Päästäisitkö miehen pikkujouluihin tässä tapauksessa?
Ollaan lähdössä muutaman viikon päästä etelään koko perheen voimin. Miehen työpaikan pikkujoulut vietetään Tallinnassa ja paluu olisi saman päivän aamuna kuin meidän lähtö matkalle (illalla lähdetään).
Kommentit (52)
TALLINNAAN PIKKUJOULUIHIN TYÖPORUKAN KANSSA!
Joo ei kiitos. Onneksi mieheni on sen verran fiksu ettei sille tulisi mieleenkään lähteä mihinkään yön yli ilmn minua. Siis tarkoitan tuolla tavalla juhlimistarkoituksena. Mutta jokainen valitsee kumppaninsa itse.
Ja vaikka kyse olisi esim. mummolaan lähdöstä juuri ennen matkaa niin sanoisin ei, se kun ei ole hyvä ajankohta. Sanoisin että hän toki tekee päätöksen, vaihtoehdot on se mummolan reissu tai sitten se ulkomaanreissu, molemmat ei onnistu.
silloin kun juo, juo kunnolla.
ps. minuakin ärsyttää vähän tuo kohde - paljon helpompaa olisi, jos jäisivät Suomeen
ap
Ja olettaisin, ettei mieskään lähtisi. Kysyisi sitten lupaa tai ei. Meillä tuo AP:n tilanne tarkoittaisi sitä, että mies kysyy lupaa, jotta nainen sanoo ei, jotta voi työkavereille sanoa, että nainen ei päästä, eikä tarvitse sanoa, että en lähde, koska lähden mieluummin seuraavana päivänä freesinä perhelomalle, enkä halua aloittaa ihanaa ja odotettua perhelomaa väsyneennä, kun olen katsellut koko tallinnan reissun teidän urpojen dokaamista :)
Kyllähän mies sen ansaitsisi, periaatteessa.
ap
Outo perhe.
Täällä on taas pikkurouvat niin, että "aikuinen päättää itse asioistaan" ja "meillä ei tarvitse lupia kysellä".
Olen ammatissa, jossa näen päivittäin, kuinka miesparat eivät osaa vaimoväen mielestä edes seistä oikein. Jos mies tekee päätöksen, pyörtää seuralainen sen alle 30 sekunnissa. Sitten hoputtaa, että "päätä nyt"! Ja loppujen lopuksi sanoo, että kyllä tämä minun mielestäni on ihan paras.
Oikeasti käy miehiä sääliksi. Ja ap, älä usko näitä pikkuvaimoja! He ovat oikeasti tyranneja, pikkuhitlereitä, vallankäytössään niin katalia, että eivät enää itsekään huomaa olevansa despootteja.
Miesparat.
tuskin miehesi työporukka mitään kulttuurimatkaa Tallinnaan on tekemässä!
pikkujouluissa kun ei yleensä olla "köyhiä eikä kipeitä", joten överiksi saattaa mennä ja pahasti - ei välttämättä edes kunnoltaan kykene kotiutumaan kuten oli suunniteltu.
silloin kun juo, juo kunnolla. ps. minuakin ärsyttää vähän tuo kohde - paljon helpompaa olisi, jos jäisivät Suomeen ap
en halua hänen lähtevän, koska en tosiaan haluaisi että mies menisi Tallinnaan ja minä pakkaisin vermeet ja odottaisin sitten josko tulee ajoissa. En tiedä juoko miehesi paljon, mutta jos on keskiverto suomalainen mies, niin varmasti on kova kankkunen matkapäivänä tai on jopa kännissä. Näissä juhlareissuissahan juodaan sitten seuraavana päivänä porukassa kankkuseen. Jo se että miehesi haluaa lähteä, kertoo mielestäni sen, että aikoo viihteelle pistää. Vähemmän juhlivainen ajattelisi, että menköön työporukka, minä sentään lähden etelään perheen kanssa. En riitaa kuitenkaan alkaisi asiasta tekemään.
todellinen syy on jossain muualla!
Jos mies ei pakkaa, niin olkoon sitten ilman vaatteita lomalla.
Ja vaikka ei pakkaisi, niin jos rahaa/luottokortti löytyy, saahan sitä ostettua kaiken tarpeellisen paikan päältäkin...!;)
Meilläkään ei lupaa kysellä, tarkistetaan sopiiko --- päivä että menen sinne tai sinne, ja yleensä on ok, ja jos menoa molemmilla samaan aikaan, niin sukulaiset tulevat apuun.
...Niin, ja aika harvoin nk. "omia menoja" on, lähinnä töihin liittyviä, sekä satunnaisesti jotain luokkakokouksia/varpajaisia/tyttöjen- tai poikien iltoja tmv.
Täällä on taas pikkurouvat niin, että "aikuinen päättää itse asioistaan" ja "meillä ei tarvitse lupia kysellä". Olen ammatissa, jossa näen päivittäin, kuinka miesparat eivät osaa vaimoväen mielestä edes seistä oikein. Jos mies tekee päätöksen, pyörtää seuralainen sen alle 30 sekunnissa. Sitten hoputtaa, että "päätä nyt"! Ja loppujen lopuksi sanoo, että kyllä tämä minun mielestäni on ihan paras. Oikeasti käy miehiä sääliksi. Ja ap, älä usko näitä pikkuvaimoja! He ovat oikeasti tyranneja, pikkuhitlereitä, vallankäytössään niin katalia, että eivät enää itsekään huomaa olevansa despootteja. Miesparat.
on koko vuoden tehnyt kovasti töitä. Siinä mielessä ansaitsisi, koska pikkujouluthan on työnantajan palkinto työntekijöille.
ap
silloin kun juo, juo kunnolla. ps. minuakin ärsyttää vähän tuo kohde - paljon helpompaa olisi, jos jäisivät Suomeen ap
Se on miehellekin helpotus. Ihan varmasti lipeäisi mopo käsistä jo senkin vuoksi, että on loma ja matka tiedossa. Ja yrittäisi sitten ottaa asiallisesti ja silloinhan sitä vasta tuleekin dokattua! Katastrofin ainekset kasassa.
Vietätte kotona pikkujouluja ja loman alottajaisia, kiipeättä lentokoneeseen sekstailusta uupuneina ja onnellisina, ette voi pitää käsiänne toisistanne erossa ja odotatte malttamattomina perille pääsyä.
Sen lisäksi av-väki säästyy kuulemasta kuinka Tallinnassa vietetyt pikkujoulut pilasivat sekä loman että liiton.
Täällä on taas pikkurouvat niin, että "aikuinen päättää itse asioistaan" ja "meillä ei tarvitse lupia kysellä". Olen ammatissa, jossa näen päivittäin, kuinka miesparat eivät osaa vaimoväen mielestä edes seistä oikein. Jos mies tekee päätöksen, pyörtää seuralainen sen alle 30 sekunnissa. Sitten hoputtaa, että "päätä nyt"! Ja loppujen lopuksi sanoo, että kyllä tämä minun mielestäni on ihan paras. Oikeasti käy miehiä sääliksi. Ja ap, älä usko näitä pikkuvaimoja! He ovat oikeasti tyranneja, pikkuhitlereitä, vallankäytössään niin katalia, että eivät enää itsekään huomaa olevansa despootteja. Miesparat.
Ihan mielenkiinnosta, missä ammatissa olet?
Joku vielä tunnistaa. Mutta sen verran voin sanoa, että herrasväkien kirjoa olen nähnyt sosiaalitapauksista raskaan sarjan julkista työtä tekeviin. Hyvin harvoin on niin, että pari olisi tasavahva. Yleensä nainen on se päällepäsmäri. Mies ehkä n. 1/10. Tasavahvoja pareja ehkä 2 tai 3 sadasta.
Ja se käy naisilta niin luonnostaan.
mietin ehtiikö mies olla apuna ollenkaan. On vähän sellainen tyyppi, ettei stressa mistään ja sitten asiat jää viime tinkaan :)
Toisaalta taas, en ole sellainen nainen, joka "ei halua päästää" miestänsä pikkujouluihin. Kyllähän mies sen ansaitsisi, periaatteessa.
ap
Ei kaikkien miehet siellä pikkujouluissa ravaa, yleensä pitää pikemminkin patistaa, että mene vaan. Eli ihan hyvin pärjää vuoden ilmankin, ohan sitä muitakin virkistyspäiviä ym. Meillä mies kysyy sopiiko mennä, vaikka ei olis noin tiukka paikka. Enkä ole kertaakaan tuntenut sen olevan jotenkin väärin tai itseäni huonoksi vaimoksi, joka ei päästäisi. Ei olla riidelty jälkikäteen, oli vastaus kumpaan suuntaan tahansa. Kysyn minäkin aina, että sopiiko, jos johonkin menen.
Ollaan kuitenkin avioliitossa ja siihen mielestäni kuuluu kompromissit ja yhteiset päätökset. Jos toinen on poissa pidempään se tarkoittaa, että YHTEISEN kodin ja lasten hoito jää toisen harteille. Tässä tapauksessa siis matkajärjestelyt. Ja ansaitseehan jokainen ihminen kaikenlaista, kaikkea vaan ei voi saada.
Vähemmän juhlivainen ajattelisi, että menköön työporukka, minä sentään lähden etelään perheen kanssa.
En edes ymmärrä tollasen miehen arvomaailmaa - perheen yhteinen, varmaan kauankin odotettu lomareissu odottaa, mutta isukkipa menee juuri samassa rytäkässä vetämään lärvit Tallinnaan.
Avioliittomme on yhteinen, jälkikasvu on yhteistä - yhteisessä elämässä se vaan on kohteliasta kysyä toisen mielipidettä menojen osalta. Olen parisuhteemme sosiaalisempi osapuoli, ja mies ymmärtää hyvin, että mulla on enemmän menoja. Silti joka ainoa kerta kysyn, onko asia hänelle jees. En pidä hyvää puolisoa itsestäänselvyytenä, vaan osoitan arvostustani myös täten.
Näin ajattelen itsekin, mutta en olisi osannut sitä näin hyvin pukea sanoiksi. Veikkaan, että teillä on aika onnellinen ja tasapainoinen liitto. Avioiduittekohan vähän myöhemmällä iällä? Olette olleet naimisissa jo ainakin kymmenisen vuotta.
Avioliittomme on yhteinen, jälkikasvu on yhteistä - yhteisessä elämässä se vaan on kohteliasta kysyä toisen mielipidettä menojen osalta. Olen parisuhteemme sosiaalisempi osapuoli, ja mies ymmärtää hyvin, että mulla on enemmän menoja. Silti joka ainoa kerta kysyn, onko asia hänelle jees. En pidä hyvää puolisoa itsestäänselvyytenä, vaan osoitan arvostustani myös täten.
Ei ole kiva lentää kapulassa, mutta eiköhän aikuinen sen tiedä ja jos on niin tyhmä, että on krapulassa matkapäivänä, niin sitten on.
Sitten ukko Tallinnaan ja toivottavasti ei tule myrskyä, että pääsee sieltä poiskin.