Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortit - kaunis perinne jota tulee vaalia ei irvailla!

Vierailija
29.10.2009 |

Mun mielestä on ilkeämielistä ja omituista lähteä arvostelemaan lähtökohtaisesti ystävällismielistä elettä: JOULUKORTTIA :(



Muita jotka on samaa mieltä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten näyttävien korttien itse tekeminenkään ei ole kovin vaikeaa tai aikaa vievää.

Me askarrellaan omat kortit lasten kanssa mutta niistä ei todellakaan tule mitään joulutontuja pumpuliparralla ja kilokaupalla kiillettä.



Tämän vuoden korteissa on sininen pohja, päälle käsintehtyä harmahtavaa paperia, sen päälle paperinarulla sidottuja koristehelmitankoja. 3 ja 5 vuotiaat osaavat hyvin repiä paperista sopivia paloja, liimaavat ja laittavat kauniita kortteja. "Hyvää joulua" -leimasimella tälläävät tekstin ja nimi perään. Hauskaa ja mukavaa tekemistä yhdessä.

Vierailija
2/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minusta onkin niin järkyttävää että joku lähettää joulukortin sijasta lähinnä goatsea muistuttavan kuvan kuolaavasta ihmistaimesta mussuttamassa piparia tonttulakki päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minusta onkin niin järkyttävää että joku lähettää joulukortin sijasta lähinnä goatsea muistuttavan kuvan kuolaavasta ihmistaimesta mussuttamassa piparia tonttulakki päässä.

Vierailija
4/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinaan kun nuorempana kuinka kodin seinillä oli satoja kortteja. Vuosi vuodelta netin yleistyttyä kortit vähenivät. Nyt saa jonkun persoonattoman joukkos-spostin.



Hahaa! Minä teen itse ja lähetän joka vuosi joulukortit pidettiin niistä tai ei!

Korttien tekeminen on olennainen osa jouluperinnettä enkä voisi kuvitella lähettäväni läheisille jotain sähköpostiroskaa.

Vierailija
5/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä asti, kun muutin 18-vuotiaana pois kotoa, olen laittanut joulukortit läheisille sukulaisille, kummeilleni ja ystävilleni.

Syksystä riippuen olen joko askarrellut itse/lasten kanssa tai ostanut valmiita.

Pariinkymmeneen vuoteen mahtuu monenlaisia kortteja. Joillekin kirjoitan käsin kirjeen ja laitan valokuviakin mukaan. Kaikki saamani kortit olen laittanut esille osana joulukoristelua ja loppiaisena heitän pois, valokuvat albumiin.

Tiedän, että ainakin isoisäni ja kummini arvostavat joulutervehdystäni. Enkä ole koskaan kuullut ystävienikään olleen pahoillaan...

Vierailija
6/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopio ja osatnut aina Tiimarin kortteja, kun ei ole jaksanut väkerrellä, viime jouluna taisin jokusen kortin itse tehdä, mutta osan ostin silloinkin. Lähetän yleensä n.30 korttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miten paljon näitä negatiivisia joulukorttiavauksia on (lokakuussa!), mutta en ole niitä lukenut. Pidän lovasti joulutervehdysten lähettämisestä ja saamisesta, monet olen säästänytkin. Niitä pidetään joulun ajan esillä. Valokuvat ystävien ja varsinkin kaukaisempien tuttujen lapsista on mukavia, pysyy jotenkin kartalla heidän lastensa kasvamisessa. Toinen, mikä tulee mieleen on se, että millainen on jouluaatto niissä perheissä joissa mamma alkaa jo lokakuussa raivota KORTEISTA! Vielähän ei ole päästy ruokiin, sukulaisiin, lahjoihin ... Toivottavasti ei tule ruumiita ;D

Vierailija
8/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni tekisin itsekin kortteja, mutten ehdi, joten suosin hyväntekeväisyyskohteita (syöpäyhdistys, mll, spr jne...)

Ja kiitollisena otan itsekin vastaan joka ainoan kortin jonka saan! Ihan minkälaisen kortin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana perinne, joka vielä onneksi on pitänyt pintansa kaiken muun viestinnän tulvassa.

Vierailija
10/10 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon mukavampi saada oikea kortti kuin joku s-posti. Kortti saa olla tiimarikortti, lapsikuvakortti tai ihan mikä vaan, kunhan tulee perinteisen postin mukana :)

Itse lähettelen myös kortteja, heittäkää suoraan roskiin jos ette tykkää!