Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisitkö miehen pikkujouluihin tässä tapauksessa?

Vierailija
30.10.2009 |

Ollaan lähdössä muutaman viikon päästä etelään koko perheen voimin. Miehen työpaikan pikkujoulut vietetään Tallinnassa ja paluu olisi saman päivän aamuna kuin meidän lähtö matkalle (illalla lähdetään).

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tosiaan päätät aikuisen ihmisen menoista niin älä päästä...

Vierailija
2/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tälläsiä liittoja missä kumpikaan tai toinen ei saa liikkua missään ilman lupaa..Hui,ahistaa jo pelkkä ajatus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin "päästäisin". Jos ei ehdi etelänmatkalle mukaan niin sitten jää kotirannalle ruikuttamaan! :)

Vierailija
4/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, jos mieheni miettisi "päästäisinkö vaimoni pikkujouluihin????". Siis häh. Mä en ainakaan lupia kysele, eikä miehenikään tartte. Aikuinen punnitsee itse vaihtoehdot ja riskit. Oletko tenavan kera yhdessä?

Vierailija
5/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän on sen verran fiksu ettei vedä itseään örvellyskoomaan kun on perhematka tiedossa seur. päivänä.

Vierailija
6/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ketjuun jooko? Se on niin kulunut. Suomeksi= mies kysyi, mitä mieltä olen siitä, että hän lähtisi ja odottaa vastaustani.

ap

Vierailija
7/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi tukea suomalaisia ravintoloita, suomalaista työtä? Onpa epäisänmaallista toimintaa.

Tosin aika moni työmaaporukka, miesvoittoinen varsinkin, menee Tallinnaan tasan kahdesta syystä: halpa viina ja vielä halvemmat naiset.

Vierailija
8/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei toi kyllä mikään kulunu juttu näköjään ole jos säkin täällä kyselet tollasia asioita:)

Vierailija
9/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ketjuun jooko? Se on niin kulunut. Suomeksi= mies kysyi, mitä mieltä olen siitä, että hän lähtisi ja odottaa vastaustani.

ap

Kerro sitten ettet halua hänen lähtevän, se tuli jo selväksi ja varmaan mieskin tietää sen.

Vierailija
10/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ketjuun jooko? Se on niin kulunut. Suomeksi= mies kysyi, mitä mieltä olen siitä, että hän lähtisi ja odottaa vastaustani. ap

avuksesi pakkaamaan ja pistämään paikkoja kuntoon. Ei tarvitse miehen olla huolissaan, että menettää kasvonsa työkavereiden kanssa, kun on hyvä tekosyy lomamatkassa. Säästytte myös mahdolliselta lomariidalta.

Kerro suoraan mitä ajattelet, kerta mies kysyi. Minä sanoisin, että jää kotiin. En minäkään lähtisi Tallinnaan, jos illalla pitäisi lähteä lomalle ja pakata ym. sitä ennen.

Vierailija
11/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta päätöksestään, ei kait kukaan fiksu muukaan

Vierailija
12/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta veikkaan, ettei pikkujoulupaikkaa päätetä yhden työntekijän vaimon/kaverin mielipiteen perusteella vaan ihan muut syyt vaikuttaa enemmän.

Minä päästäisin mieheni. Ei meillä kyllä ole tapana lupaa kysellä, mutta se toki varmistetaan, ettei toisella ole suunnitelmia samalle illalle (eli että voi hoitaa lapsia silloin).

Eikö olisi parempi tukea suomalaisia ravintoloita, suomalaista työtä? Onpa epäisänmaallista toimintaa.

Tosin aika moni työmaaporukka, miesvoittoinen varsinkin, menee Tallinnaan tasan kahdesta syystä: halpa viina ja vielä halvemmat naiset.

Vierailija
13/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä päätän asian suhteen, kun kerran mies kysyi. Miten itse menettelisitte samanlaisessa tilanteessa?

ap

Vierailija
14/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta veikkaan, ettei pikkujoulupaikkaa päätetä yhden työntekijän vaimon/kaverin mielipiteen perusteella vaan ihan muut syyt vaikuttaa enemmän. Minä päästäisin mieheni. Ei meillä kyllä ole tapana lupaa kysellä, mutta se toki varmistetaan, ettei toisella ole suunnitelmia samalle illalle (eli että voi hoitaa lapsia silloin).

Eikö olisi parempi tukea suomalaisia ravintoloita, suomalaista työtä? Onpa epäisänmaallista toimintaa. Tosin aika moni työmaaporukka, miesvoittoinen varsinkin, menee Tallinnaan tasan kahdesta syystä: halpa viina ja vielä halvemmat naiset.

Ja varsinkin pikkujouluissa mennään kuin päättömät kanat.

Olisi kiva tietää firma. Ihan oikeasti minusta olisi nyt pikkujouluaikaan hyvä tukea suomalaista työtä. Tulisi muutama lisäkillinkin laman kourissa kärvisteleville yrityksille ja työntekijöille.

Vierailija
15/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä päätän asian suhteen, kun kerran mies kysyi. Miten itse menettelisitte samanlaisessa tilanteessa? ap

Ja jättäisit miehen tekemään kaikki hommat matkaa silmällä pitäen. Jos tuntuu, että voisit mennäkin, että kertakaikkiaan pahuksen hyvä idea, niin tokihan mieskin voi silloin mennä.

Vierailija
16/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa en itsekään lähtisi.

Vierailija
17/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies rupeis mussuttaan jotain lomamatkasta ja pakkaamisesta, mä ehkä loukkaantuisin. Ihan kuin mies ei luottaisi, että matka onnistuu loistavasti, vaikka olenkin lähtöä edeltävän yön poissa. Pakatahan voi herrasiunaa vaikka viikkoa ennen!

Vierailija
18/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kauhean viinaan menevä varsinkin seurassa niin sanoisin että en haluaisi että lähtee,muuten musta olisi ok että lähtee..

Vierailija
19/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin ehtiikö mies olla apuna ollenkaan. On vähän sellainen tyyppi, ettei stressa mistään ja sitten asiat jää viime tinkaan :)

Toisaalta taas, en ole sellainen nainen, joka "ei halua päästää" miestänsä pikkujouluihin. Kyllähän mies sen ansaitsisi, periaatteessa.

ap

Vierailija
20/52 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaisimme lomamatkaa varten jo ennen Tallinan reissua, eli se olisi hoidettu jo ennen kun mies lähtee.

Laittaisin miehen selvittämään millä ovat tulossa, jos kantosiipialuksella jotka eivät kovalla tuulella kulje, laittaisin ostamaan lipun myös ns. "normaalille" laivalle, jotka kovallakin tuulella kulkevat. Tuo 10-20€ olisi pieni hinta siitä että varmasti pääsee kovallakin tuulella Suomeen.

(HUOM: jos jotain "hirmumyrskyä" ennustettaisiin päivää ennen lähtöä =mikään laiva ei kulje, tiedän että mies itse oma-aloitteisesti pesuisi pikkujoulureissun osaltaan!)

Ja tosiaan, minusta aikuinen ihminen ei kaipaa lupia, vaan tekee itse ratkaisunsa lähteekö vai ei. Jokaisella fiksulla ihmisellä on tilannetajua, milloin lähtee, milloin ei. Jos vaikkapa pikkujouluista tullaan Suomeen klo 17 ja lento lähtee klo 18 niin fiksu ihminen ei lähde pikkujouluihin. Mutta jos pikkujouluista kotiutuu aamu yhdeksältä ja lento lähtee ilta yhdeksältä, niin ei mitään ongelmaa (HUOM. säävaraus jos ISO myrsky tulossa!)