Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUUN HELMET VK 44

26.10.2009 |

HELMIKUUN HELMET vk 44

LA Nimim Monesko Ikä Synnäri

1.2.10, aurora28, 1, 28, TYKS

1.2.10, Martta , 2, 31, OYS

2.2.10, maria84, 1, 24, K-P KS

2.2.10, Vuma, 3, 35, K-S KS (Jyväskylä)

2.2.10, Lauris77, 4, 32, TYKS

3.2.10, Evian, 2, 24, Kättäri

4.2.10, Eemeli5, 2, 23, NKL

4.2.10. Mare, 2, 36, NKL

4.2.10, Salsatar08, 2, 31,

4.2.10, Ellu-88, 1, 20, NKL

4.2.10, Mandy, 2, 33, SEKS

4.2.10, Matahari, 2, 35, Jorvi

4.2.10, Ronnuli, 1, 30, K-S KS

5.2.10, Saska82, 2, 26, KYS

5.2.10, Helmimasu81,2, 27, OYS

5.2.10, mammali, 2, 32, KYS

6.2.10, Merppe, 1, 27, Jorvi

6.2.10, gozo, 1, 28, Kättäri

7.2.10, Hestia83, 1, 25, K-HKS

7.2.10, Mansikka83, 3,

7.2.10, Sara, 1, 28, K-SKS

7.2.10, Cabriella, 1, 20,

7.2.10, Ötökkä78, 1

8.2.10, helminauha, 3, 30, kättäri

8.2.10, myy85, 4, 24, LAS

9.2.10, Nasuli, 2, 31, Kättäri

9.2.10, 2Nuusku79, 4, 30, LKS

9.2.10, ranskis-vaavi, 1, 25, Meaux Ranska

9.2.10, Marttapantteri, 3, 29,

10.2.10, Anjutska, 1, 32, K-S KS

10.2.10, Iuiu, 6, 30, Oulaskankaan sairaala

10.2.10, Scarlett, 1, 29, TAYS

10.2.10, Krisse81, 3, 29, K-PKS

10.2.10, Gribz, 1, 20

10.2.10, Miraxx, 1, 28, PHKS

11.2.10, Toivo, 1, 29,

11.2.10, Helmimasu88,1, 20,

11.2.10, Nevada, 6,

11.2.10, Hallitus, 1, 23, PKSSK

12.2.10, Miimu, 1,24, KOS

12.2.10, Talvimorsian, 1(kaksoset), 27, Kättäri

12.2.10, Mielikki, 1, 27, K-S KS

12.2.10, Ladybird, 2, 37, NKL

12.2.10, Maurel, 3, 22,

12.2.10, Jiina, 3, TAYS

12.2.10, Taita, 5,

13.2.10, Fanni, 2 , 32, NKL

13.2.10, Iiris2011,

14.2.10, Verna, 1, 31, Naistenklinikka

14.2.10, marim, 2, 25, OYS

14.2.10, Jeanna, 2, 31, Kättäri

15.2.10, Nemotus, 2, 29, KYS

15.2.10, Feonia , 2,

15.2.10, Mirame, 1, 18, NKL

16.2.10, EllaM82, 3, 27, KAKS

16.2.10, Poksi79, 2, 30, OYS

16.2.10, kassu, 3, 31, TYKS

16.2.10, mivva, 2, 22, PHKS

18.2.10, Lumielle, 1, 23, Kättäri

18.2.10, Nasu22, SEKS

19.2.10, Stinna, 2, 26, TAYS

20.2.10, Taateli, 1, 25, K-S KS

21.2.10, a-pa-na, 1 (Kaksoset)

21.2.10, tittuli, 2,

22.2.10, jontsulii,

22.2.10, sagom, 3, OYS

23.2.10, skk-78, 2, 30, Hyvinkää

23.2.10, Niima, 3, 24, OYS

24.2.10, Tuplailo, 3, KOKS

24.2.10, Ihmetys78, 3, 30, Kättäri

24.2.10, Pippuri, 3, Ulkomaat

24.2.10, hetuliini, 1, 35 Mikkelin sairaala

25.2.10, Aliica, 1, 19, TYKS

26.2.10, Matami73, 3, 36, PHKS

27.2.10, Kolmaskerta, 3, 32, ulkomaat

27.2.10, Hania, 3, 31, Kättäri

27.2.10, Jansku75, 3, 33, K-S KS, Jyväskylä

27.2.10, El-liina, 4

28.2.10, hande86, 2, Jorvi

28.2.10, Tyty, 2, 24, Kättäri

28.2.10, Metu, 2, 29, MKS

Viime viikon keskustelut:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1059652/helmikuun_he…

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että WHO suosittelee myös tätä rokotetta jos toista ei ole saatavilla niin olen lukenut.

Vierailija
22/36 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan nyt jo muutaman kerran ollut alapäässä aika inhottavaa paineen tunnetta, ihan kuin pienen pää olisi jo kurkkimassa =/ Supistuksia tms. en kuitenkaan ainakaan tiedosta olleen (pojastakaan en tuntenut harjoitussuppareita ja kauhistelinkin synnyttämään lähtiessä, että mistä sen voi sitten muka tietää..kumma juttu, että kyllä sen vaan sitten TIESI kun kohdalle osui :D). Yleensä tää painontunne on kyllä tullut reippaammaan liikkumisen/rehkimisen jälkeen, eli pitäis kai vaan vähän höllätä vauhtia..

Mäkin olen aikalailla rokotetta vastaan, en kuitenkaan edelleenkään ole osannut tehdä lopullista päätöstä. Haluan vielä jutella terkan ja lääkärin kanssa ensi viikolla. Noin yleensä en ole ikinä sairas, eli mitkään normiflunssatkaan ei minuun ihan hevillä tartu mutta tää raskaushan voi vaikuttaa niin paljon.. vaikeeta on!

En kyllä minäkään usko niihin väitteisiin, ettei sen enempää rokotteesta kuin sen ottamatta jättämisestäkään voisi aiheutua MITÄÄN seuraamuksia. Eihän KUKAAN voi sellaista varmaksi sanoa. Eihän meistä jokainen reagoi normirokotteisiinkaan/lääkkeisiin samalla tavalla niin miksi sitten muka tähän?!?

Itse en kuitenkaan hysterioi asiasta, paskempi juttu jos se iskee omalle kohdalle mutta eipä ne rokotteetkaan aina satavarmoja ole.. Sitäpaitsi mulla ja pojalla on jo lääkkeetkin kotona jos oireita ilmaantuu, kun jäi silloin kesällä (onneksi) tarpeettomiksi.

Jospa sitten taas nukkumaan :)

evian, rv 26+0. Se on viikko taas vaihtunut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 26 ja olo on aika mukava. Mullakin tuota painetta on kun pitkään pystyssä, mutta pitää välillä lepäillä niin auttaa.

Tänään näyttäisi muuten tulevan ohjelmaa s.infulenssaan liityen ykköseltä ilta yhdeksän aikoihin,pitää katsoa vaikka olenkin päätöksen rokotteen ottamisesta jo tehnyt. Otan sen ilman muuta, päätös on tehtävä ja helpottaa kummasti kun sen on tehnyt ;)

Ensiviikolla sen saan, toivottavasti ei vaan liian myöhään.

Ruoka maistuu taas hyvin, mutta samalla närästys on tuttu vaiva öisin. Viime yönä oli pakko ottaa ruokasoodan ja veden sekoitusta kulaus kun muuta ei ollut, mutta helpotti. Apteekissa täytyy kyllä muistaa tänään vielä käydä.

Onko se tietty raskausviikko jolla äityiyspakkauksen rahana saa ? Vai mikä maksusuunnitelma siinä on.

Olen ostellut vauvalankaa ja siitä olisi tarkoitus nuttua neuloa, sinistä ostin kun pojan sanoivat olevan tulossa, mukavaa jos se paikkansa pitää.

Hyvää pyhäinpäivää !

Vierailija
24/36 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä flunssaa - tavallista - sairastelen kotona. Sagomin lailla asun myös Oulussa ja en voi kun ihmetellä, kuinka meille ei vielä noita rokotteita anneta. Moni raskaana oleva tuttu muualta Suomesta on rokotteen jo saanut - viikkoja jopa vaan 13 takana. Täällä lähdetään liikkeelle raskausviikoista 35 ja jahka epidemia on puhjennut kunnolla kolmen viikon päästä, niin voi olla toivetta saada itsekin. Ehdottomasti olen rokotteen kannalla ja olen sen jo neuvolaankin ilmoittanut. Liekö Oulussa sitten niin vähän rokotetta suhteessa ihmisiin, että sitä ei vain riitä tehokkaammin.

Mutta iloista raskausaikaa kaikille, pysytään perusterveinä!

Ötökkä rv 25+1

Vierailija
25/36 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi mukaan:

2.2.10, crisantemo, 3, 31, Kättäri

Tulen minäkin mukaan keskusteluihin =) Olen roikkunut (melko tiiviisti) näillä sivuilla odottaessani esikoista -04 ja toista -07, mutta nyt on puuhaa ollut niin paljon etten ole ehtinyt tänne aikaisemmin.

Meillä siis odotellaan kolmatta, joka 2. ultran mukaan taitaa olla tyttö. 2004 syntyi poika ja 2007 tyttö. Kysyin ultrassa sukupuolta, että saisin vähän valittua jo käyttöön tulevia vaatteita erikseen. Meillä on laitettu huonejärjestys uusiksi, seinä kaadettu jne ja sen myötä tavara-inventaariota meneillään, joten kaikki ylimääräinen on lentänyt pihalle. Hyvä käyttää tämä raskauden aiheuttama pesänrakennusvaihe hyväkseen!

Raskaus on mennyt siinä lastenhoidon ja töitten sivussa. Minulla on oma yritys ja tein kesän töitä täysillä, jotta voin nyt olla lasten kanssa kotona ja odotella pikkukolmosta "rauhassa". Nyt siis ainakin vuosi tai puolitoista taukoa töistä. Miehellä on onneksi aika joustava työpaikka, joten olemme onnistuneet hoitamaan lapset kotona tähän asti. Esikoinen käy kyllä kerhossa kolmesti viikossa ja eihän me paljon kotona taideta olla, aina menossa jossain ;)

Nyt jouduin vähän hidastamaan vauhtia kun selkä sanoi sopimuksen irti pari päivää sitten. Vaihdoin vaan painoa jalalta toiselle kun tunsin muljahduksen lantion kohdilla alaselässä ja sitten en enää pystynyt juuri liikkumaan. Nyt köpöttelen (sen mitä pitää) kuin vanha mummo. Kävin neuvolalääkärillä, joka suositteli lepoa ja Panadolia. No levon kanssa on vähän niin ja näin kun lapset tuli molemmat kipeiksi heti seuraavana yönä. Kuumetta ja kurkkukipua. Todella toivon ettei ole sikainfluenssaa! Taitaa olla kuitenkin ihan perus virusflunssa kun kerhokaverilla sellainen todettiin.

Sikainfluenssarokotteen menen hakemaan heti kun sen saa, eli täällä viikolla 46. En tajua mitä ne sitä panttaa kun muualla sitä jo annetaan! Aiheesta on tosiaan ollut keskustelua ja minä mietin asian niin että en pystyisi antamaan itselleni anteeksi jos päättäisin sen jättää ottamatta vastoin kaikkia virallisia suosituksia ja aiheuttaisin sitten sairastumalla mahdollisesti vahinkoa lapsilleni ja itselleni. Inhottavaa se kuitenkin on laittaa yhtään mitään lääkeainetta kehoonsa kun on raskaana. Olen muutenkin niin varovainen kaiken tällaisen suhteen.

Neuvolassa ei mitään ihmeellistä ole ollut. Rautaa saan jo syödä ja ostin nyt Ladyvita plussaa (ja lisäksi vielä Omega-3 fortea), joka tuntuu tepsivän hyvin. Oli noita muitakin puutoksia selkeesti kun söin kaapit tyhjiksi ja suonta veti yms. Painoa tulee samaan tapaan kuin edellisistä eli paljon, mutta koska ei ole mitään vaivoja siitä ja lähtöpaino on normaali niin siinähän tulee sitten. Nyt tullut noin seitsemän kiloa. Raskaus näkyi jo toisella kuulla kun olin niin turvoksissa vatsan seudulta. Raskaushousut ovat siis olleet käytössä jo pitkään eikä ole tarvinnut salailla raskautta kun se ei ole ollut mahdollista... Kolmannen raskaus tuntuu myös enemmän liitoskipuina, jotka on jo alkaneet vihloa ja vatsa vetää kireäksi heti kun kävelee vähän nopeammin. Rauhottua siis pitäisi.

Kelalta olen jo saanut päätökset ja pakkauksen otin rahana kun tuota vaatetta tosiaan löytyy kaapin täydeltä. Jotain uutta täytyy kuitenkin käydä katsomassa, pari bodya varmaan ja "vahingossa" sitä voi sattua muutakin ihanaa mukaan :) Vanhat on kuitenkin suurin osa käytettyinä saatuja ja vähän esikoiseltakin perittyjä. Rattaat, pinnasänky ja sen sellaiset myös jo on olemassa.

crisantemo rv 26+2

Vierailija
26/36 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voisi vaihtaa tietoihin iän 24.. eilen tuossa synttärit oli :)

Tänään ja huomenna olisi Joensuussa ainakin ollut noi rokotukset meillä, kun juttelin neuvolatädin kanssa, mutta kerta en sitä aikonut ottaa ja eripaikkakunnallakin palloilen niin ei ole tuo asia minulta pois.

Itse myös sairastun todella harvoin mihinkään ja tuossa olin kuukausi sitten kuumeessa melkien viikon, mutta sehän ei takaa etteikö sikainfluenssa tulisi.

Kaverin kanssa juttelin puhelimessa.. heidän olisi täytynyt ottaa rokote, koska menevät työharjoitteluun ja opettaja ihan pakolla pakottanut kuulema, mutta kaverini sanoi ettei ota vaikka tänään olisi ollut rokotukset heille ja monet muutkin jättäneet ottamatta.

Sitähän ns. "vaarallisempaa" rokotetta lähetettiin suomeen kuulema ja ulkomailla annettu raskaana oleville jotain toista rokotetta :o

Ja se rokote alkaa vaikuttamaan kahdenviikon päästä niin eihän siitä heti tunne välttämättä oireita minkäänlaista.

Tuossa aamun siivosin ja täällä vanhempien luona olen niin on lenkkikaveri mukaan :) (kääpiösnautseri 4v.)

Viikon päästä kotiin ja onhan tuota miestä jo ikävä, mutta onneksi tulee perässä lauantaina tänne.

Hallitus rv 25

Vierailija
27/36 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kelan paketti vieläkään, maanantaina kyllä tuli päätös..

sikaflunssa rokotetta arvelin ensin etten ota sitä, mutta en vielä ole sitten varma..näky olenvan paikallis lehdessä ilmoitus että sitä aletaan antaa...melkein kaikille. meinaan kyllä neuvolan tätin kans ensin keskustella asiasta. enempi minua oikeastaan se rokotus pelottaa. aiheuttaako jotain sitten vauvalle. ja se rokotus kohta on kuuluma TODELLA kipeä,kertoi yksi kaveri joka sen oli ottanut muutama päivä sitten..hui!

vielä en ole vauvalle mitään laittanut, osa lapsista ollut vähän kipeänä, nyt yhdellä tytöllä kova kuume! (ja en tiedä onko sikaflunssaa! epäilen kyllä että ihan tavallinen tauti, mistä sen olis sikaflunssan saanut?eskarista?)en tiedä onko täälläpäin vielä kyseistä tautia?

ikää minulla muuten on jo 36v

rv.24+6

Vierailija
28/36 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli äitiyspakkaus :) Vähän sitä tuossa jo hypistelin, mutta nyt täytyisi latoa ne kaappiin ja katsoa samalla mikä meidän vaatetilanne onkaan, jotta osaa ostaa tarpeellista (ja antaa anopille ja muille ohjeita mitä vielä tarvittais). Pakkauksessa oli myös muistaakseni 4 kestovaippaa (sisävaippoja), 2 kosteussulkuhousua ja useampi harso. Testasin jo kuinka käy multa harson taittelu vaipaksi, ja se oli kyllä niin helppoa ja lopputulos tuntui toimivalta, että saatan hyvinkin käyttää niitä kun vauva on ihan pieni. Mutta miestä en kyllä taitteluhommaan patista, se on ihan rähmäkäpälä :) Olen ommellut pari sisävaippaa testimielessä, ja tarkoitus on ommella lisää, kunhan ehdin sopivia kankaita kaivella ja hankkia. Äitini on luvannut kutoa villapöksyjä ja hahtuvalankaa on tuossa jo odottamassa. Mun suuri harkittu suunnitelma kestovaipoista on siis että sisävaippa+villahousut. Mm. koska villa hengittää, "muovihousut" ei ja muutenkin villa on varmasti mukavampi päällä ja tykkään paljon enemmän luonnonkuiduista kuin muoveista.

Ostin viime viikolla th:n suosituksesta Obsidan-rautakapseleita. Otin ekan yöllä ja aamulla heräsin aika kovaan ylävatsakipuun. Seuraavana yönä join tuplasti vettä kapselin kanssa, eikä vatsa ollut kipeä aamulla, mutta ruoka ei maistunut ja oli muuten kumma olo. Vielä kokeilin yhtenä yönä mutta tuloksena oli taas vatsakipu. Niinpä sitten kävin ostamassa nestemäistä rautavalmistetta, joista mulla on ennestään hyvää kokemusta. Sitä oon nyt pari päivää ottanut, eikä ole ollut ongelmia. Harmi että hölmönä menin ostamaan noita kapseleita, vaikka tiesin että nestemäisin on ennenkin sopinut parhaiten.

Katson mielenkiinnolla illalla tulevan A-Talkin jossa siis käsitellään sikainfluenssaa. Mukana on THL:n Terhi Kilpi sekä lääkäri Antti Heikkilä, joka on hyvin kriittinen sikainfluenssarokotusta kohtaan ja jonka blogia on ollut mielenkiintoista lukea (käykääpä lukemassa). Toivottavasti Kilpi tänään vastaa mm. niihin kysymyksiin joita Heikkilä on esittänyt. Mä en omasta mielestäni :) ole hysteerinen kumpaankaan suuntaan mutta en myöskään luota sokeasti kaikkeen mitä sanotaan ja suositellaan vaan haluan perusteluja ja ajatella omilla aivoillani. (Tässä viestiketjussa on jo taas kirjoitettu sikainfluenssarokotuksesta monta lausetta jotka ei pidä paikkansa, joten ottakaa hyvät ihmiset asioista selvää ja tehkää päätös sitten omien arvojenne mukaan.)

Mukavia kirpeitä syyspäiviä!

Taateli 23+5

Vierailija
29/36 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se eilinen ohjelma, a-talk, oli hyvä ja vahvisti vaan mun mielipidettä rokotteen ottamisesta. Se Heikkilä ei osannut perustella kantaansa mitenkään, sai jauhot kurkkuun myös se raskaana oleva, kun paljastui lopussa, että nainen on muutenkin tälläinen 'hörhö', joka ei käytä mitään lääkkeitä, kosmetiikkaa tms. Ymmärrettävästi vastustaa sitten myös rokotteita fanaattisesti.

Mua säväytti se pätkä sieltä Oulun sairaalasta siitä 19-vuotiaasta kundista...viikon ollut hapetuksessa! Terve kaveri. En pystyisi/haluaisi kyllä todellakaan tässä vaiheessa sairaalaan happikoneeseen/eristyksiin makaamaan....ja se infektiolääkärihän just sanoi, että keuhkosairaudet ovat tyypillisin raskaanaolevien jälkitauti sikaflunssasta. Miettikääs, mitä mömmöjä siellä sairaalahoidossa teihin sitten pistetään, jos sinne joutuu....

Ja se WHO:n juttukin kumottiin aika hyvin. Ei ollut rokotusinfon kaverikaan ihan ajan tasalla. Eihän siinä Suomen rokotteessa, jossa on siis sitä adjuvanttia, ole mitään vaarallista:)Eikä WHO ole todellakaan kieltänyt käyttämästä sitä vaan suositellut nimenomaan, jos ei sitä toista rokotetta ole. Parempi siis joka tapauksessa rokottaa kuin jättää rokottamatta.

Tätäkin asiaa paisuteltu ja sotkettu täällä netissä varsinkin ihan miten sattuu..:)

No, varmistui ainakin mun fiilis ja meinaan siis rokotteen hankkia.

Tänään miehen kanssa kahdestaan Tukholmaan, ihanaa!

ihmety rv 23+2

Vierailija
30/36 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin katsoin eilen A-talkin ja minun päätöstäni se myös vahvisti, en siis ole ottamassa rokotetta. Vaikka en olekkaan semmoinen "hörhö" joka ei käytä lääkkeitä yms, niin kyllä silti viimiseen asti niitä välttelen..jos minulla on pääkipeä, odottelen kyllä josko se menisi ohi ennen kuin juoksen lääkekaapille :) Toki se 19v poika siellä Oyssissa laitto miettimään, mutta minusta tämä Heikkilä sanoi hyvin, että pitäisi suhteuttaa se sairaalaan joutuminen, kuoleminen yms johonkin... raskaana olevahan voi tavallisesta flunssastakin saaha keuhkokuumeen jälkiautina. Tiedän tapauksen jossa pienti 2-vuotias tyttö, TAVALLISEN nuhan jälkeen sai sydänpussin tulehuksen ja nyt tappele hengestään jo vuoden verran, odottelee siis uutta sydäntä... että kuinka paljon tämä sitten onkaan vaarallisempi kun tavallisen flunssan jälkitaudit ovat tuommoiset joissakin tapauksissa?

Mutta ihanaa että meillä jokaisella on oikeus päättää itse, haluaako rokotetta vai ei, minusta ei saa lähtä tuomitsemaan ketään. Ne jotka rokotteen haluavat, varmasti ymmärtävät mitä tekevät, samoin kuin "me" jotka sitä rokotetta emme halua.

Iloista viikonloppua kaikille :)

Vierailija
31/36 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain rokotteen eilen, seurauksena aikamoinen paikallinen lihassärky pistokohdassa ja olo vähän kuin olisi flunssaan tulossa. Mutta nyt rokotusta seuraavana päivänä olo alkaa olla jo ihan normalisoitunut eikä pistokohtaakaan enää särje. Ja vauvakin potkii masussa ihan entiseen malliin. Nyt pitää vielä vältellä flunssaisia seuraavat yhdeksän-neljätoista vuorokautta. Antti Heikklää en kyllä pitäisi asiantuntijana tässä rokotusasiassa. Sitä paitsi täytyy muistaa, että hän jos kuka tekee bisnestä mielipiteillään. Mutta tosiaan minulle päätös oli helppo rokotteen ottamisen suhteen, kun asiantuntemus löytyi suoraan perhepiiristä.

Pari viikkoa sitten esiintyneet supistukset, eivät ole onneksi jatkuneet. Maanantaina kävin lääkärissä ja sisätutkimuksessa selvisi, että kohdunsuu oli hiukan auki, niin kuin se oli jo raskauden lähtömetreilläkin, mutta nyt kohdunkaula oli pehmentynyt eikä kiinteä. Ilmeisesti ainakin kävelylenkkien suhteen pitää olla varovainen. Onko toisilla kokemuksia tällaisesta näillä viikoilla? Toivottavasti vauva vielä pysyy masussa ensivuoden puolelle saakka…

Hankinnoista on ollut puhetta. Itse en ole laittanut edes niitä Kelan papereita vielä eteenpäin. Ja oikeastaan kaikki on valmiina, paitsi että vaatteet ovat vaalenapunaissävyisiä… eli väärää väriä.

Hyvää pyhäinpävä viikonlooppua kaikille!

Vierailija
32/36 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en eilen edes katsonut koko ohjelmaa, mutta tiedän ettei kantani tästä muuksi muutu.

Isänikin kuuluu riskiryhmään..löytyy astma ja syöpä ja mitähän kaikkea, mutta sanoi minulle myös asiasta ettei tämä ole sen vaarallisempi kuin muutkaan influenssat.

Itse en ole ottanut mitään tällaisia rokotteita ennenkään niin en mie nytkään ala ottamaan.

Eikös se rokote ala vaikuttamaankin vasta parin viikon päästä niihin jotka sen ottaa?

Haluaisin sitten mielelläni tietää onko tullut jotain oireita vielä silloin kellekään.

Itse soittelin neuvolaan kun itsellä tuo emätin oli pehmeä ja emättimen suu auki, mutta neuvolatäti sanoi ettei syytä huoleen jos ei ole supistuksia tai mitään muuta tule..

Kävelyllä olen käynyt mutta en pysty 500m pidempää matkaa kulkemaan. Alkaa pistelemään ilkeästi alavatsaan niin jätän ihan suosiolla ne lenkit lyhkäisiksi.

Pääasia että jonkin verran pääsee liikkumaan.

rv25+1

33/36 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään sokerirasituksessa. Kaksi tuntia siellä meni, mut kaikkein pahin osuus oli kuitenkin se litkun juominen. Hoitaja kertoi, et vielä eilen litku oli ollut kokiksen omaista hapokasta juomaa (ja ymmärsin sen määrän olleen 0,5 l). Tästä päivästä alkaen litku olikin muuttunut. Nykyään litkun määrä on 2 dl ja litku on väritöntä, hajutonta nestettä, joka oli todella tönkkö makeaa. Jokainen voi kuvitella, miltä maistuisi neste, jos n. 2 dl vettä lisättäisiin n. kilo sokeria. Yök! Niin ja pahimmaksi taisi tuon nesteen makeuden lisäksi tulla myös se aika, joka sai maksimissaan kulua juomiseen. se litku siis piti saada juotua 5 min aikana.

Oksennus oli lähellä koko testiin kuluneen kahden tunnin ajan. Kun testi oli ohi, oli pakko mennä pikaruokapaikkaan popsimaan suolaista ruokaa :)

Mukavaa pyhäinpäivän viikonloppua!

T:Sara 25+5

Vierailija
34/36 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on maininnut sukulaisten tai ystavien olevan asiantuntijoita tai muuten vain kuuntelevan heidan mielipidettaan. Oliko se ihmetys(?) kuka sanoi siskonsa ammatin ja laakarisiskon mielipiteen asiasta. Mina olen myoskin kaantymassa rokotteen kannalle ja luotan ammattilaisiin. Enta Hallitus, mainitsit isasi mielipiteen asiasta, saanko udella onko hankin terveydenhuollon ammattilainen? Ja siis ihan mielenkiinnosta ja asian puntaroimisen kannalta haluaisin tietaa mahdollisimman monen mielipiteen asiasta!

Olikohan taalla Briteissa nyt 6 odottavaa aitia kuollut sikainfluenssaan. Viimeiset 2 heista samalla viikolla. Ei naurata. Viime viikolla arvioidaan olleen 78000 uutta si-tartuntaa, sita edellisella viikolla oli 53000.

Mulla oli tanaan sokerirasituskoe ja arvot olivat normaalien rajoissa, eivat sanoneet mitka luvut olivat tarkalleen. Tama oli jo toinen sokeritesti tassa raskaudessa, jokohan nyt uskovat?? Hoitajakin ihmetteli ja kysyi oliko mun pissassa ollut sokeria tms, muttei ole ollut missaan.

Mun juoma litku on ollut sellaista hiukan appelsiinimehutiivistetta sekoitettuna energia juomaan-tyylista. Mulle ei onneksi tee tiukkaa juoda oikein mitaan, joten helposti meni. Sitten kylla noin 1h45min paasta tuli hieman huono olo kun oli jo niin nalka.

Kolmaskerta rv 22+6

Vierailija
35/36 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan isäni entinen rajavartija ja poliisi ettei missään tuollaisissa hommissa :)

siis kyllähän asiaa puidaan.. itsekin monta kuukautta ja lukenut kaiken minkä irti tästä saanut ja katsonut kaikki uutiset ja teksti-tv ja radiot ja ihan kaikki ja vielä sukulaiset, ystävät, vanhemmat..kaikkien kanssa ollaan pohdittu tätä asiaa ja minä näiden kaikkien perusteella olen edelleen sitä mieltä että en minä sitä rokotetta halua ottaa edelleen ja en usko myöskään että minun mieltäni saa tästä asiasta käännettyä, mutta en varmasti ole ainoa joka myös pohtii asiaa ja on samalla kannalla.

silti en ketään tuomitse, valitsee ihminen niinkuin parhaaksi näkee

Vierailija
36/36 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pitkästä aikaa.

Sukainfluenssarokotus tuntuu puhuttelevan. Minulla asian ajattelu ei ole ajankohtaista, koska asun maassa, jossa sitä ei edes ole saatavilla! Jos asuisin Suomessa, varmaankin ottaisin rokotteen.

Gynellä kävin, kaikki ok. SF-mitta oli jo 25, voikohan pitää paikkansa? Maha on kyllä jo iso ja pitkät kävelymatkat alkavat tuntua kiristävänä tunteena vatsan sivulla. Kiloja raskauden alusta +5,5, joka oli gynen mielestä sen verran paljon, että muutaman viikon päästä joudun sokerirasitustestiin. Suomessa en olisi varmaan joutunut, koska lähtöpaino normaali. No, eipä tuo haitannekaan.

Kannustan kaikkia kestovaippojen käyttöön! Sen rinnalla voi kokeilla vessahätäviestintää. Kestot toimivat meidän esikoisella loistavasti, ensin vastasyntyneenä harso+kuori, sitten imse wimsen taskuvaipat. Koin kestot helpompina kuin kertikset eikä vaippaihottumia ollut koskaan. Uskon myös, että esikoinen oppi kestojen ansiosta nopeasti kuivaksi. Ja nyt toiselle lapselle on kaikki vaipat jo valmiina, aikamoinen säästö:)

Happy halloween!

t. Feonia rv 25+5