Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on käytävä ruokakaupassa itse vaikka olisin sikalentsussa.

Vierailija
30.10.2009 |

Ei ole sellaista tukiverkostoa, joka vauvalle korviketta kotiin kantaisi jos itse sairastun sikatautiin.

Ei auta kuin hypätä linja-autoon ja ajaa markettiin ostamaan ruokaa, vaikka jos vaan seisomaan pystyy.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapsi sairastuu, on minun otettava hänet mukaan kauppaan.

Vierailija
2/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvii heti mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen vain mahdollisimman pian saa.

Vierailija
4/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan on mentävä, vaikka suolet tippuis.

Vierailija
5/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille joskus annettaisiin.

Vierailija
6/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään äidinmaidonkorvike viikoksi painaa jo 3,5kg, siihen tavis maito 3kg, muut ruuat 15kg.

Pakko käydä kaupassa vähintäänkin joka toinen päivä ja lapset ottaa mukaan olipa ne terveitä tai ei.

Vierailija
7/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on kyllä ruokaa kotona sen verran että ainakin 3-5 päivää selvitään

Vierailija
8/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään tunne naapureitani kovin hyvin, mutta jos naapuri ois SI:ssä, niin en tosiaankaan pistäisi pahakseni, jos naapuri pyytäisi tuomaan jotain hänellekin.

Vierailija
9/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan soittaa ja kysya etta voisiko joku heittaaa teille ostokset korvausta vastaan. Jattaa vaikka oven ulkopuolelle jos pelkaa tartuntaa.

USAssa toimisi. Taalla on myos nettiruokakauppoja joista voi tilata.

Vierailija
10/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikalentsuisen ovella. Ja pitäiskö niille naapureille mennä tutustumiskylään ja viedä sikatauti tuliaisiksi?

En jaksa piitata muista, itse on kauppaan mentävä jos henki vaan pihisee ja jalat kantavat.

Vierailija
11/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joka kerta tuot vähän: pari ylimääräistä vastikepurkkia varastoon, pari pussia pakastevihanneksia, sen verran kun jaksat. Saisit edes jotain puskuria?

Pelkästään äidinmaidonkorvike viikoksi painaa jo 3,5kg, siihen tavis maito 3kg, muut ruuat 15kg.

Pakko käydä kaupassa vähintäänkin joka toinen päivä ja lapset ottaa mukaan olipa ne terveitä tai ei.

Vierailija
12/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän extraa ja laittaa vaikka pakastimeen niin eiköhän sitä selviä, missään Siperiassa kukaan elä. Korvikkeetkin säilyy iät ja ajat vaikka vähän haalisikin varastoon. Kauhean vaikeaksi jotkut tekee elämänsä.

Vierailija
13/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikalentsuisen ovella. Ja pitäiskö niille naapureille mennä tutustumiskylään ja viedä sikatauti tuliaisiksi? En jaksa piitata muista, itse on kauppaan mentävä jos henki vaan pihisee ja jalat kantavat.

ja sitten tartutat kaikki kaupassa olijat, kitos.

Vierailija
14/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö teillä ole naapureita en minäkään tunne naapureitani kovin hyvin, mutta jos naapuri ois SI:ssä, niin en tosiaankaan pistäisi pahakseni, jos naapuri pyytäisi tuomaan jotain hänellekin."

Naapurit ei kyllä ole mikään kotipalvelu! Mua todella ärsyttäisi, jos naapuri tulisi ovelle sikainfluenssansa kanssa tartuttamaan meidän perhettä.

Sitä paitsi meillä ei ole autoa, eikä meidän naapureillakaan, joten tuskin kukaan meistä haluaa lähteä kävelemään kauppaan toisten puolesta.

Jos saadaan sikainfluenssa, niin sitten mennään kauppaan taudin kanssa. Meillä on pieni asunto. Ei ole mitenkään mahdollista säilyttää neljälle hengelle viikon ruokavarastoa. Jotain on tietysti kaapeissa, mutta ei nyt kaikkia viikon ruokia. Sukulaisia en kehtaa mennä tartuttamaan (pyytämään apuun), kun kuuluvat riskiryhmiin, ja ovat vanhoja ja sairaita. Nuoremmat sukulaiset eivät tule apuun. Eivät tule kyläänkään tartunnan pelossa, jos lapsella pientä flunssaa.

Vierailija
15/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eletään aina kädestä suuhun. Ja turhaan meni 16 purkkia korviketta kun ostin muka etukäteen eikä se merkki sopinutkaan vauvalle.

Ei ole pakastinta ja ruuat menee pilalle jääkaapissa.

Vierailija
16/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan soittaa ja kysya etta voisiko joku heittaaa teille ostokset korvausta vastaan. Jattaa vaikka oven ulkopuolelle jos pelkaa tartuntaa. USAssa toimisi. Taalla on myos nettiruokakauppoja joista voi tilata.

Vierailija
17/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaako niistä välittäämään. Oma suu on tärkein nyt ja aina.

Vierailija
18/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin suurin osa ei välitä tilintalia, jos tartuttaa jonkun kun kerran itsellä jo on. On tavattoman vaikea suunnitella, miten pärjää viikon käymättä kaupassa, ettei viitsi vaivata päätään kun vaakakupissa on vain toisten terveys. Eli mennään vaan kauppaan, eiköstä joo?!?! Sitten vielä sekin, että kun ihminen on ihan helvetin kipeä, niin eipä se ruokakaan kauhean paljon maistu. Eli nyt kaikki kantamaan lähinnä juotavaa ja pussikeittoja, ei pilaannu eikä maksa paljon!

Vierailija
19/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2

Vierailija
20/56 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja sitten tartutat kaikki kaupassa olijat, kiitos."

Tartutan? En yski päälle, en kaivele nenää, en syljeskele ympäriinsä jne...

Kyllä sitä ennenkin on kipeänä kaupassa käyty. Sitä paitsi tuskin olen ainut sairas siellä kaupassa. Varautukaa siihen, että kaupoissa on sairaita ihmisiä tai pysykää pois kaupoista. Aina jollakin on joku flunssa, vatsatauti tai vastaava. Ei tämä kansa koskaan täysin terve ole.

Hei haloo! Tämä on sikainfluenssa ei mikään lintuinfluenssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän