Onko liikkeellä pitkittynyttä kurkkukipua?Mulla ollut jo monta viikkoa :(
Kommentit (15)
pikemminkin karhea kurkku noin 3 viikon ajan. Mitään muita oireita ei ollut, ei yskää, ei nuhaa, ei kuumetta, mutta pitkittynyt kurkunkarheus.
ihan sama tauti kuin kakkosen miehellä, kurkkukipu paheni vielä viis päivää taudin alkamisen jälkeen :(
Missä tauti liikkeellä 2?
ihan sama tauti kuin kakkosen miehellä, kurkkukipu paheni vielä viis päivää taudin alkamisen jälkeen :(
Missä tauti liikkeellä 2?
Lieventynyt on tosin jo hieman alkupäivistä. Kävin 4pv jälkeen labrakokeissa kun angiinaa epäilin, kun näkyi kaksi valkeaa laikkua.
Tulos oli kuitenkin (anteeksi, nyt en muista tuota sanaa varmaksi, mutta ehkä) steptokokki G mikä siellä kasvoi, menee useimmiten itsestään ohi. Jos olisi ollut streptokokki A (jos se sana nyt oli streptokokki? nuo loppukirjaimet kyllä muistan varmaksi) niin olisi kuulemma tarvinnut lääkekuurin. Tuolla G:lläkin voisi kuulemma olla kuuri tarpeen jos yleistila huono, ei lievene itsestään tai tulehdusarvot korkeammat (mulla CRP 16).
Pohjois-Karjalassa olen.
Angiina oli (streptokokki A) ja nyt olen popsinut jo viikon antibiootteja. Kurkkukipu on hävinnyt, mutta nyt on ollut ääni painuksissa, limaa irtoaa ja yskiminen sattuu keuhkoihin.
tauti jossa tosi kova kurkkukipu, 1,5-2 vkoa kestänyt. Päänsärkyä ja lihassärky osalla perheestä liittynyt tuohon myös, osalla yli 38 kuumetta. Helsingissä.
alkaa nyt jo viides viikko kurkkukipua... nyt kolme päivää ollut sen lisäksi myös yskä, joka pahenee koko ajan...
Lapsella kova kuume, yli 39, kurkku punainen, nielu turvonnut, peitteet. Kuume kesti 6 pv. Crp 98.
Äidillä kuumetta 4 pv, kurkku punainen ja arka, ei peitteitä.
Labrassa suljettiin pois streptokokki (bakteeri, voidaan hoitaa antibiootilla) ja mononukleoosi (virus), todennäköisin diagnoosi lääkärin mukaan adenovirus.
Sitkeä tauti, lapsi varsinkin oli tosi kipeä.
Tämä Espoossa. Nyt äiti töissä ja lapsi hoidossa!
kun crp on noin korkeaksi noussut (normaali
Kävimme lapsen kanssa Jorvissa kahteen otteeseen. Lapselta otettiin crp:n lisäksi iso verenkuva. Jorvin lastenlääkärin mukaan juuri nuo adenovirukset voivat pienellä lapsella nostaa crp:n jopa kahteensataan. Mitään muuta viitettä bakteeritulehdukseen viittaavaa kuin tuo crp ei löytynyt, joten lasta hoidettiin kipu- ja kuumelääkkeellä (Pronaxen, Panadol).
T. Se, jolla Espoossa adenovirus
Molemmilla vanhemmilla sekä 4 ja 5 vuotiailla lapsilla. Jokaisella 3-5 päivää kurkkukipua ja sitten kunnossa ja sitten taas uudestaan tuo kurkkukipujakso jne. Välillä on ollut päänsärkyä vanhemmilla ja minulla astmaatikkona keuhkot hieman tukossa ja kaikilla ruokahaluttomuutta mutta ei muita oireita. Ja Pohjanmaalla asutaan.
mulla tekee vain kipeää kun nielaisee ja kurkku punottaa. jos ihan ensiksi vedän supertehoavaa bafucinia, niin kyllä tää tästä.niin ja kahvia
Lisäksi kauhea limainen yskä. Nivel- ja lihaskipuja muttei yhtään kuumetta. Tänään myös särkenyt päätä koko päivän.