Marraskuun alussa verotiedot julki. Miehen tulot tulee olemaan lehdessä.
Ainakin ennen on julkaistu lehdessä kaikki, jotka tienaavat yli 150 000 e vuodessa. Me asumme pienellä paikkakunnalla ja mua ketuttaa, että miehen tulot tulee näkymään paikallislehdessä ym. On hiukan yli 150 000 ja se oli poikkeusvuosi, kun sai isohkon bonuksen. Nyt tämän kylän kyylät sitten saavat puhumisen aihetta ja lapsetkin saavat varmaan koulussa kuulla.
Uskokaa tai älkää mutta mua oikeasti hatuttaa. Olen lapsena ollut samanalaisessa tilanteessa, että meidän perhettä luultiin jotenkin rikkaaksi vaikka verot veivät isäni palkasta suuren osan. Jotenkin ihmiset tuntuvat laskevan mielessään oman veroprosentin mukaan vaikka minunkin miehelläni menee yli 50%, kun on työsuhdeautokin.
No, huolensa kullakin...
Kommentit (32)
Ei sua oikeasti potuta, vaan suorastaan hingut halusta nähdä miehen tulot lehdessä. Säälittävää etenkin jos ei pysty pätemään OMILLA tuloillaan.
Luulet ja toivot vain, että niin olisi. :=DD
Mutta ei niitä kaikki lue. Sen sijaan lööpit iltapäivälehdissä: "Katso paikkakuntasi eniten tienaavat" saavat ehkä enemmän lukijoita.
ap
Mutta näin ei ole asia! Ne, jotka elävät pienellä paikkakunnalla, kyllä tietävät sen kirouksen. Ymmärrän, että jossain Hgissä tai Espoossa tää olisi läpihuutojuttu mutta ei täällä...
ap
että sun miehen tuloista mouhkaa vain yksi henkilö eli sinä itse?
Mutta naapurin rouvaa kylläkin :) Ja paikallisen kampaamon muijaa ja ruokakaupan kassaa...
ap
Tiedän kyllä itsekin, ettei ole aina positiivista aiheuttaa kateutta. Mutta tässä aloittajan tapauksessa kyllä lienee tarkoituskin herättää sitä.
Itse kyllä osittain hekumoin mahdollisella mieheni tulojen näkymisellä lehdessä, meillä on nimittäin muutenkin ihan kaikesta kaikille perhanan kateellinen ja pahansuopa/ilkeä naapuri. Saisipahan kihistä omassa sapessaan taas vähän lisää.
Noin muuten tulojen levittely sanomalehdessä - ei kiva.
kaikkien tulot, jos on vakituisessa työsuhteessa (tai muuten tienaa säännöllisesti).
Suurimmalla osallahan täällä on kovat tulot. Siksi mä ajattelinkin, että täältä saisi tukea ja empatiaa irl-elämää varten...
kaikkien tulot, jos on vakituisessa työsuhteessa (tai muuten tienaa säännöllisesti).
ihan sille tasolle, että hankkii sen käsiinsä. Useimmille tulee sen sijaan sanomalehti.
Suurimmalla osallahan täällä on kovat tulot.
Siis niin että tienaa sitten 149 000 e ja loput maksetaan mulle palkkana, mutta yrittäjä nyt voi tietysti vääntää näin. Ymmärrän harmituksen, mekään ei haluta nimiä listalle. Onneksi on toistaiseksi onnistunut välttää.
Ei mun tulot aiheuta mitään kateutta naapurustossa :)
ap
ja asutaan niin isossa paikassa että harva meitä täällä edes tuntee.
Onneksi ei asuta missään tuppukylässä, täällä on helppo olla ihan anonyymisti.
tulot aakkosjärjestyksessä, että kyllä sieltäkin voi käydä katsomassa jos kiinnostaa mitä ihmiset tienaa...
Sivuten tätä asiaa.
Millä perusteella kaikkien ihmisten tulot ( siis pienemmätkin kuin ap:n tapauksessa ) ovat muiden ihmisten helposti selvitettävissä?
Sivuten tätä asiaa.
Millä perusteella kaikkien ihmisten tulot ( siis pienemmätkin kuin ap:n tapauksessa ) ovat muiden ihmisten helposti selvitettävissä?
Ihmiset ovat pirun uteliaita ja kateellisia. Kun kaikki tietävät kaikkien toisien tulot, on paljon helpompi käräyttää pimeää työtä tekevät.
Olisi todella noloa jos joutuisi raha-asioistaan lehteen, mä ainakin pidän palkkojen suuruutta tietynlaisena tabuna. Varsinkin jos vielä kyse on jostain poikkeusvuodesta niin on kamalan noloa että naapurit sitten supisevat siitä. Oikeastiko joku teistä haluaisi sitä??
Ihmiset eivät myöskään tunnu tajuavan miten valtavan paljon verotus syö niistä isoista tuloista. Meillä kumpikaan ei tienaa lähellekään 150 000 vuodessa, mutta meillä on kuitenkin ihan hyvät palkat. Kun olimme asuntolainaa hakemassa ja siellä kysyttiin ensin bruttopalkka autoetuineen jne. ja sitten nettopalkka, se lainaneuvoja oikein kiljaisi että "ei voi olla totta että teille jää NOIN VÄHÄN käteen!"
julkaistaan kyllä paljon vähemmänkin tienaavien tulot.. Oisko riittänyt jo peräti 30 000 siihen lehteen.