Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuisitko mieluiten a) kaupungissa b) lähiössä c) maalla?

Vierailija
02.01.2009 |

Minä asuisin mieluiten n. 500 m-1km kaupungin ydinkeskustasta. Kaikissa noissa em. olen asunut elämäni varrella ja tähän tulokseen olen tullut. Ikää 35 v ja lapsiakin on. Tällä hetlellä asun lähiössä ja tympii.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asun tylsästi lähiössä, huoh.

Vierailija
22/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voisin ottaa sen suomalaisen ikitoiveen, omakotitalo omassa rauhassa isolla tontilla (puutarhoineen ja kasvimaineen) järven rannalla keskellä kaupunkia...

No paras mihin päädytty on omakotitalo puiston/perinnemaiseman vieressä 1km kaupungin (n. 40 000 asukasta) keskustasta, järvi muutaman sadan metrin päässä.

Minäkin asuisin mieluiten 500m-1km päässä kaupungin ydinkeskustasta, mutta maaseutumaisemassa ympäristössä ja ehdottomasti omakotitalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan nyt stadissa lähiössä ja muuttaisin heti keskustaan jos taloudellisesti mahdollista viis henkiselle perheelle. Oon asunu lapsuuden/nuoruuden Kalliossa ja sinne ehdottomasti.

Vierailija
24/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ap:lla oli niin hyvät vaihtoehdot *kaupungissa, lähiössä ja maalla* että täsmää meihin kaikki!

Asuinaluettamme nimittäin voisi kutsua maalaislähiöksi, sillä tämä on 40-luvulla rakennettu Suomen vanhimpia lähiöitä (tehtaan ympärille rakennettu) ja sijaitsee keskellä kauneinta maalaismaisemaa (maatiloja, metsiä, järviä).

Kaiken lisäksi tämä "maalaislähiömme" kuuluu kaupunkiin, jossa yli 30 000 asukasta, eli näinollen olemme myös kaupunkilaisia. Oman kaupunkimme keskustaan meiltä 12 km ja lähimmän suuremman kaupungin (200 000 asukasta) keskustaan 25 km.

Näillä tiedoilla jo joku saattaa tunnistaakin. =)

Vierailija
25/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaankin oikeastaan juuri noin, lähimpään kaupunkiin on noin 30 km ja kulkuyhteydet aika hyvät. Jos oikein toiveiden täyttymys olisi, niin 10 km etäisyydestä pois, pari kilsaa pois etäisyydestä kylän keskustaan ja bussipysäkille 500 m vähemmän matkaa.

t. kylällä, kaupungeissa ja lähiössä asunut, nykyisin maalla asuva

Maalla tykkään puutarhanhoidosta, mahdollisuudesta pitää eläimiä ja tähtitaivaasta ilman valosaastetta. Kaupungista kaipaan vilskettä, valinnanvaraa ja sitä että kaikki on lähellä. Kylältä ja lähiöstä en kaipaa mitään.