Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tekeekö Vaari pojilleni pahaa??? vai laukkaako mielikuvitukseni?

Vierailija
24.10.2009 |

Myönnän nyt ensin, että olen kovin vainoharhainen ja tutkailen kaikkia ja kaikkea mitä ympärilläni näen. Olen vaan jotenkin aina ollut hyvä ihmistuntija ja nyt olotilani on, että lasteni Vaari ehkä tekisi heille jotain seksuaalista. Kertokaa mielipiteenne, että onko nämä nyt ihan tuulesta temmattuja juttuja?

Ensinnäkin molemmilla pojillani on vatsa usein kovalla ja ulostaessa tulee verta. Vaikka ruokavalioon on kiinnitetty huomiota, niin tuntuu, että peräaukko ei vaan parane. Noh, tämä nyt todellakin voi johtua vain kovasta vatsasta, sillä itsellänikin on aina ollut kova vatsa.

Noh mommolassa kyläillessään vaari vie usein pojat saunaan yksitellen ja ilman mummoa. Minusta tämä on jotenkin hassua, että mommo ei koskaan tule sinne mukaan ja miksi pojat viedään vielä yksitellen? Nuo saunomishetket vaikuttaa vaarille muutenkin kauhean tärkeiltä.

Vaari tekee ison jutun kaikista poikien vessareissuista. Jos 3vuotias on menossa vessaan niin Vaari ensin tohkeissaan on änkeemässä mukaan ja sit yht äkkiä vetää takaisin ja pakottaakin mummon sinne. (meillä poika käy ihan itseksensä) Tiedän kuitenkin, että kun me vanhemmat emme ole paikalla niin Vaari usein pissattaa ja kakkattaa lapset.

Isompi lapsistani tykkää kovasti Vaarista ja mummosta, mutta jostain syystä ei halua mennä sinne koskaan hoitoon. Tänäänkin alkoi mököttämään kun näki, että menemme Vaarille. Se on hänelle hyvin epätavallista, viihtyy hyvin tarhassa ja toisessa mummolassa.

Isommalla lapsella on myös outoja letkautuksia. Ehkä ne ei ole outoja ja minä vain kuunteken häntä liian tarkasti, mutta esimerkiksi kerran otin pojalta illalla housuja pois, niin tämä alkoi itkemään "äiti ei saa laittaa pyllyyn" Yritin kysyä, että mitä ei saa laittaa, mutta ei poika enää puhunut koko aiheesta. Hän myös usein esittelee peppureikäänsä pyllistelemällä ja osoittelemalla pyllyynsä "kato äiti" taitaa tuokin kuulua ikään??? Vai?

Pojalla oli myös pitkään suihku/sauna kammo. Mietin, että johtuukohan siitä Vaarin kanssa yhdessä vietetyistä saunareissuista. Ei meinannut suostua suihkuunkaan millään. Nyt ei ole aikoihin ollut Vaarilla yökylässä ja suihkuttelu kotona taas kelpaa.

Nyt rehellisiä mielipiteitä!!! Kuvittelenko vaan? Voiko tätä asiaa mitenkään saada selville, ilman että alkaa syyttelemään (mahdollisesti syytöntä ihmistä). Ilman että tunkee lapsen päähän ajatuksia joita ei ole edes tapahtunut (ehkä?)

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(enkä tottavie toivo, että kukaan lööperöitsisi tällaisella asialla), niin et vie enää etkä ainakaan jätä heitä keskenään. Kysyt heti apua esim. neuvolasta tai neuvolapsykologilta etkä jää ihmettelemään enempiä.

Pahimmillaan lapset menettävät heille tärkeän Vaarin ja mummon. Pahimmillaan mieheni jättää minut. (jos teen jotain perättömiä ilmoituksia)

AP

ei sinun tarvitse huudella epäilyksiäsi koko kylälle vaan toimit nyt ihan rauhassa ja varmistut asioista. Ei sinun tarvitse mitään ilmoituksia tehdä ennenkuin on niin varmaa kuin vaan varmaa olla voi. Totta on, että perätön ilmoitus satuttaa ja rikkoo välit. Mutta toisaalta; lapset ovat sinun (teidän).

Vierailija
62/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt huolestuin todella...jotenkin ajattelin, että mulle naurettais täällä ja pidettäs ihan kylähulluna. Sitten voisin lopettaa tän älyttömän stressaamisen ja kyttäämisen.

Mutta nyt täällä oltiinkin ihan sitä mieltä, että jotain outoa tapahtuu. Eikö keidenkään muiden lasten vaarit saunota lapsia yksin?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa on se, että ukki on ollut lasten kanssa saunassa. Ja se, että hoitaa lasten vessa-asioita. Ja tahtoo lapsia tavata. Ja että lapsilla on kova vatsa minkä takia joskus ulosteessa verta.

En nyt oikein tajua... mikä saa epäilemään pedofiliaa? Se, että tahtoo viettää aikaa lasten kanssa? Kyllä kai jotain todisteita asiaan vaadittaisiin, pelottavaa jos lasten kanssa saunominen vaikka tekee pedofiiliksi. En jotenkin usko.

Mikä teistä on se huono merkki?

Vierailija
64/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olisin sinä, soittaisin neuvolan psykologille ja juttelisin epäilyistäni. Pyytäisin häneltä rehellisen arvion, kuuluuko jutut asiaan vai kuuluuko vain ikään. Meillä ei ainakaan oo ikinä ollut mitään tuollaista. On toki ollut kiinnostusta omiin ja varsinkin isin elimeen (kun se näkyy) + mun rintoihin pienenä. Lapset nyt 11, 6 ja 4. 2 tyttöä, keskimmäinen poika. Minkäikäinen isompi on?

Lääkäri pystyy myös toteamaan, onko heidän pyllyyn penetroitu tutkimuksilla. Mä epäilisin ikävä kyllä samaa kuin sinä :-(.

Vierailija
65/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät mene. Ja jos yhtään epäilyttää, niin todellakaan lapsia ei laiteta kahden kesken vaarin kanssa saunaan, vessaan tai minnekään muuallekaan.

Mistä näitä välinpitämättömiä äitejä oikein tulee?

Vierailija
66/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt lapselta jollain tavalla, että onko jotain epämääräistä tapahtunut?

Esim tänään kun poika alkoi mäköttämään, niin yritin kysyä, että mikä siellä vaarilla ja mummilla on inhottavaa? Tekevätkö Vaarin kanssa jotain mikä ei ole kivaa? Mutta ei poika vastannut.

On ehkä sanallisesti vielä niin epäkypsä, että ei edes tajua tuollaisia kysymyksiä?

AP

Vierailija
67/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät mene. Ja jos yhtään epäilyttää, niin todellakaan lapsia ei laiteta kahden kesken vaarin kanssa saunaan, vessaan tai minnekään muuallekaan. Mistä näitä välinpitämättömiä äitejä oikein tulee?

ja niin kun aikaisemmin kirjoitin niin pojat rakastavat vaaria kovasti. Aluksi tänäänkin isompi oli innoissaan kun sanoin,että mennään Vaarille. Sitten vasta talon edessä alkoi murjottamaan hassusti. Joskus sanoo jo kotona että ei halua mennä, mutta mistä tiedän kiukutteleeko vain kiukuttelemsen ilosta (on hyvin omatahtoinen)vai onko oikeasti jotain hätänä.

AP

Vierailija
68/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinkas vanhoja teidan pojat oli?

Kannattaisiko ihan ensin jutella poikien kanssa. Kysella siis vaan minkalaista siella mummolassa on... mika siella on kivaa ja mika ehka vahemman kivaa? Onko asioita joita siella on hauska tehda?ei hauska tehda jne...

Oletko kysynyt vaarilta miksi han haluaa vieda lapset yksitellen saunaan?

Mielestani asiaa voi kysya iha syyttelematta vaaria, koska tapa on kuitenkin vahan erikoinen.

En nyt osaa taman enempaa auttaa, mutta yrita alkaa asiaa purkamaan jotain kautta.

Vierailija
69/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
70/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pärjäisi molempien kanssa.Ukilla voi olla poikien kanssa myös ihan omia juttuja. Esim. oma ukkini opetti veljeni pissimään kilpaa lumihankeen. Äiti ihmetteli, miksi poika aina tahtoo ukin kanssa pissalle ja ulos. Kyllä naurettiin kun syy selvisi... tekivät ennätyksiä. Eikä tod. ollut ukkini pedofiili...

Hysterian makua. Mutta tajuan kyllä, koska itseänikin pedofiilit pelottavat älyttömästi.

Vierailija
71/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytetyt lapset ovat ahdistuneita ja pelokkaita. Tuo oli jotenkin epätavallista että lapsi alkaa itkemään 'älä laita mitään pyllyyn'. Katsele lapsia leikeissä, laittavatko itse jotain nukelle pyllyyn tms. Hyväksikäytetyt lapset leikkivät sillä tavalla. Ehkä teet kärpäsestä härkäsen, mutta jos lapsilla ei ole tullut ylimääräisiä pelkoja, uniongelmia tms. ehkä mitään ei ole tapahtunut. Kyllä lapset pelkäisivät vaaria jos se jotain pahempaa tekisi, luulen niin, mutta puhu nyt jonkun asiantuntijan kanssa niin ajatuksiisi tulisi jotain selvyyttä.

Vierailija
72/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelleni olen sanonut, että lapset pestään kotona illalla, vaarin ei tarvitse viedä heillä saunaan. Eli noita vaarin kanssa saunomisia ei ole aikoihin enää ollut.

Onko se todellakin erittäin epänormaali tapa? Toisaalta Vaari ja mummokin saunovat aina erikseen...

ap

Vierailija
73/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ei itse osaa kertoa tai uskalla kertoa, niin omituista on tuo saunomistyyli yksitellen ja ilman mummoa. En menisi tietenkään syyttelemään isovanhempia tällä perusteella, mutta epäilyttävältä tuo vaikuttaa. Parasta olisi ottaa yhteyttä vaikka neuvolaan tai muualle jossa on tietämystä. Yleensä oma vaisto kertoo aika paljon missä mennään.

Vierailija
74/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin, koskaan!!!! ja myönnän, olen myös vähän vainoharhainen tämän asian suhteen, mutta kuulostaa kyllä oudolta vaarin käytös!!! ja minkä ikäinen vanhempi lapsesi on joka pyllyänsä esittelee? minun 6v poika ei ainakaan todellakaan esittele itseänsä, vaan päinvastoin esim. pitää kättään pippelin edessä ettei kukaan vaan näkisi sitä!minusta voisit isommalta lapselta kysellä ihan vain yleisesti tyyliin mitä leikit vaarin kanssa saunassa jne, ei mitään mikä vihjaisi että vaari tekee pahaa tmv, vaan johdattelisit, että lapsi saa itse kertoa jos on jotain kerrottavaa (ja uskaltaa kertoa, ettei ole peloteltu..)

Vierailija
75/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäytetyt lapset ovat ahdistuneita ja pelokkaita. Tuo oli jotenkin epätavallista että lapsi alkaa itkemään 'älä laita mitään pyllyyn'. Katsele lapsia leikeissä, laittavatko itse jotain nukelle pyllyyn tms. Hyväksikäytetyt lapset leikkivät sillä tavalla. Ehkä teet kärpäsestä härkäsen, mutta jos lapsilla ei ole tullut ylimääräisiä pelkoja, uniongelmia tms. ehkä mitään ei ole tapahtunut. Kyllä lapset pelkäisivät vaaria jos se jotain pahempaa tekisi, luulen niin, mutta puhu nyt jonkun asiantuntijan kanssa niin ajatuksiisi tulisi jotain selvyyttä.

Isompi lapsista tänäänkin työnsi taskulampun mummon pyllyyn. Välillä se semmosta tekee :( mutta toisaalta työntää tavaroita myös korviin ym. Eikä mitenkään usein.

AP

Vierailija
76/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin, koskaan!!!! ja myönnän, olen myös vähän vainoharhainen tämän asian suhteen, mutta kuulostaa kyllä oudolta vaarin käytös!!! ja minkä ikäinen vanhempi lapsesi on joka pyllyänsä esittelee? minun 6v poika ei ainakaan todellakaan esittele itseänsä, vaan päinvastoin esim. pitää kättään pippelin edessä ettei kukaan vaan näkisi sitä!minusta voisit isommalta lapselta kysellä ihan vain yleisesti tyyliin mitä leikit vaarin kanssa saunassa jne, ei mitään mikä vihjaisi että vaari tekee pahaa tmv, vaan johdattelisit, että lapsi saa itse kertoa jos on jotain kerrottavaa (ja uskaltaa kertoa, ettei ole peloteltu..)

Mitään epänormaalia ei oel kertonut. Suihkuttanut ovat kuulemma vettä. (suihkupulloilla)

AP

Vierailija
77/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rupea toimimaan. Et anna itsellesi koskaan anteeksi jos jätät asian tähän. Ota yhteyttä neuvolapsykologiin (-tai koulu ) ja pyydä aika keskusteluun. Ammattilainen osaa puhua lapsen kanssa oikealla tavalla. Meidän lapset saattavat käydä ukin kanssa saunassa ja ulkona (ilman mummia), mutta eivät välttele tätä ja menevät mielellään mummilaan.

Vierailija
78/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on syytä edes epäillä jotakin, niin lapsia ei enää kertaakaan päästetä kahdestaan vaarin kanssa saunaan eikä vessaan.

Vierailija
79/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-juttelisin asiasta neuvolassa

-kysyisin pojilta kiertoteitse tyyliin onko kukaan koskenut teidän peppuun tms.?

-opettaisin pojille, että meillä kaikilla on itsemääräämisoikeus omasta vartalosta.

-vain valvottuja vierailuja vaarin luokse. Suihkuun tms. yksin ja vessareissutkin yksin. Kukaan ei voi loukkaantua, jos kerrot, että pojat ovat nyt oppineet käymään itse vessassa ja, pesemään itsensä ja haluavat saunoa yhdessä.

Mitä miehesi on tästä mieltä?

Vierailija
80/125 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. oma ukkini opetti veljeni pissimään kilpaa lumihankeen.

jos minun ukkini tekisi tuollaista, niin noottia tulisi ja kovasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä