Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuisitko mieluiten a) kaupungissa b) lähiössä c) maalla?

Vierailija
02.01.2009 |

Minä asuisin mieluiten n. 500 m-1km kaupungin ydinkeskustasta. Kaikissa noissa em. olen asunut elämäni varrella ja tähän tulokseen olen tullut. Ikää 35 v ja lapsiakin on. Tällä hetlellä asun lähiössä ja tympii.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustaan on meiltä 12 minuuttia.

Alue on rauhallinen, puistonomainen, kaikki palvelut lähellä, kivat naapurit ja luonto lähellä.

Vierailija
2/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän maatila on melkoisen vilkkalla eikä juuri lainkaan maalaismaisessa paikassa. En pidä tätä oikeana maalla asumisena, ja asuisin mieluiten melko korvessa. Mutta tää tila määrää samalla meidän asuinpaikan, joten sen mukaan eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäisi olla monta autoa, että pääsisi yhtään minnekään.

Vierailija
4/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalle en muuttaisi.

Kaupunkielämä kiehtoo, mutta en ole varma onko se niiin turvallista. Lähiossä on hyvä olla lasten kanssa. Miinuksena on pitemmät matkat tyohon ja kauppoihin jne, mutta maalla elämisen se mielestäni voittaa.

Lapsilla on kavereita kävelymatkan päässä.

Vierailija
5/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kokeilla vielä se niin tietäisi mikä olisi mukavinta. Lähiössä ja maalla omat hyvät puolensa.

Vierailija
6/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi pian paluumuuttaja

Vierailija
7/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvämaineisella pientaloalueella. Lähimmät palvelut, koulut ja hoitopaikat ovat kilometrin päässä. Luonto lähellä ja rauhalliset naapurit. Täällä on hyvä asua. Niin ja isompaan kaupunkiin ajaa omalla autolla vartissa, bussilla kestää melkein tunnin.

Jos tästä muuttaisin johonkin, niin varmaan enemmän maalle. Tai sitten kun lapsi on isompi, voisin muuttaa paljon isompaan kaupunkiin.

Vierailija
8/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun nyt kaupungissa(keskusta), mutta mieluiten asuisin maalla. Lähiöön minua ei enää saa.

Vierailija
9/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan työmatkojen (kävellen) ja kulttuuritarjonnan takia.

Myös kaupungin paras uimaranta, iso puistoalue ja kaupat kävelymatkan päässä

Vierailija
10/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noista vaihtoehdoista lähiössä.

Vierailija
11/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäon matkaa lähimpään kaupunkiin 58km ja lähimpään naapuriinki 170m.

Viihdyn!

Vierailija
12/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on todella paljon hyviä puolia, mutta voisin ihan yhtä hyvin asua jossain muuallakin. Siellä missä perhe, siellä sydän.

Vierailija
13/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nyt asummekin. On todella mukavaa.

Vierailija
14/25 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana nautin tämän saman keskisuuren kaupungin keskustassa asumisesta.

Nyt lasten kanssa on paras vaihtohto asua juuri tässä missä asumme ja juuri näin: Omakotitalo rauhallisella pientaloalueella 5 km keskustasta, kaupunginosan ostarilla n. kilometrin päässä hyvät kaupat, Koti Pizza, Apteekki ja Makuuni :) Siwa muutaman sadan metrin päässä. Lasten koulu muutaman sadan metrin päässä ilman katujen ylityksiä. Järvi uimarantoineen lähellä ja järveä kiertävä ulkoilureitti alkaa suunnilleen oveltamme. Töihin autolla 10 min matka. Eilisestä alkaen 128 000 asukkaan kaupunki kyseessä.

Tämän enempää maalle minua ei saisi, olen Helsingistä kotoisin.

Vierailija
15/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 32 vuotta lähiössä, ja nyt mietitään, josko muutettaisiin keskustaan tai maalle. Pienten lasten kanssa keskusta, siis Helsingin, ei kyllä ehkä ole se näppärin, ja toisaalta maalla asuminen tuntuu hankalalta. Ehkä siis ostamme isomman asunnon, omakotitalon tai rivarin, jostain espoolaislähiöstä. Mutta uuden kokeileminenkin kyllä houkuttaisi.

Vierailija
16/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut asuttua maalla ja lähiössä ja tämä on eniten meidän juttu.

Vierailija
17/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme pienessä kunnassa, mutta ihan taajamassa. Haluaisimme vähän kauemmas tästä kylältä, että olisi tilaa ympärillä, pääsisi suoraan omasta pihasta koirien ja lasten kanssa metsään ja saisi hevosen omaan talliin (ettei tarvi vuokratallissa pitää). Vaikka työ- ja harrastusmatkoja tuleekin enemmän, niin ennemmin ostamme edullisemman ja isomman asunnon ja kuljemme oamlla autolla tai bussilla matkat.

Vierailija
18/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut keskustassa, keskustan lähistöllä ja ihan lähiössä. Maalla asumisesta ei ole kokemusta, mutta ei siinä ole myöskään mitään mikä muhun vetoaisi.

Vierailija
19/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että isompi kaupunki kuitenkin 10km sisällä ja bussi kulkisi enintään 2 km päästä.

Tosin sanoen haluaisin asua haja-asutus alueella, joka ei ole liian harvaan asuttua.

Vierailija
20/25 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 5 korttelin päässä kauppatorilta, just hyvä!