Thaimaa phuket
Olemme lähdössä perheeni kanssa tammi-helmikuussa Thaimaaseen äkkilähdöillä ja mietimme tässä että mikä olisi lapsiystävällinen paikka..?
Patongista olen kuullut hieman negatiivisiä kommentteja, mutta karonia, kataa ja krabia on kovasti kehuttu...
Lapset on 1v8kk ja 5kk.
Saisiko kommentteja edellämainituista paikoista, sekä kuinka pitkä matka niihin on lentokentältä?
:)
Kommentit (37)
kuitenkin kun maailma on täynnä toinen toistaan ihanampia kohteita ilman noita ongelmia (=miesten repimistä), niin en varta vasten tuollaiseen lähtisi. Ongelmia on tietty joka puolella, mutta ei ihan tuossa mittakaavassa kuin tuolla. Varsinkin lasten kanssa matkustaessa tuollainen on aika ikävä piirre, se on kuitenkin niin näkyvää. Miten sitä lapsille selität?
niinpä, mitä sanot lapsille kun vieraat naiset vie iskää repimällä ja heiluttavat alastonta persettään siinä lasten nähden? on hirveästi lomakohteita missä ei ole mitään ongelmia eikä tarvii istuu lentokoneessa mielettömiä aikoja. onko ihmiset tosiaan niin yksioikoisia että haluavat lähteä tuollaisiin paikkoihin?! onneksi mun ei tarvitse. me käydän aivan erityyppisissä paikoissa lomailemassa.
Ja mieheni oli siis mukana, eikä yksikään nainen yrittänyt miestäni repiä mihinkään (vaikka komea mies onkin). Kyllähän ne vilkuttelivat ja iskivät silmää, mutta siinä kaikki. Ja mukavia tyttöjä, kävimme koko perhe välillä tyttöbaarissa drinksullla (juu poika ei juonut, ku oli 10-vuotias)....
Olimme tosin liikkeella aikaisin, viimeistään puolilta öin hotellilla, aikaisemminkin yleensä. Voihan se olla että meno yltyy aamuyön tunteina, mutta siitä ei ole kokemusta.
kuitenkin kun maailma on täynnä toinen toistaan ihanampia kohteita ilman noita ongelmia (=miesten repimistä), niin en varta vasten tuollaiseen lähtisi. Ongelmia on tietty joka puolella, mutta ei ihan tuossa mittakaavassa kuin tuolla. Varsinkin lasten kanssa matkustaessa tuollainen on aika ikävä piirre, se on kuitenkin niin näkyvää. Miten sitä lapsille selität?
niinpä, mitä sanot lapsille kun vieraat naiset vie iskää repimällä ja heiluttavat alastonta persettään siinä lasten nähden? on hirveästi lomakohteita missä ei ole mitään ongelmia eikä tarvii istuu lentokoneessa mielettömiä aikoja. onko ihmiset tosiaan niin yksioikoisia että haluavat lähteä tuollaisiin paikkoihin?! onneksi mun ei tarvitse. me käydän aivan erityyppisissä paikoissa lomailemassa.
kertaakaan ole repimiseen törmännyt. Mukava paikka, joten varmaan tulee käytyä jatkossakin tuolla. Välissä voisi katsastaa Meksikon ja Namibian. Itselleni ei tule mitään negatiivista mieleen Thaimaasta, Brasiliaan ja Venezuelaan taas en enää lähtisi, siellä ongelmat ovat sitten ihan toista luokkaa, kuin pelko, että mies katselee kauniita naisia ;)
Niinpä. Onneksi maassa on paljon paikkoja jonne mennä, ettei kaikkien mustasukkaisimpien akkojen tarvitse thaimaaseen lähteä. Itse en tosiaan pelkää thainaisia ja niiden yrityksiä iskeä miestäni...siinäs yrittävät ;D
Ja mitä lapsiin tulee, niin 5kk ja 1v8kk tuskin luulevat thainaisen syrjäyttävän äidin :DDD
pienet lapset nyt ei mitään tajua, eli sinänsä heidän kanssaan ihan sama, mutta vähän isompien lasten kanssa on jo hankalampaa. Kyse ei ole siitä, että lapset pelkäisivät jonkun syrjäyttävän äidin, vaan siitä, että mitä lapselle tekee nähdä tuollaista. Minulle aikuisenakin tuollainen on ahdistavaa ja vastenmielistä, saati sitten lapselle, joka ei tajua mistä edes on kyse.
pienet lapset nyt ei mitään tajua, eli sinänsä heidän kanssaan ihan sama, mutta vähän isompien lasten kanssa on jo hankalampaa. Kyse ei ole siitä, että lapset pelkäisivät jonkun syrjäyttävän äidin, vaan siitä, että mitä lapselle tekee nähdä tuollaista. Minulle aikuisenakin tuollainen on ahdistavaa ja vastenmielistä, saati sitten lapselle, joka ei tajua mistä edes on kyse.
kun täyttävät 18v. Voi tietä naiset, en ihan aina pysty ymmärtämään ajatuksenjuoksua. Kannattaisi ehkä joskus käydä katsomassa itse millainen joku paikka on, eikä uskoa kaikkia kuulopuheita. Ensi talvena taas Thaimaahan ollaan menossa ja rauhassa saadaan olla takuuvarmasti :)
oottekohan käyneet vähän väärissä paikoissa vääriin aikoihin te joiden mielestä huorat vie miehet ja jatkuvaan vain heiluttavat pehvojaan???
Oltiin koko perhe siellä vuosi sitten jouluna eikä mitään tollaista ollut? Karonilla muutama nainen tuli hymyilemään viereisen pöydän tuolille muttei tosiaan tullut mitään suoraan ehdottelemaan!
Ja toinen asia on se että noin pienten lasten kanssa ap tuskin istuu iltoja ravintoloissa yömyöhällä? Eli päiväsaikaan ja hotellit ym todella mukavia, lapiystävällisiä ja thai-ihmiset ihanan ystävällisiä.
Me oltiin Katalla ja oli ihana paikka, kannattaa kuitenkin panostaa tosissaan hotelliin, että on upeat allas-alueet jne, koska keskustat itsessään eivät ole mitään luxuspaikkoja. Itse ainakin petyin siihen että kadut ym ovat niin "sekaisin", johtoja joka paikassa ym. Mutta kunnon hotelli ja ihana meri ovat ne mitä minä sieltä kaipaan aina vaan...
Ihana kohde.! mutta sekin vielä että helmikuussa siellä alkaa olla jo TODELLA kuuma, eli pienten kanssa voi olla tuskaisaa olla. Paras ilma siellä on joulu-tammikuussa. Ja silti on todella kuuma :)
kun täyttävät 18v. Voi tietä naiset, en ihan aina pysty ymmärtämään ajatuksenjuoksua. Kannattaisi ehkä joskus käydä katsomassa itse millainen joku paikka on, eikä uskoa kaikkia kuulopuheita. Ensi talvena taas Thaimaahan ollaan menossa ja rauhassa saadaan olla takuuvarmasti :)
Ja sen vuoksi juuri en lasten kanssa sinne lähtisikään. Matkustellaan kyllä paljon muualla lasten kanssa, useamman kerran vuodessa. Mutta, jokainen tekee omat ratkaisunsa, minä ajattelen näin, enkä haluaisi omia lapsia tuonne viedä.
todellakaan ole tarkoitus ravintoloissa istuskella yömyöhään. :)
Ootteko oikeasti noin epävarmoja omasta parisuhteestanne, että pelkäätte jonkun thaimaalaisen maksullisen naisen vievän miehenne? Mua (eikä mun miestä) häirinnyt tyttöjen vikittely Phuketissa lainkaan, kuljettiin vain ohi ja hymyiltiin kohteliaasti. Sen sijaan kaiken maailman pukukauppiaat tuppas ärsyttämään huomattavasti paljon enemmän. Ne vasta härskejä olivatkin. Mutta noin yleensä ottaen Thaimaa (ja muut Kaakkois-Aasian maat) on hieno lomakohde: kiva ilmasto, kauniit rannat, paljon harrastusmahdollisuuksia, älyttömän hyvää ja halpaa ruokaa sekä kohteliaita ihmisiä.
Ootteko oikeasti noin epävarmoja omasta parisuhteestanne, että pelkäätte jonkun thaimaalaisen maksullisen naisen vievän miehenne? Mua (eikä mun miestä) häirinnyt tyttöjen vikittely Phuketissa lainkaan, kuljettiin vain ohi ja hymyiltiin kohteliaasti. Sen sijaan kaiken maailman pukukauppiaat tuppas ärsyttämään huomattavasti paljon enemmän. Ne vasta härskejä olivatkin. Mutta noin yleensä ottaen Thaimaa (ja muut Kaakkois-Aasian maat) on hieno lomakohde: kiva ilmasto, kauniit rannat, paljon harrastusmahdollisuuksia, älyttömän hyvää ja halpaa ruokaa sekä kohteliaita ihmisiä.
se koko ilmiö on kuvottavaa, noin näkyvä prostituutio on kamalan näköistä. Ja vielä kun monet niistä on niin nuoria, lapsia lähes :(. Se ahdistaa, vie sitä lomafiilistä pois. Minä ainakaan en halua katsoa tuollaista lomalle. Thaimaassa on ihania paikkoja, mutta nämä massaturistipaikat on valitettavasti mennyt pilalle.
se koko ilmiö on kuvottavaa, noin näkyvä prostituutio on kamalan näköistä. Ja vielä kun monet niistä on niin nuoria, lapsia lähes :(. Se ahdistaa, vie sitä lomafiilistä pois. Minä ainakaan en halua katsoa tuollaista lomalle. Thaimaassa on ihania paikkoja, mutta nämä massaturistipaikat on valitettavasti mennyt pilalle.
maassa eri kansanryhmille tapahtuu ja millaista rikollisuutta ym löytyy niin alkaa lomapaikat jäädä aika vähiin..
maassa eri kansanryhmille tapahtuu ja millaista rikollisuutta ym löytyy niin alkaa lomapaikat jäädä aika vähiin..
Silloin sitä vaan nauttii siitä lomasta. Mutta, täytyy kyllä sanoa, että juuri noista mainitsemistasi syistä en tykännyt esim. Dominikaanisesta tasavallasta. Se köyhyys oli niin silmiinpistävää, että sekin ahdisti. Onneksi löytyy sellaisiakin lomapaikkoja, jotka ei mua ahdista vaan voin nauttia lomasta täysillä :-D.
se koko ilmiö on kuvottavaa, noin näkyvä prostituutio on kamalan näköistä. Ja vielä kun monet niistä on niin nuoria, lapsia lähes :(. Se ahdistaa, vie sitä lomafiilistä pois. Minä ainakaan en halua katsoa tuollaista lomalle.
ainakaan sitten suosittele Amsterdamia lomakohteeksi... Itseäni ei prostituutio häiritse, mikäli sitä tehdään omasta tahdosta ja itseään myyvät naiset ja miehet ovat täysi-ikäisiä. Lapsiprostituutio ja ihmiskauppakytkökset ovat tietenkin asia erikseen.
ja rauhatonta, ei sinne. Me oltiin Karonilla, oli ihan ok, mutta Kata on PALJON kauniimpi ja rauhallisempi ja siellä on parempia ravintoloita. Phuketin lentokentältä melkein yhtä pitkä matka noille rannoille.
mulla on viiem vuodelta tämmöinen kokemus:
kun kuljette pariskuntana ohi, ne jättää teidät rauhaan. Mutta kerran mieheni meni illalla nostamaan rahaa yksin, ja mä jäin hotellille niin auta armias oli hirveä huutelu perään. Eipä mies enää halunnut itsekseen lähteä minnekään sen jälkeen.