Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautumiskokemuksia !

Vierailija
27.10.2009 |

Elikkäs mulla on ensimmäinen raskaus menossa, viikot 37+5. Viikko sitten oli sisätutkimus ja minkäänlaista kypsymistä ei ollut tapahtunut. Kaikki tuttuni ovat tähän mennessä olleet jo vähän auki... Meneekö tämä nyt väkisinkin yliaikaiseksi ? Meillä on nyt muutto tällä viikolla ja toivon, että se auttaisi vähän kypsymään. Mitä hyviä kotikonsteja tuohon kypsyttelyyn ? Niin ja vielä noista liitoskivuista kun mulla on nyt kolme päivää ollut tosi pahat, melkein itku tulee niin tarkoittaako se jotain ?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jollakin on jotain sanottavaa tähän ?

Vierailija
2/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä siihen mitkään konstitkaan auta. Vauva syntyy kun on syntyäkseen, ellei käynnistetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että raskaus menee yli tai sitten ei. Raskauden kesto on normaali kun se kestää 38-42 viikkoa.

Vierailija
4/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin ilman kondomia. Siemennesteessä pitäis olla jotain kypsyttävää ainetta. Siis oikeesti. Itse olen kyllä sitä mieltä että anna kypsyä vaan ihan rauhassa, tuntuu vaan että kun synnytys saa itse käynnistyä niin käynnistyy sitten ainakin kunnolla. Eikä tule sellasta 3vrk synnytystä, jossa supistukset tulevat ja sitten taas vaimenevat... En tiedä kun en ole ammattilainen. Itselläni ei ollut lainkaan auki, mutta lapsivedet menivät viikkoa aiemmin laskettua, ja vauva syntyi 8 tunnissa, ja kaikki meni tosi hyvin. Tsemppiä loppuun. Odottavan aika on pitkä:)

Vierailija
5/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että raskaus menee yli tai sitten ei. Raskauden kesto on normaali kun se kestää 38-42 viikkoa.

kun se kestää 37-42 viikkoa.

Vierailija
6/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAKTA: Oksitosiinihormoni lisää kohdun lihaksiston supistustiheyttä ja -voimaa. Raskaana olevan kohdun herkkyys oksitosiinille lisääntyy loppuraskautta kohden.

FAKTA: "Kiihottumisen ja orgasmin yhteydessä vapautuu myös oksitosiinihormonia sekä kehon sisäisiä mielihyväaineita, morfiininsukuisia endorfiineja. Rakkaushormoniksikin mainittua oksitosiinia erittyy toki myös muissa hellissä läheisissä hetkissä. Muun muassa kosketus ja lämpö lisäävät oksitosiinia, ja hormonin erittyminen voi myös ehdollistua tuoksuihin, ääniin, ihmisiin, mielleyhtymiin ja muistoihin." (http://www.kauneusjaterveys.fi/luejutut/terveys/article125988-1.html)

JOHTOPÄÄTÖS: Enemmän hellyyttä, yhdessäoloa ja seksiä, enemmän oksitosiinihormonia.

FAKTA: "Prostaglandiini pehmentää kohdunkaulaa ja saa aikaan supistuksia." (http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/artikkelit.php3?artikkelin…)

FAKTA: "Siemennesteessä on prostaglandiinia, joka voi aiheuttaa supistelua."

JOHTOPÄÄTÖS: Enemmän seksiä, enemmän siemennestettä, enemmän prostaglandiinia.

KYSYMYS: Onko sanonnassa "Sillä se poiskin tulee, millä se on mennytkin" perää?

FAKTA: "Siemennesteen prostaglandiinit ja nännien hyväilystä erittyvä oksitosiini saattavat aiheuttaa kohdun supisteluja, jotka voivat olla kivuliaitakin. Näillä supistuksilla on kuitenkin miltei mahdotonta saada aikaan ennenaikaista synnytystä normaalisti edenneessä raskaudessa."

"Sperman prostaglandiinit saattavat tosin vaikuttaa edesauttavasti käynnistymässä olevaan synnytykseen samoin kuin nännien stimulaatiossa erittyvä oksitosiini voi edesauttaa jo käynnistynyttä synnytystä"

(https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/6425/TMP.objres.556.pdf?sequ…)

Vierailija
7/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tässä siis mikään hätä ole sen synnytyksen kanssa. Ajattelin vain, että josko olis hyvä vähän saada kypsymään, ettei jouduta sitten lopulta käynnistämään. Täytyy vissiin sitten sekstailla aktiivisesti. Osaako kukaan sanoa noihin liitoskipuhin, että löytyykö jtn keinoa, jolla helpottaa niitä ? -ap

Vierailija
8/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään auki 37 viikolla, synnytin viikolla 38, aukesin tunnissa kaikki 10 cm. voin sanoa että oli TUSKAINEN tunti.

Vierailija
9/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään auki 37 viikolla, synnytin viikolla 38, aukesin tunnissa kaikki 10 cm. voin sanoa että oli TUSKAINEN tunti.