Mietitkö koskaan aborttiasi?
ikäinen sä oot? Meillä se onni rt on jo kolme lasta, mut vois pööa neljäkin.
Kommentit (33)
Olen ihan sinut asian kanssa ja voin vakuuttaa, että kaikki abortin tekijät aivät riudu asian kanssa.
Ja seksi on primitiivinen tarve, aivan kuten syöminen, juominen ja nukkuminen. Kautta aikojen on pantu ja kaikki eläimetkin tekevät "sitä". Monesti terve järki himojen vallassa jää taka-alalle ja tulee ei-toivottu raskaus kuvioihin. Parempi sekin kuin ei-toivottu lapsi. Kaikille maailman kymmenille miljoonille ei-toivotuille lapsille ei riitä hyviä koteja. Heistä minä olisin enemmän huolissani kuin kudosmöykystä.
Auttakaa Unisefin kautta näitä lapsia! Syntyä tyttölapseksi kehitysmaahan=helvetti.
Olen ihan sinut asian kanssa ja voin vakuuttaa, että kaikki abortin tekijät aivät riudu asian kanssa.
Ja seksi on primitiivinen tarve, aivan kuten syöminen, juominen ja nukkuminen. Kautta aikojen on pantu ja kaikki eläimetkin tekevät "sitä". Monesti terve järki himojen vallassa jää taka-alalle ja tulee ei-toivottu raskaus kuvioihin. Parempi sekin kuin ei-toivottu lapsi. Kaikille maailman kymmenille miljoonille ei-toivotuille lapsille ei riitä hyviä koteja. Heistä minä olisin enemmän huolissani kuin kudosmöykystä.
Auttakaa Unisefin kautta näitä lapsia! Syntyä tyttölapseksi kehitysmaahan=helvetti.
lähinnä olen edelleen päätökseni takana. Aikaa on kulunut 2,5 vuotta ja olen saanut opintoni päätökseen (mikä oli suurin syy raskauden keskeytykseen tuolloin).
Olen myös samaa mieltä jonkun aiemman kirjoittajan kanssa, että kun lukee näitä lööppejä äitiään yksin yössä pyjamat ja kumisaappaat päällä etsivistä kolmevuotiaista, tulee useimmiten mieleen että voi kun useampi nuori/päihdeongelmainen nainen valitsisi sen abortin ajoissa. Kaikista ei yksinkertaisesti ole äidiksi. Jäisi muutama nuori elämä pilaamatta alkuunsa.
Haluaisin herättää keskustelua! Ajatuksia, mitä on kun ei aborttia tehdä tai ei saa. Mitä sille lapselle tapahtuu kun kukaan ei halua...ilotulitusraketitkin joku lapsi Kiinassa on väsännyt. Mutta ketäpä tuo kiinnostaa..? Ajatelkaa niitä pieniä tyttöjä Kiinassa, Intiassa, Etelä-Amerikassa...vaikka missä! Afrikassa Saharan eteläpuolella HIV on valtava ongelma, lapsia syntyy ja kuolee, vanhempia kuolee AIDSiin, lapset joutuvat hyäksikäytetyiksi. Kuka heistä välittäisi ja kuka heitä rakastaisi?
Mietin juurikin noita asioita, että minkä ikäinen lapsi olisi, minkä näköinen, tyttö vai poika... Ja millaista meidän elämä olisi jos hän olisi täällä.
Minulle tehtiin keskeytys kymmenen vuotta sitten ollessani 17v. Olin vasta muutama kk aikaisemmin tutustunut poikaystävääni, nykyiseen mieheeni. Kumi petti ja ajatus vauvasta kesken lukion tuntui mahdottomalta.
Sittemmin ollaan menty naimisiin ja meillä on ihana 8kk poika. En tiedä olisiko elämä mennyt eri lailla jos oltaisiin tultu vanhemmiksi 17-vuotiaina... Oltaisiinko edelleen yhdessä, olisiko elämä näin onnellista, ja olisiko meillä tätä meidän ihanaa 8kk vauvaa...
Toisaalta ei auta mitään miettiä menneitä, tuolloin ratkaisu tuntui ainoalta oikealta. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin se tuntuu edelleen oikealta ratkaisulta, mutta nyt huomaan että se ei olisi ollut AINOA oikea ratkaisu.
lähinnä mietin sitä olisiko lapsi ollut tyttö vai poika ja minkäikäinen hän milloinkin olisi.
itseasiassa asia on viime aikoina alkanut vähän painaa mieltä, abortista on kyllä jo yli 4 vuotta..
kolme tervettä lasta meillä kuitenkin on olemassa, välillä silti mietin että mitä jos olisi se neljäskin tässä. ei tosin silloisessa elämän tilanteessa ollut mitenkään mahdollista pitää lasta. nyt jos tulisin yllättäen raskaaksi, en epäröisi hetkeäkään, en missään tapauksessa tekisi enää aborttia, ikinä.
Mietin niin kuin aikasemmin jo kirjoitin. Sen takia sattuu eniten et sen lapsen haluisin ja olisin sen halunnut pitää mutta ei ois ollu mitään mitä tarjota, enkä ois pystynyt hoitaa eikä rahatilannekaan oo mikään ihan paras. Asunnoton tällä hetkellä olen niin se oli se suurin syy tähän. Minusta ois myös tullut yksinhuoltaja koska lapsen isä ei ois halunnut mua ja lapsen kaa ois halunnu sillon tällön vaan nähdä mutta ei muuta.
Abortinvastustajat menevät pensaaseen kun on tosiasioista puhe! Raukkikset!
Minua niin naurattaa nää vouhkaavat abortin vastustajat! Tunnen muutamia ihmisiä jotka aina jakso haukkua niitä jotka oli keskeytykseen päätynyt ja aina selittänyt kuinka abortti on murha ja itse ei tekisi aborttia ikinä mutta sitten kun itse on joutunut tämän valinnan eteen niin yllättäen siihen aborttiin sitten päädyttiinkin. Kaikilla on vapaus valita enkä itse tuomitse ketään joka tekee abortin.
niissä on ihan tarpeeksi miettimistä.
se oli elämäni käännekohta. sairastuin abortin takia psyykkisesti (pakko-oireinen häiriö ja masennus) enkä ole oikein vieläkään täysin palautunut ennalleni. kaduin heti herätessäni nukutuksesta, tuska oikein viilsi rintaani sillä samalla hetkellä kun avasin silmäni, mitä olenkaan tehnyt. olisin antanut mitä tahansa aikakoneesta.
kävin abortin tehneiden ryhmäterapiassa jossain vaiheessa. se kyllä auttoi vähän, mutta eihän se tietenkään koko tuskaa voi viedä pois.
mikään ei tuo lastani takaisin, ei mikään. ei voi muuta kuin yrittää kestää ja jatkaa elämää. nyt minulla on neljävuotias lapsi jota rakastan yli kaiken. silti sattuu kun ajattelen että vein häneltä sisaruksen.
asia ei tule mieleeni silloin tällöin. se on siellä koko ajan, tuskallisena tietoisuutena kaiken taustalla. kannan syyllisyyttä ja katumusta varmasti elämäni loppuun saakkka mukanani. aika ja muut elämässä sattuneet asiat on totta kai loitontaneet vähän tästä asiasta, mutta jossain määrin se tulee sattumaan aina.
pyydän ja rukoilen hyvät ihmiset, harkitkaa tarkkaan ennen abortin tekemistä. jos ette ole varmoja, pyytäkää lisäaikaa miettimiseen. puhukaa ammattilaisen kanssa ennen aborttia, näette tilanteenne selvemmin. vaatikaa keskusteluapua.
Olen jo suht pitkällä, nyt rv 14 ja en uskalla edes ajatella mitä tunteita koen kun pitää se pilleri niellä... =(
ihana perhe on nykyään ihanan miehen kanssa. Ennen näitä lapsia ja tätä miestä mietin kyllä paljonkin. Tiedän myös sen, etten olisi saavuttanut näitä nyt, jos olisin aikoinaan valinnut toisin.
Ja toi ysin teksti "Raskaaksi tulin kondomin rikkouduttua ja jälkiehkäisyn petettyä elämäntilanteessa, joka jo muutenkin oli sietokykyni äärirajoilla." olis voinut olla myös mun kirjoittama.