Mun on käytävä ruokakaupassa itse vaikka olisin sikalentsussa.
Ei ole sellaista tukiverkostoa, joka vauvalle korviketta kotiin kantaisi jos itse sairastun sikatautiin.
Ei auta kuin hypätä linja-autoon ja ajaa markettiin ostamaan ruokaa, vaikka jos vaan seisomaan pystyy.
Kommentit (56)
tukiverkkoa (kun ehkäisy petti ja miesystävä jätti), eikä minulla kyllä koskaan elämä ihan noin vaikeaa ollut! - Vaikka kuinka elää kädestä suuhun, aina jonain päivänä niitä tukirahoja tai pieniäkin palkkoja tilille tippuu. Satun tietämään, että budjetoimalla ja turhasta karsimalla esim. toimeentulotuella pärjää vallan loistavasti! (Se on sitten eri asia, jos TAHTOO elää omistusasunnossa tai tietyllä alueella tai tietyn kokoisessa asunnossa tai on muita omavalintaisia kustannuksia, joita tukilaitokset eivät hyväksy menoiksi...)
Kyllä minä ainakin jaksoin kantaa kaupasta (lastenrattaat, mummojen pyörälliset ostoskärryt ym. ovat aika hyvä apu) aina sen muutaman extra pakkauksen tonnikalaa ja korviketta. Ihan tosi. Kyllä kädestä suuhun elävälläkin on silloin tällöin 2-5 euroa ylimääräistä. En ole koskaan elänyt niin, etteikö kaapissa olisi ollut ainakin muutamaksi päiväksi ruokaa.
Äärimmäisissä hätätilanteissa voi myös soittaa kunnan sosiaalitoimeen. Sieltä saa monenlaista apua.
Mua jotenkin ärsyttää aina nämä kurjuuden maksimointi -aloitukset. Kun vääntämällä väännetään asioista ihan epätoivoista. Totta munassa se on vaikeaa yh:na, kun sairaanakaan ei pääse lastenhoitovastuusta, mutta se nyt on vain omasta avuttomuudesta kiinni, jos ei kotoa pariksi päiväksi ruokaa löydy.
kadet kyynarpaita myoten ristissa kiitoksena siita etta en enaa asu Suomessa niin kylmaa ja karseata sakkia olette.
Ihania ja herttaisia ollaan :)
Oulussakin joku kauppa toimittaa kotiin ruoan..
stokka toimitti ainakin ennen ja ainakin täällä meillä muutamat pikkukaupat toimittaa kun vaan soittaa ja kysyyy.
tälle palstalle ja katson montako av-mammaa meidän lähellämme tarjoutuu käymään mulle kaupassa. Jos ketään ei ilmoittaudu, menen kauppaan itse, tartutin toisia tai en. Katsotaan sitten onko täällä kirjoiteltu naapuriapu vaan sanahelinää...
jonnekin yhteystietolistaa ja terveet auttaa niitä jotka ei pääse kauppaan. Kyllä minä voisin toiselle kaupasta ruokaa tuoda jos itse olen terveenä ja asutaan suht lähekkäin.
niin kipeä, että ei pysty menemään kauppaan?
sikalentsuisen ovella. Ja pitäiskö niille naapureille mennä tutustumiskylään ja viedä sikatauti tuliaisiksi? En jaksa piitata muista, itse on kauppaan mentävä jos henki vaan pihisee ja jalat kantavat.
eikä sinne naapuriin tarvi sisälle asti mennä. Voit pitää naamaria ja hanskoja.
Monet keksii näköjään IHAN MITÄ vaan, että voi perustella, miks mun on JUST IHAN PAKKO mennä sikataudissa kauppaan. Kun oikeasti ei ole.
naapureiden nimiä taulusta ja sitten raahaudun takaisin kotiin etsimään numeroita Enirosta, niin jaksan kyllä kävellä 100m bussipysäkille ja ajaa kauppaan.
Menen kauppaan itse jos jaloillani pysyn, sikalentsu vastaanotto on ihan 3 marketin vieressä ja käyn siellä sitten samalla. Ja piste.
naapureiden nimiä taulusta ja sitten raahaudun takaisin kotiin etsimään numeroita Enirosta, niin jaksan kyllä kävellä 100m bussipysäkille ja ajaa kauppaan. Menen kauppaan itse jos jaloillani pysyn, sikalentsu vastaanotto on ihan 3 marketin vieressä ja käyn siellä sitten samalla. Ja piste.
sairastuttaa muutkin kuin itsesi, vahinko kiertää (niinkuin se hiv-tartuttaja).
Voisit nyt jo valmiiksi katsoa taululta pari nimeä tai seuraavan kerran pysäyttää jonkun rapussa ja sopia asiasta etukäteen.
Ja sullako ei ole siis ketään tuttuja koko kaupungissa tai lähialueilla?
viimeisiä rahoja, jos se ostaakin niillä olutta eikä tuokkaan meille ruokaa. Sitten on pakko laittaa lapset laitokseen ja virikehoitoon ruokaa saamaan.
pyritkö parempaan kuin se hiv-tartuttaja? Vankilaan vai kovat sakot?
vastaan kysymykseen kun pääsen perille ja taas koneelle. Yskimisiin...
missä se sikalentsuvastaanotto on, että osaan sitten jäädä oikealla bussipysäkillä pois kun sinne menen. Ei ole lähistöllä apteekkiakaan eli jos sikalentsun saan, pitää sitten mennä vielä keskustaan apteekkiin linja-autolla troppia hakemaan ja samalla vois poiketa keskustan Anttilassa hakemassa ruokaa ainakin pariksi päiväksi.
Niin, se kysymys että haluunko linnaa vaiko sakkoja, niin tuskin tulee kumpaakaan, koska sikalentsu ei ole yleisvaarallinen tauti eikä sen tarttuttamisesta saa mitään rangaistusta. Eikä tartunnanlähdettä edes pysty paikantamaan.
mutta totta toinen puoli, eli se että taatusti käyn kaupassa myös sikalentsussa, jos vaan jalat kantavat. Ja sinne sikalentsuvastaanotollekin menen bussilla ja sieltä pois ja apteekkiin.
Ei kaikilla ole autoa jolla ajella ovelta ovelle, bussilippu saa kelvata.
Ja mitään hengityssuojainta ei tulis mieleenkään käyttää.
sossusta maksusitoumusta siihen Tamifluhun ja sitten apteekkiin. Ja molempiin menen sitten linja-autolla kun kerran kallis kuukausilippukin on.
Kyllä ne varmaan kotiin toimittavat, vaikka matkaa olis 700km.
Oululaiset varautukaa, minä olen siellä kaupassa myös sikataudissa, pysykää itse poissa.