Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö lapsen kummeille ostaa joululahjat?

Vierailija
29.10.2009 |

Älytöntä ajatella että aikuisia pitäisi alkaa lahjomaan vain sen takia että he kenties muistavat kummilastaan jotenkin jouluna.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella kannattaa ihmeessä jättää muistamatta.

Itse olen ostanut lapsien kummeille aina joululahjat.

Vierailija
2/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä kummina toivoisin, että minuakin muistettaisiin jotenkin. En tarkoita kallista lahjaa, mutta edes kortti/soitto synttärinä ja jouluna lämmittäisi mieltä.

Toinen kummilapsi (tai siis vanhemmat lapsen nimissä) muistavatkin lapsen askartelemassa lahjalla tai kortilla, tai jopa ostetulla lahjalla. Toinen taas ei muista mitenkään, mutta muistaa ilmoittaa hyvissä ajoin mitä voisin hänelle lahjatoivelistalta ostaa.

Arvatkaa kumpaan kummilapseen pidän mielelläni muutenkin yhteyttä, kuin pakollisissa merkeissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOsin ovat sellaisia ihmisiä, että ovat aikaisemminkin saaneet minulta lahjoja.

Rakastan lahjoja, niiden antamista ja saamista. Pohtimista ja miettimistä, mitä ostan kenellekin. Melban kaa samaa mieltä, älä osta mitään, jos ketuttaa...

Vierailija
4/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jos on varaa niin jonkun esim suklaarasian voisi olla kiva ostaa :) meillä on tällä hetkellä ainakin tämmönen suunnitteilla ja siihen joku lapsen piirtämä joulukortti! en ainakaan omalta kummitytöltäni odota muuta kun korttia!

Vierailija
5/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä kummit osta lapselle mitään? Tyhmää lahjojen vaihtoa. Lapsen kuvia voin kyllä postittaa, mutta mihinkään aikuisten lahjontaan en ala, koska en osta kenellekään muullekaan aikuiselle joululahjoja.

Vierailija
6/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin lasken tietenkin lasten kummit. Ei sen tartte mitään suurta olla, mut pääasia että muistaa kun kummit kuitenkin ostavat lahjoja lapsille.

Vierailija
7/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tähän asti aina askarreltu lahjat kummeille:

eka vuosi jalka painettuna esim tyynyliinalle

toka vuosi käsi painettu

kolmas vuosi tehtiin muki

neljäs vuosi tehtiin kuvasta taulu, jonka lapsi oli siis tehnyt.

viides on vielä kysymys merkki

Ei siis mitään kallista, vaan sellainen lahja mikä sopii ikätasoon annettavaksi.

Vierailija
8/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut veljeni kanssa muutaman vuoden periaate, ettei toisillemme osteta lahjoja. Nyt he ovat kuitenkin lapsemme kummeja ja luulisin, että vauvalle tulee sieltä joku lahja.

Voinko olettaa, että meillä on yhä voimassa vanha sääntö, ettei toisillemme osteta lahjoja vai pitäisikö ostaa, jos heiltä tulee vauvallekin? Ja jos ostamme jotain heille, niin tuleeko heille sitten puolestaan olo, että meille aikuisillekin olisi pitänyt olla jotain? Jolloin ollaan taas samassa tilanteessa, josta olemme juuri sopineet hankkiutuvamme eroon.

Vierailija
9/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kyllä kummeja muistettu pikku lahjoilla jouluna ainakin.

Esim kuvakalenteri oli ainakin viime jouluna tosi mieluinen kummeille.

Jotain omaperäistä kummit arvostavat varmasti.

Eihän se ole mikään pakko muistaa, mutta kukin tietty tyylillään.

Me tykätään muistaa, kun ollaan kummit valittu ja ovat innoissaan suostuneet kummin hommaan niin tietty me halutaan muistaa kiitoksena kummiksi ryhtymisestä ja muutenkin :)

Vierailija
10/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva on saada esim. kortti tai kuva kummilapsesta tai jotain lapsen omatekemää. Puhelinsoittokin on mukava yllätys ja riittää. Pääasia, että muistaa, lahjaa ei tämä kummitäti ainakaan tarvitse. :)

Mä olen kyllä tainnut aina lahjan omien lasten kummeille laittaa, mutta itse kummina en siis sellaista odota. Yllämainituista joku riittää.

Vierailija
11/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä ajatella, että olen kummi vain sen takia, että antaisin lahjoja.

Vierailija
12/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin tahdon omaa kummilastani muistaa jouluna!

Vierailija
13/16 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapseltaan. Esimerkiksi joulukukkasen, kynttilän, joululeivonnaisia tms.

Kyse ei ole siitä, että aikuista pitäisi muistaa. Vaan enemmänkin siitä, että lapselle tärkeää aikuista on mukava muistaa ja opettaa samalla lastakin muistamaan!

Vierailija
14/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kenellekään pidä ostaa lahjoja, ei lapsille, ei miehelle jne.

Mutta meidän lapsemme kummit ovat meille rakkaita ihmisiä, olemme vaihtaneet lahjoja jo vuosikymmeniä ennen kummiuden alkua, miksi nyt pitäisi lopettaa.

Annan tänä vuonna paljon lahjoja, jälleen kerran.

En ymmärrä yhtään näitä sovitaan ettei anneta lahjoja tänä vuonna. Voidaan sopia etten saa, mutta kun ostan lahjoja ympäri vuoden, kun löydän sopivan, en ymmärrä miksi minun pitäisi tämä tapa lopettaa.

Minusta lahjojen antaminen on ihanaa !!!

Vierailija
15/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaan on kiva antaa jotain lahjaksi kummeillekin. He kuitenkin ostavat kummilapselleen lahjoja synttäreinä jouluina ym. Miksi kummin pitäisi olla vain yksipuolinen lahja-automaatti.

Vierailija
16/16 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on yhteensä 22 kummia. Ei kyllä ole varaa ainakaan lahjoja laittaa!