Osaisitko huolehtia asioistasi jos jäisit äkkiä leskeksi?
Tajusin tässä, että minä en osaisi. Meillä mies hoitaa kaikki verkkopankkiasiat, laskut, lainat, vakuutukset, autojen ja taloon liittyvät huollot, kaikki. Minä lähinnä käyn ruokakaupassa. Onko muita uusavuttomia naisia?
Kommentit (62)
Kommenttini oli tarkoitettu vain tuohon, että joskus paljastuu näitä hoidotta jääneitä eläimiä.
johonkin ruuvinporaukseen ja semmoseen, muuten pärjäisin entiseen malliin. Helppoa, kun asuu kerrostalossa ja on tottunut hoitamaan raha- ja vakuutusasiansa itse.
Kuka on oikeasti niin avuton ettei osaisi hoitaa asioita..?
Meillä mä hoidan omat ja lapsen asiat ja patistan miestä hammaslääkäriin, lääkäriin jne.
Samoin kaupassa käynnit, pyykkäyksen-perus kotityöt.
Mies hoitaa vakuutukset ja auton mutta selviytyisin niistäkin jos tarve olisi.
Nyt se on vain sellainen tehtäväjako.
lähti vaan viemään roskista ja takaisin ei tullut kuin eropaperit. Monesti olen ajatellut että hiton paljon helpommalla olisin selvinnyt jos olisi kuollut. Ympärille olisi tullut kolme kertaa suurempi turvaverkko ja selän takana pahan puhujat olisi jääneet vähemmälle.
Ainoa asia missä miestä olisin kaivannut oli auton vaihto uudempaan, senkin sitten vaihdoin paljon parempaan ja halvemmalla kuin mies oli koskaan tehnyt.
Oikeasti voiko 2000-luvulla olla naisia jotka eivät osaa pitää huolta itsestään, taloudestaan, lapsistaan, hirvittää. Minut on sotalesken tytär kasvattanut on ollut itsestään selvyys että tytöt ja pojat osaavat pitää huolta asioistaan.
Elukat jäis tappamatta ja hoitamatta. En kykene siihen hommaan terveyteni takia. Taloudellisesti olisin nesteessä. Omaisuuttakaan en voisi myydä koska se olisi lasten
Ja autonkin ostin meille ihan itsekseni.
Mies on oikeastaan vaan töissä. Ja tuo rahaa siis. Ja on se ihana isä lasten kanssa :D ja suloinen mies,mutta kyllä nää käytännön hommat on mun alaa.
Mä hoidan nytkin kaiken laskuista ruuvin vääntämisiin. Pikemminkin olen huolissani et mitä jos mulle sattuu jotain niin miten mieheni selviää asioista. Tässä tilanteessa ollaan koska olen lasten kanssa kotona ja teen kaiken kun mies on töissä. Jos jään odottamaan että mies ruuvaa jonkun lampun paikalleen se vie aikaa... joten mielummin toimin itse. Mutta uskon että jokainen selviää noista asioista jos on PAKKO tehdä, nythän on vielä vara valita kumpi niitä tekee.
osan juoksevista asioista.
Tietokoneelle en kyllä osaisi tehdä mitään, jos se pimahtaisi, mutta osaahan sen muutkin korjata.
eli ulkopuolista korjausapua, jos tarpeen. Vaikka mies tienaa enemmän, raha-asiat on mulla hyvin hanskassa, samoin kaikki vakuutukset ym. Jos mies jäisi leskeksi, voisi olla aika kova juttu opetella kodinhommia, ruoanalaittoa, pyykkäystä, ylipäänsä arjen pyöritystä...
Ainoa etten oikein noita maatilan paperihommia ole tehnyt. Ne hoitaa mies kokonaan kun osaa. Muuten ei pitäisi olla mitään hätää. Siihen tilanteeseen en kyllä halua joutua. Tai no, koneiden korjaushommia en osaa tehdä, renkaat vaihdan ja paikkaan mutta taitaa siihen jäädäkin.
Mä hoidan nytkin kaiken laskuista ruuvin vääntämisiin. Pikemminkin olen huolissani et mitä jos mulle sattuu jotain niin miten mieheni selviää asioista. Tässä tilanteessa ollaan koska olen lasten kanssa kotona ja teen kaiken kun mies on töissä. Jos jään odottamaan että mies ruuvaa jonkun lampun paikalleen se vie aikaa... joten mielummin toimin itse. Mutta uskon että jokainen selviää noista asioista jos on PAKKO tehdä, nythän on vielä vara valita kumpi niitä tekee.
Kommenttini oli tarkoitettu vain tuohon, että joskus paljastuu näitä hoidotta jääneitä eläimiä.
Itse maatalon emäntä ja ihmettelen että onko se niin vaikea tarttua puhelimeen ja soittaa apua jos ei itse jaksa hoitaa eläimiä?
meillä olisi toisinpäin että mies olisi kusessa jos minä kuolisin, kun olen aina hoitanut kaikki meidän perheen asiat.
Miehen firman suhteen olisikin iso ongelma, en ymmärrä siitä alasta mitään.
ja hän arveli että joskus kun ihminen sairastuu vaikka psyykkisesti niin ei enää välitä vaikka eläimet ammuisivat navetassa tuskissaan kun kukaan ei lypsä. Kyllähän lapsiakin jää heitteille kun vanhemmilla on paha alko-ongelma tms, miksei sitten elukoita.
Olen tumpelon lapsi. Äitini jäi leskeksi, kun olin 14, eikä osannut, eikä osaa mitään. Sysäsi kaiken meille lapsille sitten.
kanssa, mutta ehkä sen oppis. Mieskin opettelee sen käyttäytymistä vielä.
lasten, kodin ja työn kanssa, mutta pelkään enemmän sitä että jos itselleni tapahtuisi jotain miten mies pärjäsi? Tiedän, että sukulaisista ei olisi kuitenkaan mitään apua muuta kuin sanomaan: Kyllähän sitä nyt vain täytyy pärjätä, opetelkaa!
Osaisin, olenkin joskus ollut yh ja ei ollut mulle mitään vaikeaa. Luultavasti tontista kyllä luopuisin, jos miestä ei olisi.
Suosittelen sulle ap kirjaa Rikas nainen - siinä hyvää motivaatioa sihen, että tulisi opeteltua talousasiat. Suurin osa naisista joutuu joskus elämässään hoitamaan omat raha-asiansa, kätevää jos opettelee ne vähän ennemmin kuin on pakko vaikka 75-vuotiaana.
laskut, lainat, vakuutukset, auton huollot (polttimoiden vaihdot, öljyt jne + huollossa käyttämiset) ja ruokakauppaostot.
Mieskin toki hoitaa osuutensa laskuista, mutta minä sanelen mitä maksaa ja milloinkin. Samoin käy kaupassa ja tekee jotain kodin remppatöitä.
Ennemminkin olisin huolissani siitä, että muistaisiko mies missä meillä on vakuutukset jne jos minulle jotain sattuisi. Tajuaisiko vaatia leskeneläkettä ja lainaturvaa?
Tajusin tässä, että minä en osaisi. Meillä mies hoitaa kaikki verkkopankkiasiat, laskut, lainat, vakuutukset, autojen ja taloon liittyvät huollot, kaikki. Minä lähinnä käyn ruokakaupassa. Onko muita uusavuttomia naisia?
..olis se ihan kamalaa.. siis luulen, et siit järkytyksestä varmaan olisin liian sekaisin toimimaan kovin järkevästi.