Eskarikuskaamiset rassaa...
Olenko ainoa laatuani? Mua rassaa välillä oikein olan takaa kuskata esikoista esikouluun. Olen itse äitiyslomalla (kuopus 6kk) ja lisäks kotona on 3-vuotias tenava.
Varsinkin nyt pari viikkoa on ollut ihan pakkopullaa, kun toi nuorimmainen lähti liikkeelle ja pukkaa hampaita, niin yöt on olleet risaisia ja mulla itellä unirytmi mennyt ihan ketuilleen (kuten huomaatte... sitäpaitsi vauva kitajaa taaaaaaas..... *hetkinen*)
Eskari alkaa klo 9 ja päättyy klo 13. Lasten isän on oltava töissä viimeistään klo 8 yleensä ja pääsee aikasintaan klo 15 (jos on mennyt aikasemmin töihin) Eli käytännössä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta vuorotella edes, ikinä. Tuon neljän tunnin aikana me keritään sit ehkä just vähä puistoilemaan tai johonkin kerhoon tai jotain, nuorimmainen nukkuu pienet aamupäikkärit ja syödään ja sit taas hakemaan esikoista... ARGH!
Löytyiskö ees vertaistukea? Asialle nyt sinänsä ei mitään voi, mutta helpottaisi, jos muitakin ketuttaisi eikä mua vaan yksin :P
Kommentit (42)
.. mut silti mua välillä rasittaa. Tuhottomasti. Töihin mennessä oli jotenkin vaivattomampaa, vaikka vein kaks tenavaa kahteen eri paikkaan hoitoon. 8h töissä ja sit hakee muksut. Ja kotiin. Töihin kun on itekin pakko mennä niin se on jotenkin niin eri asia. Kun ite on vaan kotona, ni se vaan turhauttaa eri tavalla, kun on joka ikinen aamu pakko mennä, vaikkei "oikeesti" olis pakko.
Toi 4h tuntuu vaan niin lyhyeltä ajalta, ettei oikein ehdi yhtään mitään ku ehkä hikiseen aloittamaan ja sen neljän tunnin takia sitten pakkaan rimpuilevan ja kiljuvan (yleensä...) 3-vuotiaan ja unisen vauvan autoon kaksi kertaa päivässä. Ou jee... Kyllähän mä vien, mut silti hatuttaa... Toinen eskari olis tossa naapurissa, mutta eipä mahtunut meidän ipana sinne... Eli kuskataan kylän toiselle puolelle seuraavaan päiväkotiin.
Meidän nurkilta ei tietääkseni ole yhtään kaveria, vaan suurin osa on sieltä päiväkodin ympäristöstä tai sitten jostain vielä kauempaa (taksilaiset)
Noh, onneks se on vaan tää vuosi, vaikka nään jo painajaisia siitä miten ihmeessä sumplin ne päiväunet sitten keväällä, kun kuopus on isompi ja tod. näk. nukkuu vain yhdet unet... Ens vuonna kun menee kouluun, voin pukata tytön ovesta ulos ja vahdata ikkunasta että pääsee koulun pihaan saakka XD
Ettekö keksis jotain kimppakyyditystä tms, joka helpottais arkea?