Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vielä ehtii tehdä synnytyksen käynnistyttyä?

Vierailija
23.10.2009 |

Pakata laukun? Käydä suihkussa? Sheivata? Syödä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinne synnärille oikeasti muuta paljon tartteekaan kuin sen neuvolakortin? Siellä sairaala vaatettaa ja ruokkii sinut, eikä siellä todellakaan ainakaan minun tullut luettua niitä kirjoja mitä otin mukaan, tai kuunneltua musaa mp3-soittimella :)

Käytännössä sinne ei tartte mukaan juuri muuta kuin liivinsuojuksia, lompakon, kännykän ja kameran. Jos en olisi ehtinyt esim. ottaa vaatteita joissa kotiutua itselleni ja vauvalle, olisi mies voinut tuoda ne tullessaan sitten myöhemmin. Kahviosta saa herkkuja ja lehtiä luettavaksi jos tulee "tylsää".. ;) VÄitän ettei tule. Itse en ainakaan tehnyt sairaalassa muuta, kuin söin, nukuin, imetin ja tuijotin vauvaani :)

-12

Vierailija
22/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan. Esikoisen kanssa ambulanssilla ja kuopuksen kanssa miehen kyydissä. Molemmat synnytykset olivat nopeita ja rajuja ja alkoivat vesien menolla (3 tuntia vesistä oli lapset syntyneet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa tuli niin vauhdilla että täytyy kiittää onneaan että olin sattumoisin sairaalassa näytillä kun huomattiin kohdunsuun olevan jo 5cm auki. Kun kalvot puhkaistiin niin viimeiset 5cm aukesivat kahdessa minuutissa ja eikun ponnistamaan!

Vierailija
24/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset synnytykset aiheuttavat vähemmän kipua kuin toiset. Millään "kipykynnyksillä" on hyvin vähän tekemistä asian kanssa. Vähän kuin se joka sai tikun varpaaseensa sanoisi että hänellä on korkeampi kipukynnys kuin sillä jota vedettiin kirveellä sääreen.

Ihmiset kokee kivun niin eri tavalla.

Vierailija
25/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiveden menosta vauva sitten syntyi.Viimeiset 8 tuntia oli sellaista aikaa etten muuhun enää voinut keskittyä,enkä kyllä halunnutkaan.Aika kävi siellä synnytysosastolla pitkäksi,mutta kotiinkaan eivät enää päästäneet,kun kerran ensikertalaisena sinne olin rientänyt heti vesien mentyä.

Vierailija
26/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehtiny tehdä vaikka mitä kun synnytykset on jo alkaneet. Ekaan vuorokauteen ei edes kannata harkita synnytyslaitokselle menoa. Harmi vaan ettei pysty nukkumaan. Se väsyttää. :(

Vierailija
27/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset synnytykset aiheuttavat vähemmän kipua kuin toiset. Millään "kipykynnyksillä" on hyvin vähän tekemistä asian kanssa. Vähän kuin se joka sai tikun varpaaseensa sanoisi että hänellä on korkeampi kipukynnys kuin sillä jota vedettiin kirveellä sääreen.

Pitää paikkansa.

t. eka synnytys helvetillinen, toinen semmonen vauvan ulos pullautus.

Vierailija
28/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi määritelmä, synnytyksen käynnistyminen, on sekin aika vaihteleva juttu. Se, että on supistuksia, ei kerro vielä mitään. Joskus ne on niin lieviä, että siinä voi tehdäkin vaikka mitä. Mulle sanoi sairaalassa kätilö, että kun synnytys on todella käynnistynyt, ei siinä äiti pysty mihinkään, ei syömään eikä nukkumaan (ilman kivunlievitystä).

Kun todella kipeitä supistuksia tulee 4min välein, niin kyllä siinä on synnytys taatusti käynnistynyt. Toiset ihmiset vaan kestää enempi kipua!

terkuin se joka kävi leikkipuistossakin vielä aamulla ja nojaili 4min välein kiipeilytelineeseen :)

Vierailija
29/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi määritelmä, synnytyksen käynnistyminen, on sekin aika vaihteleva juttu. Se, että on supistuksia, ei kerro vielä mitään. Joskus ne on niin lieviä, että siinä voi tehdäkin vaikka mitä. Mulle sanoi sairaalassa kätilö, että kun synnytys on todella käynnistynyt, ei siinä äiti pysty mihinkään, ei syömään eikä nukkumaan (ilman kivunlievitystä).

Kun todella kipeitä supistuksia tulee 4min välein, niin kyllä siinä on synnytys taatusti käynnistynyt. Toiset ihmiset vaan kestää enempi kipua! terkuin se joka kävi leikkipuistossakin vielä aamulla ja nojaili 4min välein kiipeilytelineeseen :)

että kun pääsin sinne sairaalaan, laukku olallani, niin olinkin jo melki kokonaan auki! Ei meinannut kätilö uskoa, että todella olen synnyttämään tullut, mutta kyllä vaan sattui vitävästi. Ei ole tapana valittaa vaan kestää kipu.

Vierailija
30/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä menin pullauttamaan vauvan ulos niin oli kätilön ilme näkemisen arvoinen, kun olinkin jo 7 cm auki vaikka ei muka ollut synnytys käynnistynyt. o_O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän