Käykö teillä aina niitä halloween-kerjäläisiä?
Meillä jo kolmena vuonna naapuruston kersat käyneet kerjuulla. Tosin ei ihan pienet, vaan lähintelevät jo teini-ikää. Tosin oli yksi nuorempienkin lauma viime vuonna, niillä oli äiti mukana. En yhtään tykkää. Normaalisti eivät ole naapureita tuntevinaan, puhumattakaan, että tervehtisivät. Mutta kun armas viisaiden jenkkien halloweeni tulee, niin kyllä sitten lähdetään kerjuulle.
Kommentit (14)
ja en antaisi mitään jos tulisi.
Täällä Itä-Suomessa ei ole moinen hömpötys saanut suurta jalansijaa.
viettää suomalaiseen tapaan pyhäinpäivää, eikä siihen mitkään halloween-jutut sovi sekaan. Joten toivon, ettei väyt tule häiritsemään.
Typerää jenkkiläistä vouhotusta. Me emme vietä halloweenia vaan pyhäinpäivää eikä siihen kuulu tuollainen "perinne".
Olen kuvitellut ettei tämä tapa ole Suomeen levinnyt.. Jotkut Halloween-juhlat/naamiaiset ovat minusta ok lapsilla (eskarilaisellamme on tänään), mutta ei tämä "karkki ja kepponen"-juttu minusta kuulu tänne..
Pääsiäisnoidat ihan eri asia sitten, heille varataan aina jotain.
ja meillä käy muita. Lapsen koulussa vietetään Halloweeniä.
mutta pitääkin muistaa ostaa varalta karkkia jos joku sattuu tulemaan :)
Meillä kyllä vietetään muutenkin halloweenia. Sehän on samaa perinnettä kuin vanha suomalainen kekri. Pyhäinpäivän kirkko änkäsi väkisellä kekrin tilalle että saisi ihmiset pikkuhiljaa luopumaan omasta perinteisestä 'pakanallisesta' juhlastaan.
Halloween muuten ei ole jenkkijuhla, vaan kelttiläinen. Irlantilaiset siirtolaiset sen on aikanaan amerikkaan vieneet.
ne keltit eivät laittaneet lapsiaan luurankopukuihin tms. ja lähettäneet kerjuulle.
Halloween muuten ei ole jenkkijuhla, vaan kelttiläinen. Irlantilaiset siirtolaiset sen on aikanaan amerikkaan vieneet.
Ja kauhulla mietin jos joku kummitus erehtyy juuri leskeksi jääneen naapurin rouvan ovelle.
Suomalaiseen pyhäpäivään tuo ei sovi ei niin yhtään.
Myötähäpeää tunnen niiden puolesta, jotka antavat lastensa lähteä tuohon touhuun.
ekoihin Halloween-juhliinsa 8-vuotiaana. Meillä pidetään Halloweenin suhteen matalaa profiilia. Vaikka englannin lehtori olenkin, teen kaikkeni, ettei tämä halloweenkerjuu tulisi missään muodossa perheeseeni.
niin sano, että otat sen kepposen, kun karkkia ei nyt valitettavasti ole.
Jos kävisi, sanoisin että ei meillä mitään ole, kun ei tämä ole Suomessa ollut tapana -> en osaa varautua. Voisin mä niille jotain voileipiä tarjota :D (meillä ei ole kuin aniharvoin kotona mitään keksiä, karkkia tms).
Portti varmaan karkottaa useimmat kerjäläiset ja kaupustelijat?
Silloin kun asuttiin kerrostalossa ja sen jälkeen rivarissa, niin niissä kyllä kävi, niin virpojia, näitä halloween-tyyppejä ja kaiken maailman kaupustelijoita ja lahkojen jäseniä.
ramppaus alkoi nimenomaan sen jälkeen kun muutettin OKT:oon, rivarissa ei käynyt kertaakaan. Mä oon sanonut suoraan, että ei karkkia, eikä kepposta, koska me ei vietetä Halloweenia vaan meillä on rauhallinen pyhäinpäivänjuhla.
mutta siis, parina vuonna on käynyt ja musta ihan ok. En mä sitä mitenkään pahana koe, ennen inhosin pääsiäisnoitiakin enkä avannut ovea, mutta nykyään musta nekin on ihan ok. Huomennako ne tulee jos tulee?