isä hylkää lapsensa, koska meillä kävi mies!
Ollaan erottu pari vuotta sitten. Mulla ei oikeestaan ole ollut ketään miestä tässä. Miehellä kait pari lyhyempää suhdetta, lapset kerto.
Nyt tapasin mukavan miehen ja hän kävi sit meillä kylässä. Lapset on niin paljon mulla et melki ainut vaihto-ehto oli näin. Lapset sano sit isälleen että äidillä mies vieras kylässä. Mies oli suuttunu ja kiukutellut lapsille.
Yöllä hän siiten väsäsi sähköpostin, jossa ilmoittaa ettei enää halua tavata lapsiaan eikä maksaa elareita! Lapsille saan itse selittää että heillä on nyt uusi isä(??!!) ja ettei hän pysy enää lapsia tapaamaan.
Lapsille olin selittänyt kyllä että vieras on kaveri eikä ollan ns. menossa naimisiin. Lapsille asia oli ok. Juteltiin asiasta vielä illala vieraan lähdettyä. Sanoin lapsille että heillä on isä ettei tollasia puheita kannata murehtia... Mutta näköjään mun pitää :(
helpottipa tämä edes jonnekkin vuodattaa, näin "aamutuimaan"
Kommentit (25)
Kun mies löytää uuden naisen, niin yhdessä täällä pohditaan keinoja, joilla äiti voisi estää tapaamiset. Nyt kun äiti löytää uuden miehen niin isästä tehdään tyhmä jne. Milloin erovanhempia kohdellaan tasa-arvoisesti? Naiset saavat käyttäytyä kuinka vain ja miesten pitäisi aina pomppia heidän tahdon mukaan. Ja jos mies ei niin tee, niin tapaamiset estetään. Missä on se naisten kuuluttama tasa-arvo ihan oikeasti? Ei voi vaatia muilta enempää kuin itseltään!
ei ap ollut estämässä niitä tapaamisia. Ellei se sitten ole estämistä sinun mielestäsi jos alkaa tapailla uutta miestä?
Minusta tässä ei nyt ole yhtään kyse tuosta. Tässähän mies hylkää lapset jos äidillä on uusi mies. Jo joku äiti pyrkii suojelemaan lapsiaan huonolta isältä ja ilkeältä äitipuolelta niin miten se on rinnastettavissa tähän?
Kun isä löytää uuden naisen, on yleisesti hyväksyttävää, että äiti aloittaa taistelun, minkä tavoitteena on estää lasten ja isän tapaamiset. Isä tuomitaan, koska on aloittanut uuden suhteen ja äitiä kannustetaan toimimaan siten, että tapaamiset estyvät tai ainakin vaikeutuvat huomattavasti.
Kun äiti tapaa uuden miehen, niin kun isä reagoi siten ettei hän halua lapsia tavata, isä tuomitaan. Isän pitäisi jatkaa tapaamisiaan normaalisti reagoimatta lainkaan muuttuneeseen tilanteeseen.
Summa summarum: äidille saa tulla uusi kumppani ja isä ei saa reagoida mitenkänn; isälle kun tulee uusi kumppani, on äidillä oikeus tehdä kaikkensa, että tapaamiset eivät onnistu. Tasa-arvoako?
En ota kantaa ap:n tilanteeseen vaan yleiseen toimintamalliin kun uusia kumppaneita tulee kuvioihin.
Kun mies löytää uuden naisen, niin yhdessä täällä pohditaan keinoja, joilla äiti voisi estää tapaamiset.
Nyt kun äiti löytää uuden miehen niin isästä tehdään tyhmä jne.
Milloin erovanhempia kohdellaan tasa-arvoisesti?
Naiset saavat käyttäytyä kuinka vain ja miesten pitäisi aina pomppia heidän tahdon mukaan. Ja jos mies ei niin tee, niin tapaamiset estetään.
Missä on se naisten kuuluttama tasa-arvo ihan oikeasti?
Ei voi vaatia muilta enempää kuin itseltään!