Osaisitko huolehtia asioistasi jos jäisit äkkiä leskeksi?
Tajusin tässä, että minä en osaisi. Meillä mies hoitaa kaikki verkkopankkiasiat, laskut, lainat, vakuutukset, autojen ja taloon liittyvät huollot, kaikki. Minä lähinnä käyn ruokakaupassa. Onko muita uusavuttomia naisia?
Kommentit (62)
Ainoa mitä en osaa on takan lämmitys joten se olisi opeteltava ettei lämmityslaskut nousisi...
pyöränkumia, mutta en näe sitä ongelmaksi. Tuollaiset palvelut on suht helppo ja edullista ostaa. Tenkkapoo voisi kyllä tulla joissain kodin pikkukorjaushommissa, mutta varmaan selviäisin... Raha-asiat yms. ei ole ongelma.
Ap ei taida olla ihan tosissaan, ei kai kukaan nainen oikeasti ole nykypäivänä tuollainen avuton..?
vaikka tiedänkin suunnilleen, missä yhtiöissä rahat ja vakuutukset ym ovat. Ja tilinumerot ovat selvillä. Mutta miehen osakkeet pitäisi selvittää, ja miehen verkkopankkitunnuksien takana on paljon yhteistä tietoa.
Joten tottakai olisi aika rankkaa se selvittää, ja vielä sellaisessa tilanteessa.
noi kelan ja sossun lappujen kans on aina joku ongelma.. että voisi olla vaikeaa niiden täytöt sun muut milloin mikäkin tehä
Raha-asioista selviäisin hyvin mutta mies hoitaa kaikki autoon ja taloon liittyvät huollot yms. Lisäksi miehellä on yritys mistä minulla ei ole mitään tietoa mitä sille tapahtuisi... Joskus hän antoi minulle ohjeet kenelle se on myytävä jos hän kuolee äkillisesti mutta nyt tilanne on muuttunut enkä todellakaan tiedä mitä sille tekisin.
Jos on, sinun ei tarvitse paljonkaan hätäillä, vaikka leskeytyisitkin - toivottvasti et kuitenkaan leskeydy!
Ajattelin että pitää ottaa haltuun noi asiat. Ihan jo sen takia ettei olis naurettava.
Mies on lisäksi yrittäjä. Mitä pitää tehdä jos yrittäjä kuolee? Myydä firma vai?
miten toimii 2000 sian sikala :(
Että soittaisinko kunnalle ja lähettäiskö ne sieltä jonkun pitkäaikaislomittajan vai mitä kettua mä tekisin niille???
just joku sikafarmari sairastuu vakavasti, niin tilalla saattaa sattua ihan hirveitä, kun kukaan ei enää huolehdi eläimistä. Siis eläimet saattavat kärsiä kamalasti.
miten toimii 2000 sian sikala :( Että soittaisinko kunnalle ja lähettäiskö ne sieltä jonkun pitkäaikaislomittajan vai mitä kettua mä tekisin niille???
On tosin joitain taloon liittyviä asioita (esim. ilmanvaihtokoneen suodattimien vaihto), joihin en ole koskaan viitsinyt paneutua, muttä äkkiä mä ne selvittäisin ja mikään niistä ei ole sellainen asia, että vaatisi heti akuutisti toimia.
Mies tuo rahat, itse teen pätkätöitä ja osa-aikatöitä. Autosta varmaan luopuisin vaikkei olisi rahapulaa, en osaisi huoltaa sitä eikä kiinnostaisikaan, vaikka tykkään ajella.
Tietokoneen kanssa tulisi todellinen ongelma, osaan vain nettisurffailla ja käyttää tekstinkäsittelyä, en osaa asentaa mitään ohjelmia tai tehdä mitään päivityksiä.
Juu, kaikkea tulisi vastaan, mutta pakkotilanteissa on vain sopeuduttava.
hoidan meiän raha asiat muutenkin. mutta me ei olla naimisissa, vasta kihloissa. ja voi olla että mun raha asiat lähtis suoraan alamäkeen koska meillä on himpun verran lainaa ja mies on maksellut mun nimissä olevia lainoja (ja tietty omiaan) koska sillä on isommat tulot ja mä hoitovapaalla.
mutta se nyt ois pienin murhe. mä en halua leskeksi, mulla on ihana mies.
soitetaan teurasauto paikalle ja sikala tyhjennetään elikoista. Ei voi olla niin vaikeaa, etteikö tälläinen kaupunkilainenkin tajuaisi. Ei heru ymmärrystä näille, jotka jollain verukkeella jättävät eläimensä kuolemaan nälkään ja hautautumaan paskaansa.
Ainoa homma, jota en ole talossa tehnyt. Mutta senkin selvittäisi äkkiä, koneen merkillä löytyy käyttöohjeet netistä.
On tosin joitain taloon liittyviä asioita (esim. ilmanvaihtokoneen suodattimien vaihto), joihin en ole koskaan viitsinyt paneutua, muttä äkkiä mä ne selvittäisin ja mikään niistä ei ole sellainen asia, että vaatisi heti akuutisti toimia.
Työtaakka päinvastoin helpottaisi.
kerroin vaan, että en tiedä tuleeko kunnalta joku jos soittaa vai pitääkö palkata yksityinen hoitaja...
Pyöritän arkea nytkin aika paljon yksin, sillä mies on puolet ajasta ulkomailla töissä.