mistä 2 votiaalle musta mekko?
hakusessa olisi musta perus mekko hautajaisiin mutta lapsille näyttää olevan tosi huonosti mustia vaatteita.
Kommentit (28)
Toisaalta lapsilta ei kyllä edellytetäkään mustia vaatteita samalla tavalla kuin aikuisilta. Meidän pieni oli viisikuisena isomummun hautajaisissa ruskeassa mekossa ja violetissa paidassa, jotka löysin H&M:stä.
Muuten nätti vaate, ja hillitty väri.
Meidän 6kk tytöllä oli päällä isomummun hautajaisissa vaaleanpunainen mekko. Jonka isomummu oli itse neulonut tytölle.
ollut aina siistit vaatteet mutta ei mustaa.
jos haluaa tummaa kuitenkin laittaa ruskea, tummma sininen tms. sopii kyllä hyvin :)
ei kaikilla aikuisillakaan ole pelkkää mustaa vaan jotkut laittavat muutakin tummaa päälle.
mutta nykyään on kyllä pienillekkin yllättävän paljon mustaa vaatetta mm. h&m myy palojn mustia ja muita tummia vaatteita.
Itse ostin juuri mustavalkoisen mekon Zarasta kaksivuotiaalle.
Meillä sama tilanne vuosi sitten, ja ei löytynyt mustaa mistään. Kaavat kangaskaupasta, ja valmista tuli illassa. Perus liivimekko, jossa yht 5 osaa ja vetoketju.
Minä sitä mieltä että hautajaisiin mennään mustissa. Myös lapset.
Lapsille hautajaisiin valkoiset, tummansiniset tai harmaat juhlavaatteet, ei mustia! Voit tarkistaa etikettikirjasta, jos et usko.
Ja ainoastaan mieheni hautajaisissa (6 vuotta sitten) lapsilla oli mustaa päällä, pojilla oli mustat sammarit, valkoinen kauluspaita (pienimmällä oli sellainen kaulusbody) + tummansininen (näytti kyllä melkein mustalta) slipoveri. Isommalla tytöllä oli musta sammari liivihame ja valkoinen paita ja sukkikset, pari kuukautisella kuopuksella oli valkoinen body ja erittäin tummansininen mekko ja valkoiset sukkikset.
Muuten pojilla on ollut tummansiniset tai ruskeat sammarit, vaalea pitkähihainen paita + slipoveri. Tytöillä on ollut sitten joku hillityn värinen mekko.
Lauantaina on lasten isoisomummin hautajaiset ja tarkoitus olisi laittaa muksuille päälle:
Esikoinen laittaa tummanlilan "liivihameen" ja alle valkoisen kauluspaidan.
Isommat pojat laittaa ruskeat sammarit ja vaaleansiniset kauluspaidat + pienempi haluaa sen slipoverin. Isompi ei enää tykkää niistä.
Pienempi neiti laittaa luumunpunaisen sammarimekon ja vaalean kauluspaidan.
Taapero laittaa ruskeat sammarit, slipoverin ja vaaleansinisen bodyn.
Vauvalle laitetaan vaaleansininen velourpotkupuku.
http://www.lastenmetsola.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/L…
Näillä oli nopea toimitus ja pieni postimaksu (2,50 eur).
sammari? t. ulkosuomalainen
Kuinkas kauan oot asunu pois Suomesta?
mustan samettimekon, ostettu KapAhlista, koko 98/104. Siihen kuuluu musta pussukka.
Edessä miehustassa on paljeteista tehty rusetti.
Kiinnostaako?
sammari? t. ulkosuomalainen
Kuinkas kauan oot asunu pois Suomesta?
Kauan, kauan!
violettia ja harmaata, niitten yhdistelmä voisi toimia lapsella hautajaisvaatteena hyvin.
Meidän tytöillä oli toukokuussa mummun hautajaisissa Lindexiltä ostetut pitkähihaiset ohutta tummaa farkkukangasta olevat mekot, joissa miehusta oli kirjailtu mustalla. H&M:ltä löysin mustat sukkahousut ja mustat kiiltonahkakengät olivat ennestään jo olemassa. Päähän ostin H&M:ltä mustat satiinilla päällystetyt hiuspannat.
Mekot on nyt olleet kirjavien sukkahousujen kanssa ihan käyttömekkoina. Toki ois kaupat pullollaan ihania juhlamekkoja, mutta itse ajattelen kai liian käytännöllisesti kun niitten käyttö todennäköisesti jäisi yhteen kertaan....
Meinasin ostaa jouluksi punaisen paidan ja sukkisten kaveriksi.
stockmannilla on myös ollut mustia mekkoja mutta en ole varma oliko 2 vuotiaan kokoa vai pelkkiä isompia.
Varsinkin noin pienillä.
Kuvaa lapsen viattomuutta ja hänen suhdettaan kuolemaan.
vai oliko se LIndex... No, jompi kumpi :)
Mikä tahansa hillitty väri sopii. Esim. tummansinistä on jo paremmin tarjolla. Itse ostin aikoinaan t.sinisen samettiliivimekon ihan Anttilasta, 10e maksoi. Halosellakin on yleensä perusjuhlavaatetta sekä tytöille että pojille, myös surujuhlaan sopivia.