"KATUMUSPILLEREISTÄ"
Huh huh heh heh
Mikä tilanne meillä viime yönä! Olemme mieheni kanssa pitkään jo naimisissa olleet ja usean lapsen vanhemmat. Ehkäisyasiat hoidettu reilun kolmen vuoden ajan kondomilla. Sitä ennen olin lähes tauotta raskaana tai imetin. Olemme jo "vanhoja" ja ajatelleet perheemme olevan tässä. Perjantaina tunsin "ovislimat", YÖK! Lauantaina päivällä irtoamisen. Yöllä harrastimme seksiä ja hurulumpsis kondomi irtosi ja KAIKKI tuli sisälleni. Paniikki! Sain päivällä sitten jälkiehkäisypillerin monen monen mutkan kautta; apteekki kiinni, päivystys kaukana jne. Mun maailma ei todellakaan kaatuisi, vaikka meille iltatähti tulisi, mutta mieheni on aivan poissa tolaltaan ja ymmärrän hänen paniikkinsa, jos hänestä nyt tulisi hän olisi 60.v kun iltatähti esim. pääsisi ripille.
Kysymys: miten teillä tehonneet ko.pillerit ja mitä ajattelette tapauksestani?
Kommentit (7)
Tyttö nyt 4v.
Ja tosiaan, onneks ei toiminu jälkiehkäisy :)
Kiitos vastauksistanne. Millaisessa vaiheessa kiertoa teidän "vahinko" sattui? Tuletteko yleensä helposti raskaaksi? Entä kuinka pian "tapahtuman" jälkeen otitte Norlevon?
ihan se joku apteekin perus.. toisen otin heti 24 tunnin sisällä ja toinen meni sen 72h lieppeille.. eihän sitä koskaan tiedä oliko mitään mihin toimiakaan, mutta ei thänk god tullut 15 vuotiaana lasta..
Palstalla ole joskus väitetty, ettei jälkiehkäisystä ole ovulaation jälkeen mitään apua?
toinen kerta ihan oviksen aikaan. Ei tullut vauvaa. Monet kaverinikin ovat joutuneet nuoruuden tyhmyyttä tai sitten vanhemmalla iällä ihan puhtaan kondomin hajoamisen takia hakemaan ja kenelläkään ei ole sitä vauvaa tullut. Varmaan joillain on oviskin saattunut just silloin olemaan.
Kyllä ne ap pääsääntöisesti toimii, joten älä stressaa. Ei sitä tärppiä edes ilman niitä olisi välttämättä tullut.
ovispäivänä. Otin tabletin vasta 2 päivää myöhemmin tajuttuani kierron ajankohdan. Hyvin tehosi, en tullut raskaaksi, ja kiertokaan ei kärsinyt.
sattuuhan niitä vahinkoja.
Jälkiehkäisyn toimisesta olen vähän sitä mieltä, että toimii, jos sattuu toimimaan, tai sitten ei toimi.
Nimimerkillä "jälkiehkäisyn otin, ja kuopus on nyt 2v" (Tähän täytyy kyllä lisätä, että taivaan kiitos se ei toiminut!!)