Onko muita, jotka tietävät jo opiskeluaikana että ala ei kiinnosta
mutta silti opiskelevat tutkinnon? Itse opiskele jo kolmatta ei-pätkääkään-kiinnosta-tutkintoa siinä toivossa että näistä kolmesta tutkinnosta sais kivan yhdistelmän ja sitä kautta töitä, jotka edes vähän kiinnostais.
Kommentit (6)
hoitoalaa ja ei ihan kamalasti kiinnostanut. Töitä kuitenkin sai mistä vain ja hyvää kokemusta sitten samalla. Ja päädyin opiskelemaan vielä lisää samaa alaa, heh. Eli musta tulee sairaanhoitaja, joka kuitenkin paljon mieluummin työskentelisi esim. myyjänä. Palkkkakin ois myyjällä vissiin parempi...
ja sivuaine oli vähän enemmän kiinnostava.
Sitten sain heti ekan opiskeluvuoden jälkeen pääaineen alalta hyväpalkkaista työtä ja tässä ollaan... Raha ratkaisee, kun on perhe.
Tajusin ekana vuonna yliopistossa, että ala ei sovi mulle pätkän vertaa ja ei edes kiinnosta. Jotenkin kilttinä tyttönä vaan puursin tutkinnon, kun ajattelin jotenkin olevan luuserimaista keskeyttää. Itseasiassa koko ala ei ollut tavallaan oma valinta vaan kilttinä ja järkevänä valitsin alan työllisyyden perusteella, etten "olisi haihattelija". Puursin tutkinnon, menin töihin ja tienaan kivasti. Nyt 33-vuotiaana olen vaihtamassa alaa, koska en kestä tätä päivääkään enää. Olisipa ollut silloin parikymppisenä rohkeutta valita oma tiensä, mutta ei... Nyt se onkin paljon vaikeampaa.
olen ollut kaltaisesi potilaana ja se ei todellakaan ollut kiva kokemus.....
Itse lähdin opiskelemaan uutta tutkintoa kun entinen työ ei jaksanut kiinnostaa.
T: Hoitoalalle opiskeleva joka tykkää työstään, ainakin vielä.
tuollaisen AMK-tutkinnon, muiden mieliksi.
Nyt 6-vuotta koulutuksen jälkeen olen toiminut siivoojana ja vartijana, koska en halua tehdä ko alan töitä.