voinko laittaa tytölleni saman nimen kuin serkkuni tytöllä on?
Emme ole läheisiä, mutta joudumme tekemisiin aika usein. Serkun tyttö on jo 13v. Mieheni on ihastunut juuri tähän nimeen ja vänkää sitä tyttärelle perusteluistani huolimatta...
Kommentit (30)
erran, kaikilla ei niitä ole. mutta kyllämeidän suvussa loppuisisvat nimet kesken, jos tuommoista alettais vääntään. säälittävää. laittakaa vaan se nimi.
Eiväthän lapset ole edes lähisukulaisia keskenään, pikkuserkkuja ja ikäeroakin 13 vuotta. Ja tuskin on edes sama sukunimi, sen pitäisi olla jo iso sattuma.
Lähinnähän tuo on imartelevaa, serkkusi huomaa, että teidän mielestänne heidän tyttärellään on maailman paras nimi. Jos pikkuserkun nimiäkin rupeaisi kauheasti varomaan, niin kyllä se rajoittaisi aika tavalla mahdollisia nimivaihtoehtoja pois!
jälkikäteen serkkujen lapsille. Ihan naurettavaa. Nimiä on niin paljon, että niitä kyllä riittää. Ei luulisi olevan niin huono mielikuvitus aikuisilla ihmisillä.
keneltä se muka on pois jos pikkuserkuksilla on samat nimi, kun on vielä noin suuri eroakin.Ja jos nimi on vielä miehellesi tärkeä. Ehkä jos molemmat pikkkuserkukset olisivat saman ikäisiä, niin sitten itse yrittäisin keksiä eri nimen.
todella tökerö edes ajatella tuollaista. Typerä mies sinulla.
Hauskasti meidän esikoisemme nimi on sama kuin ex-avoki
kini esikoisen nimi.
Emme kuitenkaan tienneet tästä nimiä antaessa, ovat muuten saman ikäisiäkin.
se olisi aika kummaa jos sisarusten lapsilla olisi sama nimi.
Serkun tytön nimi on Saara ja meidän tytöstä tuli Sara. Näillä ei ole ikäero kuin muutama vuosi. En tosin ole tekemisissä serkkuni kanssa, eikä tytöt ole kuin kerran toisensa nähneet. Kukaan ei ole aiheesta suvussamme valittanut. Näköjään muutenkin meidän serkusten nimi maku on samankaltainen.
Mä en edes tiedä kaikkien serkkujeni lasten nimiä.
Mutta niiden kenen kanssa olen tekemisissä niin en antaisi samaa nimeä kuin heidän lapsillaan. Enkä lähinpieni kavereiden lapsien nimiä. Ihan vaan sen takia, että nimiä on paljon. Tulisi aina sekaannus kenestä puhutaan.
ellei nimi ole jotenkin tosi erikoinen. Mutta annat, hannat ja mariat käy kysymättäkin. Jos kysyt nimen kantajalta, mitä mieltä hän on? Voihan se olla ihan imartelevaakin.