljungat taas hajoavat muuten helposti. Orat taas natisevat useimmiten. Itse suosittelisin i´coo peak4, isot kääntyvät ilmakumipyörät ja vähän modernimpi muotoilu. Mutta jos haluat ihan perusvaunut ja juuri nuo merkit, niin silloin suosittelisin brion kombeja. t:vaunufriikki
Meillä Brio Kombit, olleet todella hyvät ja tukevat. Emmaljungan tuplarattaat taas aivan hanurista, -akselit vääntyneet ja kuomu repsottaa.
muotoilultaan, tyylikkäämpiäkin vaunuja kyllä löytyy. Olin itse kyllä varsin tyytyväinen niiden muihin käyttöominaisuuksiin, jousitukseenkin.
Miten tuollaiset kääntyvät pyörät ovat ohjata - ovatko ne vakaat loskassakin? Kombit olivat mielestäni hyvät ja helpot työntää vaikka lumihangessa tai metsäpoluilla.
riippuu täysin käyttötarkoituksesta. Itse kuljen sekä haastavissa maastoissa, että kaupungin kaupoissa. Meillä on Emmaljungan City crossit pehmeällä kopalla ja olleet ihan loistavat. Kopassa kätevä kantaa vauvaa rappuja ylös jne. ja niillä on tosi hyvä rytyyttää metsässä, mutta kaupoissakin mahtuu kulkemaan ihan jees. Isot renkaat on täällä pohjoisessa myös ihan ehdottomat!
Kotimaista tekoa, varaosat saa tarvittaessa parissa päivässä. Huolto pelaa. Kankaat kestäviä ja vaunut muutenkin on tehty Suomen oloihin
mieluiten i'coo peak 4 air. Emmaljungaa ei missään nimessä. Vikaa vikaa ja vielä kerran vikaa. Monella tutulla on emmaljungat ja heillä ongelmia rattiden kanssa tosi paljon. Mutta tutustu i'coo peak 4 air. Brio on parempi kuin emmaljunga.
siis etupyörät eivät käänny 360astetta, vaan samalla lailla kuin auton renkaatkin, ovat tukevat ja voi tarvittaessa lukita kiinni. Todella huiput rattaat. Ei tartte kaupungillakaan koko ajan painaa työntöaisasta, kun kääntyy, vaan voi vaan työntää normaalisti eteenpäin. AT Lastenturva ainakin myy niitä Vantaalla.
Meillä on -99 mallin Orat sekä v. 2009 Orat. Vanhoissa ei olisi ollut vikaa, mutta muoti on sen verran muuttunut, että ostettiin uudet.
Kestävät, laadukkaat ja vakaat.
Tällä kertaa vertailtiin myös Brioja ja Emmaljungia ja kyllä eniten tykkäsin Orista.
on viisi vuotta vanhat emmaljungan rattaat eikä niissä ole mitään vikaan ollut. Olleet kahdella lapsella (kaverin ja omalla) ja menee vielä kolmannellekin. En ole ihan varma siitä mallista mutta taitaavat olla duo edget. Sopii hyvin eri maastoihin ja myös kauppakäynneille. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen.
Niitäkin on kyllä sitten hepposampia ja kestävämpiä. kaikki kaverini valinneet laadukkaamman rungon ja kellään ei ole ollut mitään vikaa tietääkseni koskaan.
Ovat olleet super hyvät. Ei valittamista. Mutta tänään olin kaupungilla ja näin uudet brio combit ja alkoi heti kiinostamaa. Ensimmäinen ajatus rattaista oli, että nuo tuollasset ovat meidän seuraavat vaunut.
mutta noita kolmea merkkiä vertailtiin. Orat valitsimme.
Syyt:
- Suomen oloihin suunnitellut tukevat vaunut
- Kestävä metallinen tavarakori
- Lämpimät, tuiskuja pelkäämättömät kankaat
- Kapeimmat noista tuplarattaista
Emmaljungat olivat kalleimmat, mutta tuntuivat huonoimmilta kokeillessamme. Briot olisivat ehkä olleet hyvät, mutta väreinä saatavilla vain musta (tavallisissa vaunuissa ihanan värikkäitä kankaita!).
Ora Kiinasta,Brio Kiinasta,Emmaljunga Ruotsista.
Vain joidenkin mallien kankaat ommellaan Oralla. Kaikki rungot tehdään Kiinassa.
Paras on Teutonia Prestige. Pehmeällä kopalla ja ilmarenkailla. Ilmarenkaat on ihan ehdottomat.
Nuo muut merkit ei pääse lähellekään.
toista kertaa en osta, seuraavaksi emmaljungat.
Ja tarkemmin Kombille.
Miinukset... Se on iso, omaa aurinkolippaa ei ole... Hmmm, vaikea keksiä :)
Plussat... Se on vakaa, tukeva, korin saa helposti käännettyä, hinta tulee laadusta, ei merkistä... Se on vain yksinkertaisesti niin hyvä!