Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarikuskaamiset rassaa...

Vierailija
31.10.2009 |

Olenko ainoa laatuani? Mua rassaa välillä oikein olan takaa kuskata esikoista esikouluun. Olen itse äitiyslomalla (kuopus 6kk) ja lisäks kotona on 3-vuotias tenava.

Varsinkin nyt pari viikkoa on ollut ihan pakkopullaa, kun toi nuorimmainen lähti liikkeelle ja pukkaa hampaita, niin yöt on olleet risaisia ja mulla itellä unirytmi mennyt ihan ketuilleen (kuten huomaatte... sitäpaitsi vauva kitajaa taaaaaaas..... *hetkinen*)

Eskari alkaa klo 9 ja päättyy klo 13. Lasten isän on oltava töissä viimeistään klo 8 yleensä ja pääsee aikasintaan klo 15 (jos on mennyt aikasemmin töihin) Eli käytännössä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta vuorotella edes, ikinä. Tuon neljän tunnin aikana me keritään sit ehkä just vähä puistoilemaan tai johonkin kerhoon tai jotain, nuorimmainen nukkuu pienet aamupäikkärit ja syödään ja sit taas hakemaan esikoista... ARGH!

Löytyiskö ees vertaistukea? Asialle nyt sinänsä ei mitään voi, mutta helpottaisi, jos muitakin ketuttaisi eikä mua vaan yksin :P

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, että olisin saanut enemmän lapsia kuin jaksan hoitaa. Jaksan toki viedä meidän keskimmäisen lapsen eskariin mutta ei kyllä aina huvittaisi.

Meidän vanhin lapsi lähtee itsekeen kouluun ennen kahdeksaa ja eskarilainen pitää viedä eskariin yhdeksäksi ja hakea kahdelta. Vauva (4 kk) on aamu-uninen ja välillä hänet pitää herättää, että ehditään lähteä sinne eskariin.

Vierailija
22/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoulusta voi aivan hyvin pitää välillä vapaata. Voi vaikka sopia, että on aina perjantait (tai muu pvä) pois. Tai tilanteen mukaan. Onhan joissain paikkakunnilla eskari, joka toimii vain kolmena päivänä viikossa. (esim. Tuusulassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin melkein pari tuntia. Sinällään oikein hyvää hyötyliikuntaa sekä minulle että eskarilaiselle.

t.21

Vierailija
24/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ikäisiä lapsiaan päivähoitoon ja menevät 8 h töihin

t. työssäkäyvä äiti, 2 lasta ollut kokopäivähoidossa 10 h/ päivä ma-pe ikävuosinaan

2 v- 7 v

Vierailija
25/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veisit yhden tarhaan, toisen eskariin ja kolmannen kouluun? Sekin aika on tulossa.

Mun mies matkustaa paljon ja kuskausvastuu on mun harteilla; ensin vien ekaluokkalaisen 7.15 aamuhoitoon ennen koulun alkua, sitten 19v:n samaa matkaa töihin ja itse pitäisi olla 30km päässä töissä klo 8. Iltapäivällä sitten taisin samaa reittiä ja lopulta kaupan kautta kotiin. Eipä vaan ole vaitoehtoja...

Vierailija
26/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapset kerhossa jonne oli matkaa lähes 20 km. Se oli 13-16 välillä. Just sinä aikana kun pienimmän olisi pitänyt olla kotona päikkäreillä...

Helpommalla olisin siis päässyt jos olisin esim laittanut isommat lapset virikehoitoon pph:lle. Olisivat saaneet olla siellä vaikkapa klo 9-15 tms. Olisi saanut vauvakin nukkua rauhassa päikkäreitään!

Vierailija
27/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veisit yhden tarhaan, toisen eskariin ja kolmannen kouluun? Sekin aika on tulossa. Mun mies matkustaa paljon ja kuskausvastuu on mun harteilla; ensin vien ekaluokkalaisen 7.15 aamuhoitoon ennen koulun alkua, sitten 19v:n samaa matkaa töihin ja itse pitäisi olla 30km päässä töissä klo 8. Iltapäivällä sitten taisin samaa reittiä ja lopulta kaupan kautta kotiin. Eipä vaan ole vaitoehtoja...

Jotenkin se on mielestäni tässä kaikista stressaavinta että sitä pientä vauvaa tai jotain 1-vuotiasta pitää jatkuvasti raahata mukanaan autossa tai vaunuissa eri paikkoihin kun vie sitä esikoista tai vanhempaa lasta jonneksin.

Vierailija
28/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai avataanko paikan ovet tosiaan vasta klo 9?

Vierailija
29/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodissa toimivaan eskariin voi periaatteessa viedä lapsen vaikka klo 6.30, vaikka varsinainen eskaritoiminta alkaakin vasta klo 8.30.

28

Vierailija
30/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja olen kiikutellut sinne sun tänne. Nyt on esikoinen koulussa, pienempi päiväkodissa ja itse pitäisi tehdä töitä.

Ensinnäkin koulu on eri asia kuin kerhot ja eskarit. Sinne pitää oikeasti ehtiä ajallaan.

Ja työtkin pitäisi hoitaa.

Itse ajan lapset 15 kilsan päähän aamuruuhkassa niin että ovat kahdeksalta perillä. Ensin koululle, sitten päiväkodille.

Sitten ajan työhuoneelle ruuhkassa.

Iltapäivällä taas sama rumba toisinpäin.

Vierailija
31/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se päivähoito on maksullista ja voi esimerkiksi viedä koko kotihoidontuen kuntalisän

ja b) kaikkialla ei ole asiat samoin kuin teillä. Ei meidän lasten eskarissa ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin se neljä tuntia eskaria tiettyyn aikaan. Ota tai jätä.

Ja sama kaikissa kerhoissa.

Vierailija
32/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaasti, n.10min matka, ei tien ylityksiä. käy koulun eskaria. kyllä helpottaa arkea kovasti.

Vierailija
33/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa laatuani? Mua rassaa välillä oikein olan takaa kuskata esikoista esikouluun. Olen itse äitiyslomalla (kuopus 6kk) ja lisäks kotona on 3-vuotias tenava.

Varsinkin nyt pari viikkoa on ollut ihan pakkopullaa, kun toi nuorimmainen lähti liikkeelle ja pukkaa hampaita, niin yöt on olleet risaisia ja mulla itellä unirytmi mennyt ihan ketuilleen (kuten huomaatte... sitäpaitsi vauva kitajaa taaaaaaas..... *hetkinen*)

Eskari alkaa klo 9 ja päättyy klo 13. Lasten isän on oltava töissä viimeistään klo 8 yleensä ja pääsee aikasintaan klo 15 (jos on mennyt aikasemmin töihin) Eli käytännössä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta vuorotella edes, ikinä. Tuon neljän tunnin aikana me keritään sit ehkä just vähä puistoilemaan tai johonkin kerhoon tai jotain, nuorimmainen nukkuu pienet aamupäikkärit ja syödään ja sit taas hakemaan esikoista... ARGH!

Löytyiskö ees vertaistukea? Asialle nyt sinänsä ei mitään voi, mutta helpottaisi, jos muitakin ketuttaisi eikä mua vaan yksin :P

Kuljen joka päivä pyörällä 7km eskariin ja takas. Sitten takas hakemaan lasta ja takas kotiin. Aikaa tuhlaantuu 2,5h päivässä.

Vierailija
34/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan hiihdettiin 40km esikouluun. Lapset tuohisessa repussa. Susiakin oli matkalla ja niitä piti tökkiä sauvalla kumoon.

Aikoinaan kun kävin kansakoulua oli matka niin pitkä taitettavaksi että viikko asuttiin koulussa ja viikonloppuna pääsi kotiin vanhempien luokse.

Auto laiskistuttaa kansaa. Elkää nyt sanoko että painoindeksinne on yli 25?

Vierailija
35/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana ole ollut esikoulua vielä keksittykään tuolloin...

Ennenvanhaan hiihdettiin 40km esikouluun. Lapset tuohisessa repussa. Susiakin oli matkalla ja niitä piti tökkiä sauvalla kumoon.

Vierailija
36/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko esikoulu neoliittiselta aikakaudelta?

Ennen oli rankempaa se on totta. Nykyään on helpompaa mutta työnmäärä on pysynyt samana.

Ennen kaivettiin lapiolla routaiseen maahan hautaa päivä. Nyt kaivetaan kaivinkoneella kymmeniä hautoja päivässä. Eli laiskuudesta ei voida puhua.

Vierailija
37/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululle ja aamu/iphoitoon muutamaa metriä vaille 3km joten ei saatu koulukyytiä. Ei voisi kuvitellakaan että 7v menisi yksin!

25

Vierailija
38/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei muuten ihan pikkujuttu olekaan, että joka ikinen päivä ottaa päähän ihan tosissaan. että kaikki arkipäivät on yhtä pää kolmantena jalkana ravaamista paikasta toiseen. kaikki pitää ajoittaa niihin viemisiin ja hakemisiin, joka aamu on kiire, vaikka lapset ei päivähoidossa oliskaan. se ärsyttää tosi paljon! tiedän omasta kokemuksesta, meillä nyt ekaluokkalainen jota kuskataan kouluun ja koulusta joka ikinen päivä, koska matka on maantien vierusta vajaat kolme kilsaa. viime vuonna kuskattiin eskariin. kaksi vaippaikäistä pikkusisarusta. syömiset ja unet häiriintyy.

mutta tuota ihmettelen että minkä takia niissä kerhoissa on pakko käydä? ja voi herranen aika, viekö joku ihan todella lapset jopa 4 päivänä viikossa kuntosalin lapsiparkkiin?! meilläkin keskimmäinen täyttää pian kolme vuotta, joten voisi mennä sitten kerhoon, mut enpä aio viedä, juuri noitten kuljetusten takia. riittää että yhtä kuskataan. ei niissä kerhoissa ole pakko käydä!

Vierailija
39/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko niitä muksuja tehdä, ja aina voi mennä töihin tienaamaan.

Vierailija
40/42 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä on kaikista rankinta, lopettakaa jo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän