Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyn täältäkin..toisen käden heikkous&näkö huonontunut?

Vierailija
28.10.2009 |

olen 25-vuotias nainen. nyt flunssan yhteydessä alkoi toisella puolella kehoa oudot oireet. toisen käden pikkurilli ja nimetön ovat puutuneet ja välillä koko käsi tuntuu puutuneelta olkapäästä lähtien. sellainen puutunut/pakottava kihelmöinti tuntuu välillä. jäsenet myös tuntuu heikoilta. toissapäivänä puutuminen oli myös nielussa ja solisluun alueella. lääkäri sanoi sitä "tos-oireeksi", eli joku hermo jumissa. nyt kuitenkin tuntuu että myös oikeanpuoleinen silmä on "outo", tuntuu ikään kuin pientä painetta ja huomasin että siinä on näkö huonontunut. näen kuitenkin ,mutta selvästi sumeammin. mitä voisi olla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinuna kävisin uudestaan lääkärissä.

Vierailija
2/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin päivystykseen välittömästi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö sanomaan ärrän ja ässän moitteetta? Onko käsien puristusvoimassa eroa?

Onko siis sekä oikea käsi että oikea silmä kyseessä?

Vierailija
4/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi oireet käy hyvin MS-tautiin ja MS-taudin pahenemisvaihe saattaa puhjeta flunssan jälkeen.

Toisaalta mulle neurologi sanoi että ihan normaalin flunssan jälkeen saattaa olla neurologisia oireita ilman että taustalla olisi mitään varsinaista neurologista sairautta.

Sinuna lähtisin ensiksi tuota silmää kuitenkin tutkituttamaan.

Vierailija
5/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea silmä tuntuu jotenkin "painavalta" ja kummalliselta ja oikea käsi voimattomalta, ei esim. tee mieli kantaa vauvaa, eikä jaksaisi pilkkoa vihanneksia, tuntuu että voimat kadonneet. on ehkä vähän vaikea osua oikeisiin näppäimiin tietokonella, yleensä olen kirjoittanut kymmensormijärjestelmällä virheettömästi, niin nyt tulee jatkuvasti virheitä. voisiko joku lihaskramppi vain tehdä tällaista? ap