miten saatte imuroitua, kun vauva jo konttaa? Missä vauva on sen ajan?
Meillä vauva oppi k onttaamaan 7 kk iässä, on nyt 10 kk. En ole pystyny imuroimaan kun en tiedä mihin vauvan siksi aikaa laitan, meneehän pureskelemaan johtoa. Miten teillä imurointi järjestyy???!!!
Kommentit (59)
Siirtelen syöttistä siten, että tyttö näkee mun puuhat. Hauskaa tuolla näyttää olevan, kun katselee siivousta.
Lattialla en viitsi samaan aikaan pitää, kun tyttö on koko ajan ikävästi jaloissa ja saa varoa ihan hulluna. Mutta toimii hyvin näinkin.
ja lapsella siellä vaan tietyt lelut. Viihtyy hyvin sen aikaa, kun käytän esim. koiran pissalla (omakotitalon pihalla) tai imuroin tai täytän vaikka tiskikonetta tai silitän vieressä, mitä vaan, missä pienet sormet on vähän vaaraksi.
Useimmiten imuroidaan kuitenkin niin, että jompi kumpi on lapsen seurana ja toinen imuroi. Tai sitten minä olen lapsen kanssa esim kaupoilla ja mies siivoaa kokonaan sillä välin :)
kun lähden nukuttamaan vauvaa ulos tai hakemaan eskarilaista vauvan kanssa koulusta! Tai sitten samalla kun pesen pyykkejä ja vauva nukkuu ulkona niin silläaikaa robotti-imuri hoitaa homman! Suosittelen kaikille naisille, ei hintakaan nykyään enää paha noin 400 euroa!!
Kolmen kovan raati tuumi jälkikäteen, että he eivät ainakaan oikopäätä ryntää satsaamaan useaa satasta robotti-imuriin. Heidän mielestään laite voi olla kuitenkin hyödyksi, jos haluaa pitää siisteyttä yllä normaalien imurointien välissä – tai paremminkin hidastaa likaantumista. Kalustepaljous ja muu lattioilla oleva sälä tietenkin vähentää roboimurin käyttömukavuutta ja hyödyllisyyttä.
Ainoastaan yksi raadin jäsen uskalsi jättää roboimurit töihin ilman valvontaa. Talo pysyi kyllä ehjänä ja kalusteet kunnossa.
Roboimurin toimivuus juuri omassa kodissa on etukäteen enemmän tai vähemmän arvoitus. Matalat kolot, tavallisesta poikkeavat listat, paksut matot, kynnykset ja huonekalujen jalat voivat olla yllättävänkin isoja haasteita imurin kululle.
Ennen ostamista kannattaa pyytää käyttöopas nähtäväksi ja tutustua laitteen ominaisuuksiin perinpohjaisesti. Niin voi puntaroida laitteen soveltuvuutta juuri omassa kotiin.
meilläkin yleensä tehdään.
jompi kumpi imuroi ja toinen katsoo vauvan perään.
Joskus se nukkuu ulkona, mutta useimmiten se konttaa imurin perässä tyytyväisenä. Täytyy vaan varoa ettei sen tassut jää imurin alle tai etten kaada sitä jos seisoo imuria vasten.
Joskus hermostun ja käsken isoveljen ottamaan sen.
Mieskin toki voisi sitä pitää sillä aikaa, mutta yleensä imuroin kun mies on töissä.
Mua kyllä kieltämättä välillä ärsyttää jotkut täysin avuttomat yhden vauvan äidit jotka ei saa mitään tehtyä! Mies tulee töistä sotkuiseen kotiin jossa odottaa vaan tyhjä jääkaappi ja vaimo lykkää välittömästi uupuneena vauvan miehelle. ???
T: 4 lapsen äiti joka on aina onnistunut tekemään muutakin kun hoitaa vauvaa
Tenava kantoliinaan tai kainalossa.
Ei puhettakaan että olis lattialla tai sängyssä tai syöttiksessä sen aikaa, hirveä huuto.
Eikä toivoakaan että imuroisin kerrostalokämpän niin että muksu nukkuiskin sen aikaa. Ajallisesti ei niinkään ongelmia, vaan siinä, että muksu herää jos alan imuroimaan.
Tai sitten sanon viikonloppuna miehelle ja lapselle heipat ja imuroin ja siivoan kun ovat anoppilassa.
Annat sen lapsen olla siellä lattialla ei se sitä johtoa nyt joka kerta jaksa pureskella ja jos pureskelee niin laita vaikka syöttätuoliin tai kanna kainalossa.
Sehän voi kömpiä ja tippua sieltä sillä aikaa kun olet toisessa huoneessa imuroimassa! Ihmeellisiä neuvoja....
on ihan sovittu niin, että kotitöitä ei tarvitse tehdä, jos on vauvan kanssa kotona, vaan kotonaolija tekee kotityöt sillä aikaa, kun töissäkävijä illalla hoitaa vauvaa.
Olemme olleet mieheni kanssa vuorotellen kotona, joten kumpikaan ei joudu tästä kärsimään (tai saa kärsiä omalla vuorollaan, ihan miten vain haluat ajatella).
Mua kyllä kieltämättä välillä ärsyttää jotkut täysin avuttomat yhden vauvan äidit jotka ei saa mitään tehtyä! Mies tulee töistä sotkuiseen kotiin jossa odottaa vaan tyhjä jääkaappi ja vaimo lykkää välittömästi uupuneena vauvan miehelle. ???
Joskus kun oli selkä kipeä enkä jaksanut rahdata mukulaa kainalossa eikä vielä viihtynyt liinassa, niin kannoin kaikki matot pois. Sitten muksun nukkuessa vedin lattiat lastan kanssa.
48
pelkäsi imuria niin imuroin joko päikkäreiden aikaan tai sitten laitoin lapsen selkääni Manducassa. Lapsi oppi itsekin pyytämään reppuselkään sitten aina, kun näki että alan imuroida.
MUtta noin muuten niin.... imuroin joko päiväunien aikana tai sitten se lapsi tekee mitä tekee siinä samalla kun minä imuroin. En nyt johtoa antaisi syödä, mutta täytyy sitä tuon ikäiseltä muutenkin koko ajan jotain kieltää.
Ap:lla selvästi ensimmäinen lapsi kyseessä.
vaikka mennä jonnekkin?
Eikä niin että toinen kattoo vauvaa illalla ja toinen tekee kotitöitä?
Se vauva kun ei siitä kärsi että äiti tekee sen kanssa kotitöitä. Se tykkää touhuta kotitöitä.
Onhan se tietty haastavampaa esim. ripustaa pyykkiä kun yks tyhjentää korin sisältöä lattialle eikä suostu luopumaan märästä sukasta. Tai laittaa ruokaa vauva kainalossa tai vauva syöttötuolissa seuraa kyseistä puuhaa ja haluaa kurkun itselleen (mä annan sille kyllä aina samalla kaikennäköistä naposteltavaa ja tutkittavaa).
Mä en nyt keksi mikä olisi sellainen kotihomma mitä en saisi tehtyä kun mulla on vauva???
Ja meidän vauva nukkuu päiväuniakin...
Ja illat + viikonloput on kiva olla koko perheen kanssa yhdessä eikä niin että mä olen jossain pyykkäämässä tmv.
on ihan sovittu niin, että kotitöitä ei tarvitse tehdä, jos on vauvan kanssa kotona, vaan kotonaolija tekee kotityöt sillä aikaa, kun töissäkävijä illalla hoitaa vauvaa. Olemme olleet mieheni kanssa vuorotellen kotona, joten kumpikaan ei joudu tästä kärsimään (tai saa kärsiä omalla vuorollaan, ihan miten vain haluat ajatella).
eikä niin että mä olen jossain pyykkäämässä tmv.
Meillä siihen koneen täyttöön ja päälle laittamiseen menee se minuutti... ei hirveästi ole haitannut meidän viikonlopunviettoa ;)
jeesusteipillä. Siinä heijatessa monesti nukahtikin sitten ja varovasti siirsin vauvan putken kanssa pinnikseen. Irrottelin teipin vasta sit kun heräsi.
Meillä siis mies on kotona vauvan kanssa. Unohdit mainita, kärsiikö vauva, jos isä tekee sen kanssa kotitöitä ;).
En jaksaisi enää työpäivän jälkeen muutenkaan lähteä mihinkään: on ihan kiva vaan rentoutua vauvan kanssa iltaisin, kun mies tekee kotityöt.
Vauvamme nukku nykyään päiväunet (aina ei ole nukkunut!) mutta niiden aikana kotivanhempi yleensä ulkoilee vaunujen kanssa.
vaikka mennä jonnekkin?
Eikä niin että toinen kattoo vauvaa illalla ja toinen tekee kotitöitä?
Se vauva kun ei siitä kärsi että äiti tekee sen kanssa kotitöitä. Se tykkää touhuta kotitöitä.
Onhan se tietty haastavampaa esim. ripustaa pyykkiä kun yks tyhjentää korin sisältöä lattialle eikä suostu luopumaan märästä sukasta. Tai laittaa ruokaa vauva kainalossa tai vauva syöttötuolissa seuraa kyseistä puuhaa ja haluaa kurkun itselleen (mä annan sille kyllä aina samalla kaikennäköistä naposteltavaa ja tutkittavaa).
Mä en nyt keksi mikä olisi sellainen kotihomma mitä en saisi tehtyä kun mulla on vauva???
Ja meidän vauva nukkuu päiväuniakin...Ja illat + viikonloput on kiva olla koko perheen kanssa yhdessä eikä niin että mä olen jossain pyykkäämässä tmv.
on ihan sovittu niin, että kotitöitä ei tarvitse tehdä, jos on vauvan kanssa kotona, vaan kotonaolija tekee kotityöt sillä aikaa, kun töissäkävijä illalla hoitaa vauvaa. Olemme olleet mieheni kanssa vuorotellen kotona, joten kumpikaan ei joudu tästä kärsimään (tai saa kärsiä omalla vuorollaan, ihan miten vain haluat ajatella).
meillä on aina eletty normaalisti! Vauva konttailee ja seurailee, touhuilee, jos vähän kopsahtaa nurin niin ei ne vauvat siihen kuole! Jos et muuta keksi niin hanki leikkikehä tai laita matkasänkyyn lelujen kanssa touhuamaan siksi aikaa kun imuroit...
menee sit just tällasiksi, kun se vauva alkaakin vähän liikkumaan, eikä enää vaan köllöttele paikoillaan.
Meidän lapset kun on olleet sellaisia parkujia ja kitijöitä koliikkilapsia, että niitä on saanut kannella syntymästä lähtien ihan riittämiin, niin on ollut vaan helpotus, kun ovat lähteneet itsekin konttaamaan. Konttaava osaa jo tulla perässä, eikä ala aina parkumaan, että tuu hakemaan.
Eli ap, ole vaan tyytyväinen, että oot päässyt tähän asti niin helpolla. Nyt on aika sunkin tulla tähän oikeaan elämään, missä me muutkin eletään.
Minusta se oli turhan kurjaa koulutusta että pistetään imuri huutamaan ja jätetään lapsi parkumaan. Oppi vähitellen, nyt menee kiltisti omaan huoneeseen kun imuri käynnistyy!