te jotka käytätte lapsillanne kestovaippoja
ja vielä toisten vanhoja niin ostatteko myös itsellenne pikkuhousut ja muut alusvaatteet kirppareilta? niihin ei sentään aikuiset yleensä ole kussu ja paskonu. en vaan voi käsittää että käytetään kestovaippoja.
Kommentit (29)
Meillä käytetään molempia ihan tilanteen mukaan sulassa sovussa :) En voi ymmärtää miten jonkun toisen perheen vaipat voi herättää niin suuria tuntemuksia kuin kestovaipat joissakin ihmisissä.
Mä en kans käsitä, miksi vaipat herättää niin paljon intohimoja. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä lapsen pöksyissä on pissaa imemässä.
Ja mun mielestä, sori vaan on aika hauska, että ensin hankitaan oma talo, iso auto ja otetaan valtava laina, ja kaiken ton rahan ja luonnonvarojen tolkuttoman tuhlaamisen jälkeen aletaan miettiä rahaa ja ympäristöä - vaipoissa, jotka on kuitenin pieni menoerä muihin kuukausikuluihin verrattuina!
kestot on haissut kaikki pari kertaa pesun jälkeen koko satsi, semmonen vähän niinkuin kakan haju. Vaihdoin pesutapoja ja ei ole enään haissut pesun jälkeen kertaakaan!
vaikka kylla ne haisee. ei siita ole kauan kun me kaikki oltiin kestovaipoissa!! elamasta on tullut niin helppoa.. siina syy kaikkiin ymparisto-ongelmiin.
Mulle on ihan sama, mitä itse kukin kotonaan käyttää, kunhan ei mulle hoitoon tuo kestovaippoja. Niitä en suostu hoitolapsillani käyttämään. Pph:na voin siitä kieltäytyä. Sääliksi käy tarhan tädit, jotka joutuvat kestovaippojen kanssa pelaamaan.
Valitettavasti sitten pari ajatuksella "villapäällyksiä en pese ikinä ja liika puhtaus on pahasta"-tyyppiä haisee sitten kaikkien kestoilijoiden edestä. Itse olen aikanaan käyttänyt molempia ja nirppanokkaäitini ei tiennyt milloin käytössä oli kestot ja milloin kertis. Ja meillä kyllä haisi pari kertaa juuri kertikset.
Ostaako ap vauvojen vaatteita käytettynä lapsilleen? Tai isompien lasten? Niihinkin on hyvin voinut tulla vahinko, varsinkin pikkuvauvoilla se sonta on monesti niskassa asti. Pilaako se ne vaatteet automaattisesti?
Eikö pesukoneet nykyään ole jo niin hyviä että vaatteet tulee puhtaiksi? Jos ap:n kone jättää pyykit likaisiksi ja haiseviksi, ei kaikkien muiden koneet niin kuitenkaan tee.
asuin kunnassa ei säilötä kertisvaippoja kaatiksella vaan kaikki roskat mitä tulee,poltetaan jätteenpolttolaitoksella.
ap
haisee pahalle myös. Aina toisinaan kun pidetään kertistä jossain, haistelen koko ajan että on kakat housussa vaikkei mitään ole. Se pienikin pissa saa kertiksen haisemaan ihan ummehtuneelta.
Kertiksillä aloitettiin esikoisen kanssa, mutta pian siirryttiin kestoihin ja sille tielle jäätiin vaikka alkuun epäilin ja nypistelin nenää moiselle hommalle. Kakkosella samat vaipat kierroksessa. Ja tosi on että sain myöhemmin äidiltäni kuulla että omalla pepullani käytettiin harsovaippoja. Siksi kun peppu ei kestänyt kertiksiä vaikka niitä silloin olisi jo ollut.