Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sitä hakis töihin? kv-politiikkaa lukenut

Vierailija
01.12.2009 |

Mihin sitä voisi kuvitella hakevansa? Erityisesti EU-politiikka kiinnostaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö tätä olisi kannattanut miettiä ENNEN kuin päätit alkaa sitä lukemaan

Vierailija
2/15 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä tutkinto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoministeriö? JOkin kansainvälinen järjestö? Kehitysyhteistyö? Onhan noita vaihtoehtoja.

Vierailija
4/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistun keväällä. Kommentti yksi: mitkä on sivuaineesi? Kommentti kaksi: työhakemuksia kannattaa lähettää JOKAISEEN mahdolliseen paikkaan? Kommentti kolme: kyllä tälläkin tutkinnolla voi päästä vaikka mihin, komppaan tuota että ilman rajattua ammattia, ei pääse mihinkään. Kommentti neljä: miten sä et oo tehnyt mitään töitä opiskeluaikana? Itse olen ollut jo kohta neljä vuotta säännöllisessä päivätyössä, joka on siis korkeakoulutetun työtä, ei mikään mäkkärin siivooja. SEn takia valmistumiseni on siirtynyt pari vuotta mutta onpahan työkokemusta. Kommentti viisi: lähde ulkomaille, niin minäkin teen=)

Vierailija
5/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavaku-kursseille, eli sille linjalle, josta päädytään diplomaattiuralle. Kavaku-paikat on just työuran alkuvaiheessa olevilla tarkoitettuja. Jos kielitaito riittää niin toi sun kv-politiikan koulutus on varmaan just hyvä lähtökohta.

Vierailija
6/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavaku-kursseille, eli sille linjalle, josta päädytään diplomaattiuralle. Kavaku-paikat on just työuran alkuvaiheessa olevilla tarkoitettuja. Jos kielitaito riittää niin toi sun kv-politiikan koulutus on varmaan just hyvä lähtökohta.

Kavakuun tarvitsee tosin olla valmis. Eli G-vaiheen opinnoissa ei vielä oikein voi hakea. Toisekseen, sinne hakee vuosittain 700 ihmistä, joista 30 valitaan. En usko ap:lla olevan oikein mahdollisuuksia, jos ei ole edes työkokemusta. Sinne pitää siis olla PÄTEVÄ.

Vierailija
7/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä olen opiskelujen ohella tehnyt (assari yksityisellä), aluksi siis ihan muuta kuin alaan liittyvää. Nyt äippälomalla, kuten todettu. Ulkomailla oon ollut vaihdossa ja välivuotena. Harjoitteluita olen tehnyt alaani liittyen kaksi, nämä molemmat ulkomailla. Nyt gradu loppusuoralla ja lapsi menossa hoitoon vuoden vaihteessa.ap

Vierailija
8/15 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaisi, mutta eka työ olis vasta hakusessa. Mihin sitä nyt pääsis. ap

Vierailija
9/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kv-politiikasta valmistuneet ystäväni ovat päätyneet erilaisiin pojektitöihin, joissa vaaditaan kansainvälisten kontaktien hoitamista. Näillä hommilla ei siis ole ollut mitään tekoa politiikan kanssa, pelkästään sen kv-etuliitteen kanssa :) Jotkut ovat päätyneet myös sihteereiksi yritysten vientipuolelle.

Voithan kokeilla, josko pääsisit Forminiin palkattomaksi harjoittelijaksi. Tosin he taitavat kyllä ottaa mieluummin opiskelijoita noihin hommiin. Mutta sitä kautta saattaa aueta virkamiesura ja pärjätä diplomaattikoulutuksen pääsykokeissakin. Tsemppiä!

Vierailija
10/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et edes tiedä, minne siellä opiskelleet voivat hakeutua duuniin?

Vierailija
11/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin kannattais hakea kun kyseessä eka työ ja tämä lama. voi kyllä olla että meillä tulee ensi vuonna lähtö suomesta jos mies saa työkomennuksen.

teen siis parhaillaan gradua ja olen äitiyslomalla. ap

Millä ihmeen perusteella valitsit opiskelupaikkasi, jos et edes tiedä, minne siellä opiskelleet voivat hakeutua duuniin?

Vierailija
12/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen perusteella valitsit opiskelupaikkasi, jos et edes tiedä, minne siellä opiskelleet voivat hakeutua duuniin?

Aika yleinen harhaluulo on, että jos ei valmistu tiettyyn, rajattuun ammattiin, ei valmistu mihinkään. Ei se kuitenkaan ihan noin mene, vaan tuontyyppisellä tutkinnolla voi hakeutua melkein minne vain ja saada paikan. Ei kuitenkaan ole mitään selkeää putkea, jonka päässä olisi AMMATTINIMIKE.

Tutkintoa tehdessä tietää toki vahvuutensa, mutta valmistuessa saattaa tulla tenkkapoo, kun omat vahvuudet ja tutkinto voivatkin avata ovet akateemiselle uralle, järjestöpuuhiin, virkamiesraiteelle, mihin tahansa näistä kansainvälisenä versiona, yksityiselle sektorille melkein mihin vain ja niin edelleen.

Ongelmana ei ole se, ettei substanssia tai tekemistä olisi, vaan se, että kaikki on tee-se-itse. Ei ole urapolkua seurattavaksi, koska omat valinnat määrittävät, millaiseksi se räätälöityy.

Tämä on joskus pisteenohuesta uraputkesta pullahtaneille hieman vaikea ymmärtää.

t. Tutkija, järjestösihteeri, markkinointipäällikkö, yrittäjä, assistentti, virkamies, projektikoordinaattori, konsultti, myyntimies, oikolukija, toimittaja, opettaja, kirjailija, tiedottaja... (valitse näistä, tässä on sekä minun toimenkuvani että opiskelukaverieni ammatteja)

Vierailija
14/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi vähän aiemmin ruveta tuohon? Minäkin menin jo tokana opintovuonna alan töihin.

Vierailija
15/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tehnyt opiskeluaikana?