Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oululaiset surkeita kuskeja:)

Vierailija
14.01.2010 |

Lehti: Rekkamiehet ihmettelevät oululaiskuskien ajotaitoja

Torstai 14.1.2010 klo 06.34

Suomen läpi ajavat rekkakuskit kuvaavat oululaisia ajajia maailman huonoimmiksi, kertoo Kaleva.

Liikenneturvan saaman palautteen mukaan kuljettajat hätäilevät erityisen paljon Oulun läpi kulkevalla nelostiellä eli Pohjantiellä.

- Missään muualla ei ole näin kiireistä ja hektistä kuin Oulussa. Ajetaan valtavilla nopeuksilla ja kiilataan pienimpiinkin rakoihin. Malttamattomuutta ja taitamattomuutta, Liikenneturvan aluepäällikkö Rainer Kinisjärvi kertoo Kalevalle.

Ongelmia aiheuttavat lehden mukaan erityisesti liittymissä, kun ajajat eivät huomaa lähtörampin täyttyneen seisovista autoista. Pohjantien rampit ovat Kinisjärven mukaan myös liian jyrkkiä ja lyhyitä nykyautoille.

Alentamalla nopeutta nykyisiltä kolareilta voitaisiin helposti välttyä. Liian monelta autoilijalta puuttuu kyky suhteuttaa ajonopeutensa vaihtuviin keliolosuhteisiin.

Pohjantiellä kulkee vuorokaudessa noin 40 000-50 000 autoa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aluepäällikkö on muuten itsekin oululainen, joten tietää mistä puhuu.

Eli nopeutta pitäisi alentaa ja ajaa kelin mukaan. Mutta senhän ne kaikki kehä kolmosen ulkopuolella olevat osaakin, ainakin AV-mammojen mukaan.

Vierailija
2/3 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut ajamaan pienellä paikkakunnalla, ja siellä ajanut suurimman osan elämästäni. Sitten muutin tänne pk-seudulle. Täällä en ole ajanut kuin muutaman kerran, kun ei ole autoa. Jos nyt lähtisin liikenteeseeen ja ajaisin kolarin (joko johtuisi omasta ajovirheestäni), olisinko automaattisesti pk-seutulainen, joka ei osaa ajaa, vaikka ajo-oppini olen saanut muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!