Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekeekö Vaari pojilleni pahaa??? vai laukkaako mielikuvitukseni?

Vierailija
24.10.2009 |

Myönnän nyt ensin, että olen kovin vainoharhainen ja tutkailen kaikkia ja kaikkea mitä ympärilläni näen. Olen vaan jotenkin aina ollut hyvä ihmistuntija ja nyt olotilani on, että lasteni Vaari ehkä tekisi heille jotain seksuaalista. Kertokaa mielipiteenne, että onko nämä nyt ihan tuulesta temmattuja juttuja?

Ensinnäkin molemmilla pojillani on vatsa usein kovalla ja ulostaessa tulee verta. Vaikka ruokavalioon on kiinnitetty huomiota, niin tuntuu, että peräaukko ei vaan parane. Noh, tämä nyt todellakin voi johtua vain kovasta vatsasta, sillä itsellänikin on aina ollut kova vatsa.

Noh mommolassa kyläillessään vaari vie usein pojat saunaan yksitellen ja ilman mummoa. Minusta tämä on jotenkin hassua, että mommo ei koskaan tule sinne mukaan ja miksi pojat viedään vielä yksitellen? Nuo saunomishetket vaikuttaa vaarille muutenkin kauhean tärkeiltä.

Vaari tekee ison jutun kaikista poikien vessareissuista. Jos 3vuotias on menossa vessaan niin Vaari ensin tohkeissaan on änkeemässä mukaan ja sit yht äkkiä vetää takaisin ja pakottaakin mummon sinne. (meillä poika käy ihan itseksensä) Tiedän kuitenkin, että kun me vanhemmat emme ole paikalla niin Vaari usein pissattaa ja kakkattaa lapset.

Isompi lapsistani tykkää kovasti Vaarista ja mummosta, mutta jostain syystä ei halua mennä sinne koskaan hoitoon. Tänäänkin alkoi mököttämään kun näki, että menemme Vaarille. Se on hänelle hyvin epätavallista, viihtyy hyvin tarhassa ja toisessa mummolassa.

Isommalla lapsella on myös outoja letkautuksia. Ehkä ne ei ole outoja ja minä vain kuunteken häntä liian tarkasti, mutta esimerkiksi kerran otin pojalta illalla housuja pois, niin tämä alkoi itkemään "äiti ei saa laittaa pyllyyn" Yritin kysyä, että mitä ei saa laittaa, mutta ei poika enää puhunut koko aiheesta. Hän myös usein esittelee peppureikäänsä pyllistelemällä ja osoittelemalla pyllyynsä "kato äiti" taitaa tuokin kuulua ikään??? Vai?

Pojalla oli myös pitkään suihku/sauna kammo. Mietin, että johtuukohan siitä Vaarin kanssa yhdessä vietetyistä saunareissuista. Ei meinannut suostua suihkuunkaan millään. Nyt ei ole aikoihin ollut Vaarilla yökylässä ja suihkuttelu kotona taas kelpaa.

Nyt rehellisiä mielipiteitä!!! Kuvittelenko vaan? Voiko tätä asiaa mitenkään saada selville, ilman että alkaa syyttelemään (mahdollisesti syytöntä ihmistä). Ilman että tunkee lapsen päähän ajatuksia joita ei ole edes tapahtunut (ehkä?)

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin muunnan täällä lapseni sukupuolta ja ikää aika moneen juttuun. Ihan siksi, että tiedän tuttujenkin täällä käyvän, enkä halua kenenkään tunnistavan meitä tai minua varsinkaan jostain tällaisista tapauksista (ei nyt ihan näin käynyt itsellä).

aloituksessaan 3- vuotiaasta ja sitten kertoo lapsiensa olevan 2 ja 4.

Jos juttu on totta, niin olen tosi pahoillani perheesi puolesta! Jos taas provo, niin pyydän, että lopettakaa heti näin sairaat provoilut. Tällaista kuitenkin tapahtuu ihan oikeasti ja jättää ikuiset traumat asianosaisille! :(

Vierailija
2/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämmösiä ole tänne helppo kirjoitella!!!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Älä vie enää sinne. Kuulostaa että vaari on laittanut heitä pyllyyn. Todella TODEDLLA kamalaa :(((

Ota yhteyttä lasten psykologiin, voi jäädä pahat traumat!

Vierailija
4/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on provo. Ja vielä harvinaisen sairas provo.

Vierailija
5/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta ihan normaaleilta jutuilta.

Enkä mä tiedä mitä tossa pitäisi tehdä, muuta kuin se, että lapset ei enää yksin mene noiden isovanhempien luokse, eikä todellakaan mihinkään saunaan tms.

Vierailija
6/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä enää saunaan, etkä yöreissuille ko henkilön kotiin.

Vierailija
7/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain syytä epäillä vaarin olevan pedofiili?

Vierailija
8/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta et kuulosta yhtään vainoharhaiselta. Ikävä kyllä nuo merkit on aika tyypillisiä hyväksikäytetyillä lapsilla. Juuri nuo ettei haluta vaarin lähelle, suihku-pelkoa ja pylly-jutut... Tottakai kyse voi olla muustakin, mutta minä ottaisin asian todella vakavasti ja selvittäisin juurta jaksain mistä on kyse. Totta on tietysti että tuollaiseen on aika vaikea saada selvyyttä, mutta ottaisin yhteyttä asiantuntijaan, joka voisi ehkä antaa vinkkejä miten keskustella lapsen kanssa tai joka voisi itse juttelemalla vanhemman lapsen kanssa selvitellä asiaa.

Vierailija
9/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti asia on selvinnyt.

Vierailija
10/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan noilla tuntemuksilla missään nimessä jättäisi lastani sinne yksin. Kylmät väreet tulee pelkästä lukemisestakin. Voihan se olla ettei mitään oikeasti ole tapahtunut, mutta noilla isovanhemmilla voi muuten olla niin eri ajatukset kasvattamisesta että se voi lapsesta tuntua pahalta. Jos lapsesikaan ei halua sinne yksin mennä, en kyllä veisi.

Oletkin varmaan kertonut lapsillesi, että peppuun ja pippeliin ei ole muilla lupaa koskea.

Vierailija
11/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääkäri voi löytää tutkimalla pojista viitteitä, jos jotain on pyllyyn työnnetty. Peräaukko voi olla venynyt tms. Niin ikävältä kun se kuulostaakin, niin valitettavasti pedofiili-vaareja on, enemmän varmasti kuin moni uskoisikaan. hyvä ystäväni saadessaan oman lapsensa, sanoi ettei koskaan ikinä tulevaisuudessa voi antaa lastaan omalle isälleen hoitoon, hänellä on kuulemma ikävä fiilis. Sitten selvisikin myöhemmin terapiakäynneillä että jotain on tapahtunut kaverinkin lapsuudessa. Tämä vaari myös kyseli heti tyttärensä päästyä synnäriltä, että kai lapsen saa sitten yökylään ja reissuille isompana... Minä luottaisin omaan tunteeseen. Jos on tunne, että jotain on vialla, jotain todella varmasti on vialla.

Vierailija
12/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kertomasi vaikuttaa huolestuttavalta.

Lasten psykologi osaisi lasta tutkimalla selvittää, onko lapsi joutunut seksuaalisen ahdistelun kohteeksi.

Mieheni sairastui vakavasti henkisesti armeiha-iässä, hän oli sulkenut koko tapahtuman pois tietoisuudestaan, mutta alitajunta ei antanut armoa vaan toi ahdituksen tietoisuuteen.

Jos jotakin olisi tapahtunut, mikä on kertomasi perusteella mahdollista, valitettavasti, niin asian käsittely psykologilla estäisi lapsen sairastumisen myöhemmin tavalla tai toisella.

Mahdollisen tapahtuneen selvittäminen voisi olla aiheellista, kyllä, ja mikälo epäilyissäsi olisi perää, niin terapialla lapseen ei jäisi varmaan elämää haittaavia seuraamuksia.

Voimia Sinulle

Vauva huutaa niin pitää lopetella

Vierailija
13/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kertoa, että taisin olla vainoharhainen. Nyt kun aikaa on kulunut ja lapset kasvaneet, niin ei vaari niiden kanssa niin kauheen innokkaasti ole enää ollut. Välillä pyytää kylään ja taitaa niillä niitä saunareissujakin olla, mutta ei mitenkään merkittävän paljon. Vessassa käyvät pojat ihan itsekseen sielläkin ja kasvettuaan on mahatkin normalisoituneet ja kakka ei ole enää kovaa, joten ei myöskään pylly ongelmia.

E aidosti edes muistanut, että olen näin pahasti epäillyt Vaaria. Ehkä nyt on helpompaa kun lapset on isoja ja tietää, että ne osaa kertoa mitä tapahtuu ja missä tapahtuu. Sitä olen aina niille sanonut, että salaisuuksia äidiltä ei pidetä.

ap

Vierailija
14/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani sosionomi ja on kokemusta lastensuojelutyöstä. Sinun kannattaa hankkia kirja nimeltä Turvataitoja lapsille. Siinä on esimerkiksi väritystehtävä, jossa väritetään ihmisestä ne kohdat, joihin saa koskea ja joihin kukaan muu kuin itse ei saa koskea. Tuo sun kertomus kyllä kuulostaa jotenkin vainoharhaiselta, mutta tottakai aina täytyy kuunnella äidinvaistoa jos joku on pielessä. Mutta oletko varma, että syy vaarin ja mummon luo menemiseen on juuri tässä vai jossain muussa asiassa? Seksuaalisen hyväksikäytön merkkejä ovat esim. lapsen ikään sopimaton seksuaalinen käytös esim. toistuva itsetyydys, ikään sopimattomat jutut ja esim. toisten ihmisten sopimattomiin paikkoihin koskettelu. Mutta neuvolassa voit kysyä, miksi verta voi tulla ja sitä voisi tutkia.

Vierailija
15/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia ja yleistäkin leikki-ikäisillä. Se ei yksinään kerro mistään.

O Seksuaalisen hyväksikäytön merkkejä ovat esim. lapsen ikään sopimaton seksuaalinen käytös esim. toistuva itsetyydys, ikään sopimattomat jutut ja esim. toisten ihmisten sopimattomiin paikkoihin koskettelu. Mutta neuvolassa voit kysyä, miksi verta voi tulla ja sitä voisi tutkia.

Vierailija
16/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä?

Vierailija
17/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa fantasiasi aiheena on sitten pikkupoikia perseeseen nussiva isoisä? Edellisillä kerroilla fantasioiden aiheena on ollut mm. isänsä vessasta runkkaamasta yllättävä teini ja pikkutyttö, joka väitti "pussaavansa isänsä pippeliä". Mitä seuraavaksi?

Vierailija
18/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä?

kirjoittelen miten sattuu aina muutenkin :D

ap

Vierailija
19/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma appeni on insesti-pedofiili ja on kiltti ja mukava päällepäin. Jos en tietäisi, en uskoisi. Onneksi tiedän ja lapsia en sekunniksikaan laske hänen kanssaan.

Älä nyt ikinä enää herran tähden laske lapsiasi vaarin luokse. Ne pedofiilit on just noita kilttejä "tavallisia" vaareja.

Vierailija
20/125 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on nyt, että juttelet huolistasi ammattilaisen kanssa. Googlaa lasten seksuaalinen hyväksikäyttö. Esim. Delfins ry auttaa anonyymisti. Soita jollekin seksuaaliseen hyväksikäyttöön erikoistuneeseen aputahoon. Neuvola ok, mutta ei sielläkään välttämättä ole osaamista seksuaalisen hyväksikäytön selvittämisestä. On todella tärkeää, että lapsia ei aleta tutkimaan ja haastattelemaan miten sattuu. Pitää olla erityisosaamista siihen, jotta lasta ei tultaisi johdatelluksi sanomaan mitä aikuiset pelkää.

Älä siis tenttaa! Sen sijaan voit kertoa niistä oman kehon rajoista, että uikkarin alla yksityiset asiat, omille lapsilleni olen kertonut, että vain vanhemmat tai muut nimeämäni saavat koskea ja millä tavoin: puhtauteen tai hoitoon, siis selittänyt. Olen kertonut, että ei saa työntää mitään sisään (paitsi suppo kipeänä).

Ja huolesta: Siitä tiedän minäkin jotain. En voi olla varma, onko yhden sukulaisen varoitukseen aihetta, mutta en voi ohittaa. Lapseni ovat kyllä tämän henkilön hoidossa, mutta ei öitä, ei saunassa. Lapset tuntevat turva-asiat.

Huolta ei saa sivuuttaa, vaikka sen perusteella ei kannata soitellen lähteä sotimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän