Mun on käytävä ruokakaupassa itse vaikka olisin sikalentsussa.
Ei ole sellaista tukiverkostoa, joka vauvalle korviketta kotiin kantaisi jos itse sairastun sikatautiin.
Ei auta kuin hypätä linja-autoon ja ajaa markettiin ostamaan ruokaa, vaikka jos vaan seisomaan pystyy.
Kommentit (56)
Katson kaupassa ärsyttävimmän näköisen tyypin ja käyn aivastamassa sen luona.
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin suurin osa ei välitä tilintalia, jos tartuttaa jonkun kun kerran itsellä jo on. On tavattoman vaikea suunnitella, miten pärjää viikon käymättä kaupassa, ettei viitsi vaivata päätään kun vaakakupissa on vain toisten terveys. Eli mennään vaan kauppaan, eiköstä joo?!?! Sitten vielä sekin, että kun ihminen on ihan helvetin kipeä, niin eipä se ruokakaan kauhean paljon maistu. Eli nyt kaikki kantamaan lähinnä juotavaa ja pussikeittoja, ei pilaannu eikä maksa paljon!
voivat silti olla nälkäisiä.
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin suurin osa ei välitä tilintalia, jos tartuttaa jonkun kun kerran itsellä jo
jos kuume on jo useamman päivän ajan ollut neljänkympin tuntumassa? En minä ainakaan, mutta jotenkin senkin yli selvitään, jos kohdalle sattuu. Meillä kuitenkin pakastimessa ja kaapeissa jotain, että ainakin viikko selvitään. Ja jos sitä pitempään menisi, soittaisin röyhkeästi ihan kenelle vaan, jonka numeron käsiini saisin ja pyytäisin apua. Vain kerran on meillä ollut tilanne, että kukaan ei päässyt sängystä juuri ylös ja tuolloin meni onneksi vuorokaudessa ohi. Jos pitempään kestäisi, vaikeaa tulisi.
t. yh
toista, joten kököt tässä kenelläkään mitään ongelmaa ole. Hirveä paniikki, aivan kuin ei ikinä mitään enää koskaan saisi suuhunsa hui!
"Jos ihan rehellisiä ollaan, niin suurin osa ei välitä tilintalia, jos tartuttaa jonkun kun kerran itsellä jo on."
Te kirjoitatte ihan kuin ihmiset tahallaan tatuttaisivat toisia kaupassa. Lukekaa nyt vähän muutakin kuin av-palstaa. Ei se virus mitenkään hypi ihmisestä toiseen, jos kulkee toisen ohi. Eivätkä ihmiset kaupassa tartuta: esim. kävele eteen, ota päästä kiinni ja yski kasvoille. Kyllä se vahingossa tarttuu, jos tarttuu. Kipeänä sitä paitsi viihtyy kaupassa lyhyen aikaa. Hakee äkkiä, mitä tarvitsee.
Jos tämä todella ois eristäytymisen vaativa virus, niin ihmiset määrättäisiin karanteeniin. Jo se, että ihmisiä ei määrätä pysymään kotona kertoo paljon!
kadet kyynarpaita myoten ristissa kiitoksena siita etta en enaa asu Suomessa niin kylmaa ja karseata sakkia olette.
ajatella muitakin; kun on tiedossa, että tauti tarttuu todella herkästi kun kenelläkään ei ole vastustuskykyä niin en aivan varmana lähde kauppaan tai muualle sitä tautia levittämään. Vaivaan aivosolujani hetken ja löydän ratkaisun, jolla kyllä selvitään viikko-pari ilmankin. En halua, että lapseni saa sen enkä halua tarjoilla ehkäpä vältettävissä olevaa/muuten mahdollisesti myöhempään ajankohtaan tulevaa tautia kenenkään toisenkaan lapsille. Omani on astmaatikko enkä halua hänen sitä saavan, etenkin kun ne paljon puhutut rokotteet ovat jossain muualla.
Mulla Etolan iso ostoskärry ja pystyn tuomaan niillä kotiin 150 euron ruokaostokset.
missä monet elää. Jos on vähävarainen perhe, niin heillä a) ei ole rahaa ostaa varastoon, b) ei ole autoa, c) ei välttämättä tilaa pakasteille.
Tottakai silloin pitää mennä kauppaan, jos ruoka loppuu talosta. Olen itse ollut opiskelijaäiti, ja silloin menin kerrankin keuhkoputkentulehduksessa kauppaan, aivastaessa tirahti pissaa housuun ja yskitti koko ajan ihan pirusti. Miksi sitten menin kauppaan? No kun olin edellisen viikon käyttänyt hoitaessani kipeää lasta ja kaapit oli oikeasti ihan tyhjät!
Ei ole sellaista tukiverkostoa, joka vauvalle korviketta kotiin kantaisi jos itse sairastun sikatautiin.
Ei auta kuin hypätä linja-autoon ja ajaa markettiin ostamaan ruokaa, vaikka jos vaan seisomaan pystyy.
Te kirjoitatte ihan kuin ihmiset tahallaan tatuttaisivat toisia kaupassa.
mutta ikävän paljon näkee todellista välinpitämättömyyttä esim. kaupoissa. Aika säännöllisesti tapaa sitä, että nimenomaan pahan räkäisen/keuhkotautisen kuuloiset ihmiset yskivät miten sattuu, eli suoraan toisten päälle. Toisin sanoen lähimmäisenrakkaus on hukassa, eikä välitetä enää mistään sen jälkeen, kun itselle on tauti saatu.
Jokaisen sikaflunsan saaneen pitäisi tietysti noudattaa ihan erityistä varovaisuutta, jos joutuu lähtemään ihmisten ilmoille. Ja hyvä keino varautua tällaiseen on hankkia niitä hengityssuojaimia! Mutta ei. Se taas olisi pirun noloa - eihän täällä suomessa kukaan sellaisia käytä. Mutta sillä voisi säästää jopa jonkun ihmisen hengen, joten kannattaa vakavasti harkita.
Jos hengityssuojain ei estä saamasta tartuntaa, se estää kyllä aika hyvin pärskeitä lentämästä kymmenen metrin päähän!
Tms. Varmaan osa sitten yrittää peitellä kasvojaan huiveilla yms.
Jos hengityssuojain ei estä saamasta tartuntaa, se estää kyllä aika hyvin pärskeitä lentämästä kymmenen metrin päähän!
kun on astma, ja toisten hajusteet yskittää. Ei niillä yskivillä ihmisillä välttämättä mitää keuhkotautia ole. Tupakkayskä ja astma on aika pahan kuulosia monesti. Tosin en yski muita päin. Se on epäkohteliasta. Mutta en myöskään laita kättä eteen, vaan käännän vain kasvot poispäin ihmisistä. Ei sieltä suusta mitään lennä, kun astman takia yskin.
Ehkä se koetaan liian leimaavaksi? Siis pelätään ettei pääse taksin/bussin kyytiin?
Tms. Varmaan osa sitten yrittää peitellä kasvojaan huiveilla yms.
Mutta kyytiinhän on pakko ottaa. Luulisi, että ihmiset tykkäisivät enemmän hengityssuojainta käyttävistä näinä aikoina, kuin ympäriinsä esteettä röhisevistä sikapotilaista.
ja on halvempaa kuin valmis litku, sitä kyllä jaksaa kaupasta pari pakettia kantaa.
Viikon elää vaikka puurolla, puurohiutaleitakin jaksaa pari pakettia kotiin kantaa. Mehutiivistettä isompi pullo riittää viikon.
Maitojauhetta paketti ja makaroonia muutama pussi, nötköttiä, purkki lihapullia jne. ei ole kallista, jaksaa kantaa kotiin ja säilyy lämpimässä.
Pari pakettia särkylääkettä olisi myös hyvä olla valmiina.
Influenssa on kova tauti, ei silloin jaksa kaupoissa hypätä tai tehdä mitään gourmee-ruokia.
Mulla oikeasti vituttaa tuollaiset omaan napaan tuijottavat kusipäät!
Oma perheeni on jo 2 viikkoa ollut kotosalla,ettei influenssa vain tartu kun perheessämme on 2 riskiryhmään kuuluvaa. kerran olen kaupassa käynyt pikaisesti täydentämässä ruokavarastot, jumalauta jos siltä reissulta taudin saan jos siellä joku tuollainen itsekäs paska on sairaana ollut ostoksilla.
Pandemiasta on tiedetty kuukausi tolkulla, kyllä siinä ajassa olisi laiskinkin av-mamma saanut hätävaraston kotiin ruokaa haalittua.
tälle palstalle ja katson montako av-mammaa meidän lähellämme tarjoutuu käymään mulle kaupassa. Jos ketään ei ilmoittaudu, menen kauppaan itse, tartutin toisia tai en.
Katsotaan sitten onko täällä kirjoiteltu naapuriapu vaan sanahelinää...
eivät jaksaneet laittaa puita pesään. Eivät jaksaneet lypsää lehmistä maitoa jne.
Eli jos olet todella sairas, et vaan jaksa mennä sinne kauppaan.
Uhoat ja olet itsekäs. Taitaa olla provo.
vien esikoisen virikehoitoon. Ei ole varmaan voimia hoitaa lastakaan itse jos olen kuumeessa. Ja ohjeet on että terveiden perheenjäsenten ei tarvitse olla eristyksissä kotona.
hesa, vantaa, espoo, kauniainen......
https://www.ruoka.net/cgi-bin/nph-cgi/~5Cd7x0000001/?Y999=MAI
ruoan saa myös tilattua....
mutta huoneenlämmössä voi säilyttää vaikka näkkileipää, purkkipapuja ja makaronia. Jos tilaa on vähän, niin eikö oikeasti muka voi kerätä johonkin kassiin/laatikkoon vaikka huoneen nurkkaan/sängyn alle/kaapin päälle? Vai onko teillä tosiaan niin täyttä että mitään ei mahdu mihinkään?
Tosin, eihän niihin vararuokiin sinänsä ekstra-rahaa mene, koska ne voi syödä pois ennen kuin pilaantuvat. Tällöin tietty kauppalasku on vararuokien verran pienempi, eli rahaa ei ole kulunut enempää. Eri asia tietty, jos tilillä on tyyliin 20 e viikoksi, sillä ei vararuokia ostella.