Poika 2,5 luistelee todella hyvin. Ystäväni
Poikamme täyttää maaliskuun lopussa 3 vuotta. Hän on luistellut siitä saakka kun oppi kävelemään. Olen itse harrastanut taitoluistelua lapsena ja nuorena. Mieheni pelaa jääkiekkoa, nykyisin vain harrastuksena...
poika on ollut jäällä mukanamme jo pienestä. Mitään pakkomiellettä meillä ei ole luisteluun ole. Poika on vaan rakastanut sitä vauvasta saakka ja meillä on ollut kivaa jäällä. Nyt poika luistelee todella hyvin ja lujaa, sirklaa,luistelee takaperin jne.
Kaverillani on samanikäinen poika, jota luistelu ei kiinnosta. Hyvin luonnollista mielestäni. Omaani en ole esim hiihtämisestä saanut innostumaan. Lapset ovat erilaisia. Nyt ystäväni on alkanut toden teolla piikitellä sekä minua, että lasta. Me olemme hänen mielestään painostaneet lasta (voiko tuollaista uhmista pakottaa nauttimaan luistelusta??) ja lapsen taidot eivät ole enää normaalit tuon ikäiselle (??). Pojalle hän muistaa aina sanoa, että "älä sinä sinne jäähallille lähde joka viikko, tee jotain muuta". Ikäänkuin poika EI tekisin mitään muuta. Huoh. En tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua.
Kommentit (25)
ei todellakaan ole "ihmelapsi". Kyllä näitä luistelevia pikkulapsia on muitakin, vaikka tietysti todella taitavia ovat kaikki. Esim. vihatussa naapurimaassamme on luistelukouluja, jossa vähän päälle 2 vuotiaat luistelee niin, kuin olisi syntyneet luistimet jaloissaan! Mutta kyllä, AP, teidän pitäisi viedä tämä lahjakkuus jotenkin eteenpäin-niin minä ainakin tekisin!
Sano ystävälle suoraan, ettei tuollaisesta asiasta kannata olla kateellinen. Jokainen lapsi on jossakin hyvä ja oppii jonkun asian nopeammin kuin ikäisensä yleensä.
Minusta teidän lapsi luistelee todella hyvin ikäisekseen. Ja se on minusta ihan varma, ettei luisteluun, hiihtoon, pyöräilyyn tms. voi lasta pakottaa. Lapsi pistää varmasti hanttiin, jos ei kiinnosta. Te vaan olette löytäneet lapsen mielenkiinnon ja hyvä kun sitä voitte tukea ja käydä paljon luistelemassa.
Meillä on 4-vuotias, joka vasta nyt tänä talvena on kiinnostunut luistelemisesta ja se onnistuu jo nyt todella hyvin. Käymme siis jäähallilla 1-2 krt/viikko luistelemassa. Kun lapsi haluaa lopettaa, niin en edes yritä pakottaa, koska tiedän sen vain aiheuta van tuossa uhmaikäisessä vastareaktion ja kohta kieltäytyy kokonaan luistelemasta. Tosin nyt on joutunut suurinpiirtein pakottamaan lapsen pois kentältä.
Viime talvena yritettiin. Lapsi meni jälle, kattui heti ja se loppui siihen. Monesti ehdottelin kokeilemsita, mutta mieluummin vain katseli kun muut luisteli.
liikunnallisesti. Itselläni on viisi lasta joista yksi poika on liikunnallisesti lahjakas. Piirre näkyi jo hyvin pienestä, oppi aikaisin kävelemään , hyvä tasapaino, pyöräili hyvin kaksivuotiana. Nyt neljätoistavuotiaana harrastaa liikuntaa siinä missä muutkin ikäisensä pojat, on kiinnostunut useasta lajista.
mita pienempänä vilistää kentällä ja siirtyy ensi syksynä ykkösdivariin.
tehkää filmipätkä YouTubeen siitä tulee maailmanlaajuinen hitti.
Minä ainakin haluan nähdä tuon ihmelapsen.
Moni tuossa iässä kulkee paskavaipoissa.