Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sikainfluenssarokote: Tehkää niin kuin lääkärit tekevät!

Vierailija
24.10.2009 |

Hoitsuilla, laikkareilla, perushoitajilla yms. rokotteen halutessaan ensimmäisenä saavilla EI OLE todellista ymmärrystä edes siitä miten rokote vaikuttaa, saati siitä mitkä haittavaikutukset rokotteen koostumuksen ja rakenteen puolesta ovat mahdollisia. Ei missään nimessä kannata tehdä niin kuin joku sairaalan hoitaja tai siivooja tekee, heidän toimintansa perustuu mutuun ihan yhtä paljon kuin kenen tahansa peruspersjalkaisen tallaajan.

Minä olen jutellut asiasta kymmenien lääkärien kanssa (tapaan työni(kin) puolesta), ja KAIKKI ovat aikeissa ottaa rokotteen. Perustelut ovat täysin yhteneväisiä. Myös rokoteteollisuudessa työskentelevät ottavat rokotteen. Vain ne, joilla on oikeaa TIETOA ja riittävä koulutus asioiden ymmärtämiseen voivat itse päätellä onko rokote riski vai ei. Muut joutuvat luottamaan siihen, mitä kukakin toimittaja ja puoskari netissä ja lehdissä arvailee.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa noin puolet lääkäreistä ei haluaisi ottaa rokotetta.

http://blog.puppetgov.com/2009/08/25/polls-half-of-doctors-will-refuse-…

Italiassa asuva ystäväni kertoi myös heidän perheensä käyttämien lääkäreiden vastahakoisuudesta ottaa rokotetta.

Voi olla, että lääkäreitä painostetaan ottamaan rokote, mutta totuus on, että monet heistä eivät sitä haluaisi.

Vierailija
2/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ota rokotetta. Kehen uskon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toiminut alalla nelisenkymmentä vuotta, eikä tosiaankaan ole mikään rokotteiden vastustaja, päinvastoin.

Ei kuitenkaan aio ottaa rokotetta, koska sanoo sairastaneensa niin paljon influenssoja elämänsä aikana, että vastustuskykyä luultavasti on jo.

Minäkään en aio ottaa rokotetta. Perusteluna vastaavasti se, että haluan mieluummin sairastaa taudin (useimmille tulee lievänä) ja hankkia immuniteetin H1N1-virukselle, joka kiertänee maapalloa eri muodoissaan toistekin.

Sen sijaan, jos nyt ottaisin rokotteen, saisin immuniteetin vain hetkeksi ja joutuisin mahdollisesti jo nyt 37-vuotiaana rokotuskierteeseen. Ehkä jo ensi syksynä pitäisi ottaa uusi rokote?

Nämä ovat minun perusteluni. Tehkää te niin kuin teette. Jokainen tekee itse päätöksen!

ÄO:sta puhuminen tässä yhteydessä on minusta lapsellista.

Vierailija
4/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi siksi ottamatta että pelkäisin rokotetta, vaan siksi, että en usko sikainfluenssan olevan 30-vuotiaalle ainakaan suuressa mittakaavassa tappava.

Nyt kun olen raskaana, otin rokotteen toki. Kuulunhan riskiryhmään. Myös pienille lapsilleni otan, koska tauti saattaa tulla heille vakavana.

On vähän ristiriitaista väitellä asiasta joka koskettaa eri ihmisryhmiä eritavalla. Terve aikuinen on eri asia kuin riskiryhmäläinen.

Vierailija
6/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle myös tullut täysin päinvastainen käsitys kuin ap:lle eli lääkärit ovat nimenomaan enemmän rokotuskielteisiä kuin esim. hoitajat.

Myös tuossa taudin sairastamisen kautta saadun immunitettin tehokkuudessa vs. rokotus olen samoilla linjoilla!

Vierailija
7/35 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle myös tullut täysin päinvastainen käsitys kuin ap:lle eli lääkärit ovat nimenomaan enemmän rokotuskielteisiä kuin esim. hoitajat.

Tosiaan, tuntemani lääkärin vaimo, joka on sairaanhoitaja, ottaa rokotteen. Lääkäri sanoi, ehkä hieman vitsaillen, minulle eilen puhelimessa vaimon ollessa kuulolla, että vaimo ottaa koska on niin kuulilainen työnantajalle.

Vierailija
8/35 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki, mistä löydät sitä tutkimustietoa, jonka perusteella voit itse punnita. Jollei lasketa Suomeen tilatun rokotteen ainesosia, mitä tietoa olet rokotteesta saanut? Enkä tarkoita nyt tietoa spekulaatioista, jotka liittyvät salaliittoihin, Guillaín-Barreen tai jonkun omiin mielipiteisiin rokotteen turvallisuudesta. Jos katsot

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/palvelut/rokotelahettamo/valmisteyh…

huomaat, ettei adjuvanttien ym. käytöstä ole tietoa.

ja minulla kun on omatkin aivot ajatella rokottamista, niin en todellakaan ole niin raukkamainen, että peesaan toisten mielipiteitä. minä etsin faktatietoa ja teen päätökseni sen pohjalta.

Vierailija
9/35 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. Armour Thyroid (valmistaja Forest Pharmaceuticals, Inc.) Ei taida olla vaikuttavana aineena pelkästään tuo tyroksiini..., on nimittäin valmistettu sian kilpirauhasesta!"

Turhaa inttämistä. Yhdistelmävalmisteissa on tietenkin myös tyroksiinia ja Armour Thyroidissa myös.

Vierailija
11/35 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokoteainepullosta rokotetaan useita ihmisiä. Vai onko niitä siruja pullo täynnä?

Huh huh mitä hulluja..

nyt niin saa sirun kaupanpäälle.

Vierailija
12/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilijät eivät varmaan ole ottaneet mitään muutakaan rokotetta. Joten se on heidän ajatusmaailmansa. Minä luotan lääketieteeseen.

Vierailija
13/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös osastolla lääkärit on todellakin rokotteen ottamassa, olivat ihan järkyttyneitä kun kuulivat miten moni meidän hoitajista jättää itsensä rokottamatta...

Vierailija
14/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös osastolla lääkärit on todellakin rokotteen ottamassa, olivat ihan järkyttyneitä kun kuulivat miten moni meidän hoitajista jättää itsensä rokottamatta...

rokotteen otto on suoraan verrannollinen älykkyysosamäärään. Ja niille vähänpiälyisille rautalangasta: mitä pienempi ÄO sitä vähemmän rokotetta.

Vierailija
15/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset ketjut ovat mahdollisia vain av:lla.

Kumartakaamme lääkäreitä, heissä on tieto ja äly.

P.S. tunnen paljon lääkäreitä... tämä näin vinkkinä jos joku ironiaa tajunnut.

Vierailija
16/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit ja hoitajat saattavat elää yksityiselämäänsä täysin "epäammatillisesti". Esim. tuttu lääkäri ahmii hulluna ruokaa ja polttaa kuin korsteeni. Toinen tuttu lääkäri on täys alkoholisti, joka esittää töissä raitista.

Kolmas lääkäri on luulotautisuuden huippu ja pelkää itsellään aina kaikkia hirveitä sairauksia. Hänen piti mennä pelkosektioonkin, kun alatiesynnytys pelotti liikaa.

Pari tuttua hoitajaa ovat samaa sarjaa: he pelkäävät epärationaalisesti omalla kohdallaan kaikkea sitä, minkä he töissä tietävät olevan vaaratonta.

Ihmisiähän me kaikki olemme.

Vierailija
17/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta komppaan vastaajaa, joka sanoi että rokotteen ottaminen on verrannollinen älykkyysosamäärään.

Eli pienemmillä lukemilla vähemmän rokotetta. Isommilla enemmän. Näin evoluutio toimii, aina. Heikommat karsiutuvat. Täysin luonnollinen reaktio niiltä, joiden kuuluukin tehdä niin.

Hyvä näin. Älkää ottako rokotetta, niin saadaan maailman tasapaino taas kuntoon.

Vierailija
18/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt niin saa sirun kaupanpäälle.

Vierailija
19/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mitä tulee lääketieteellisiin asioihin. Tunnen myös paljon lääkäreitä, ja hoitsuja myös, ja kyllähän se tosiasia on että lääkäreillä on tietoa ja YMMÄRRYSTÄ mitä tulee noihin lääketieteen juttuihin. Hoitsuilla se tieto ei ainakaan kovin syvällistä ole, eikä tarvi ollakaan. He tarvivat työssään muita avuja.

Vierailija
20/35 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on että lääkikseen ei pääse eikä siitä kunnialla selviä jos ei löydy tiettyä aivokapasiteettia.

t. lääkiksessä opettanut