miten saatte imuroitua, kun vauva jo konttaa? Missä vauva on sen ajan?
Meillä vauva oppi k onttaamaan 7 kk iässä, on nyt 10 kk. En ole pystyny imuroimaan kun en tiedä mihin vauvan siksi aikaa laitan, meneehän pureskelemaan johtoa. Miten teillä imurointi järjestyy???!!!
Kommentit (59)
Annat sen lapsen olla siellä lattialla ei se sitä johtoa nyt joka kerta jaksa pureskella ja jos pureskelee niin laita vaikka syöttätuoliin tai kanna kainalossa.
Kuopus meni innokkaana imurin perässä, kun sen mielestä se oli mageinta ikinä.
rauhoitu. Imuroi vaikka osissa, jos ei muuten onnistu, tai jätä välillä imuroimatta. Ei ole oikeasti kovin vaikea asia, eihän.
turvavyöt. Muuten saisi leikkiä ja konttailla samassa huoneessa kun imuroin.
Tai ehkä sun täytyy vain lopettaa imurointi siihen asti kunnes lapsi on 18.
jotenkin selvisin, vaikka meidän esikoinen jo käveli tuon ikäisenä :-D
Tai ehkä sun täytyy vain lopettaa imurointi siihen asti kunnes lapsi on 18.
kokeillaan kaikki sitä, vaikkei olis lapsiakaan. Kannatan :-D
8kk pelkää välillä imuria ja välillä taas kiinnostuu siitä mut monesti oon laittanut syöttötuoliin istumaan siks aikaa niin ei pelotakaan niin paljoa.
Miten saat tehtyä ruokaa, pyhittyä pöytiä, luettua lehteä tai puettua itsesi kun lapsi konttaa? Sovella sitten samoja ideoita imuroimiseenkin.
Itse annoin lapsen konttailla ympäriinsä tai pidin kantoliinassa.
Konttaava lapsihan on aivan innoissaan imuroinnissa mukana! Siis jos ei pelkää imuria. Kuopus pelkäsi, ja hän istuikin 9-kuiseksi kantoliinassa mukana. 10-kuisena leikki jo esikoisen kanssa sen aikaa kun imuroin.
Vahdit vaan, ettei kierrä johtoa kaulan ympärille, omat lapset pari kertaa yritti sitäkin.
Ja ihan vain siksi, että pelkäsi imuria ihan hysteerisesti aina parivuotiaaksi.
Mies lähtee lapsen kanssa ulkoilemaan ja äiti jää imuroimaan. Tai isä imuroi, kun äiti on lapsen kanssa ulkona.
Tai siivooja käy paikalla, kun perhe on ulkoilemassa.
mies on kotona, tai vaikka mummo kylässä :)
Meillä siivoaminen on alkanut onnistumaan yleensä 3-vuotiaan kanssa. Sen ikäisen saa jo osallistumaan tyhön. Pienemmät yleensä sotkevat enemmän kuin ehdin siivoamaan.
Pienten kanssa olen ottanut siivoamisen suhteen aina vähän kevyemmin ja palkannut siivoojan käymään edes kerran kuussa.
...mutta minä en olekaan mikään supermamma :p
heh, mammoilla pakko olla tosi kova kunto, kun imuroi muksu kainalossa...
Jos jostain syystä oli pakko imuroida, kun oli lapsen kanssa kaksin. Oikeasti hän pelkäsi imuria ihan hysteerisesti.
Tai siivooja käy paikalla, kun perhe on ulkoilemassa.
Mutta sekin kelpasi, että mies imuroi - kuten imuroi edelleenkin aina.
Selität miehelle, että vauva pelkää imuria, joten hänen täytyy lähten sen kanssa kotoa pois siksi aikaa kun siivoat. Kerrot että siivoamiseen menee n. kolme tuntia. Sitten huitaiset imurilla ja pyyhkäiset rätillä näkyvimmät paikat ja loppuajan lueskelet tai katselet tv:tä tai otat nokoset. Näin mä tein...
jos ei jaksa pitää 10 kk lastaan lonkalla sen verran. Mäkin olen ihan täysi sohvaperuna, mutta onnistuu!
kun imuroi muksu kainalossa...
lapsi konttaa siellä missä konttaa eli yrittää yleensä imurin päälle, "tuulettaa" tukkaa ja välillä yrittää imurin johtoa kietoa kaulan ympärille. Joten saa olla aika tarkkana imuroidessa ettei käy mitään onnettomuutta.