Oletteko noudattaneet sukunne nimiperinteitä, jos sellaisia on?
Siis esim. vaikka ekan pojan nimi toinen nimi on se ja se ja tytön se ja se. Tai jotain muita tällaisia.
Minun ja mieheni molempien suvussa on tuollaisia nimiperinteitä, miehen suvussa niin, että ekan pojan toinen nimi on aina sama kun isällään. Muuten tuo ois ok, mutta minä vihaan kyseistä nimeä enkä halua meidän pojalle. Minun suvussa on jonkinlainen perinne, että tytölle tulee viimeiseksi äidin etunimi tai jokin äidin nimistä, vaihtoehtoisesti muunnelma äidin nimestä tai jostain suvun nimestä. Pojalle on periaatteessa sama, mutta tätä ei kauhean moni ole käyttänyt.
Osaa olla vaikeaa, jos nyt en suostu tuohon nimeen niin en voi vaatia, että oman sukuni nimiperinnettä noudatettaisiin ja tietyistä syistä haluaisin erään nimen, vaikeaa...
Kommentit (7)
mutta annoimme pojallemme kuitenkin 2. ja 3. nimen vaarini ja mieheni isän mukaan, koska nämä poistuivat keskuudestamme juuri ennen pojan syntymää. Halusimme heille jonkinlaisen yhteyden uuteen perheenjäseneen.
Ja toinen nimi on sama kuin minun ja miehen isän nimi. Meillä siis saman nimiset isät :).
Paljon parjattu Juho löytyy meiltä.
Tykkäämme nimestä ja vielä kun on minun ukkini nimi niin merkitsi mulle paljon.
Mieheni suvussa on perinne antaa toiseksi nimeksi yksi tietty nimi, ja niin tulee myös meidän pojan/poikien kohdalla.
Omassa suvussa sama perinne, mutta tytöille toiseksi nimeksi yksi tietty nimi.
6 etunimestä 5 sattuu esiintymään myös sukupuussa.
mutta ihan omasta tahdosta! Mukava nimi niin oli luonnollista jatkaa perinnettä.
vaikka nimi ei ole oman makunu mukainen.
poikani toinen nimi on sama kuin veljelläni, isälläni, isoisälläni toinen nimi.
Veljelläni on 2 tyttöä ja lisää lapsia ei tule, pidin velvollisuutena antaa pojalleni tämän nimen mutta ennen kaikkea pidän nimestä todella paljon.
Huomaan, kun tapaan kaimoja, alan automaattisesti pitää ihmisestä. No, lisäksi he ovat osoittautuneet mukaviksi ihmisiksi.
Jos olisimme saaneet tytön, olisi hän perinyt minun toisen nimeni. Se ei minua pidempää kierrä suvussa, mutta itse pidän nimestä kovasti ja olisihan se sitten meillä kahdella kiertänyt.