Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Osaatko uida?

Vierailija
23.10.2009 |

Minä olen yli 30vuotias enkä vieläkään ole oppinut uimaan. Tiedän, että uimahalleissa järjestetään uimakouluja, mutta ne kaukana kotoani ja pelottaa millaista siellä on eli nauretaanko siellä? Onko minulla kohtalontovereita? Tämä asia harmittaa todella haluaisin oppia uimaan jotta voisin opettaa lapsianikin. Kesäisin olen järvessä harjoitellut eli vettä en pelkää, mutta uida en osaa en edes kellua. Käsipohjalta mennään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsena uimakoulun käynyt ja läpäissytkin mutta yleinen inhoni vettä kohtaan on johtanut siihen, etten ole taitoa ylläpitänyt.

Luulen, että pysyisin jotenkin räpiköimällä veden pinnalla jos pakko olisi mutta uimataidon virallisia kriteerejä en millään täyttäisi.

Lapseni ovat oppineet uimaan miehen mukana ja uimakouluissa. Ei siihen (onnaksi) minua ole tarvittu.

Vierailija
2/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ottaa päähän yhä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ottaa päähän yhä. ap

Mutta vesikammoinen äitini pakotti minut. Lisäsi vain inhoani vettä kohtaan!

-2-

Vierailija
4/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansalaistaito. Olen myös huolehtinut siitä, että lapseni oppivat kunnolla uimaan.

Aikuisten uimakouluja on turha pelätä. Siellä ovat kaikki samassa tilanteessa, ja kukaan ei varmasti naura.

Omia lapsia ei kannata opettaa, jos ei itsekään osaa oikeaa tekniikkaa (harvat osaavat, en mäkään osaa), joten lapsi kannattaa laittaa uimakouluun.

Vierailija
5/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin uimaan alle 5 -vuotiaana.

Aikuisten uimakoulut on hirmu yleisiä, eikä siellä kukaan naura joten rohkeasti vaan mukaan. Kyllä uimaan kannattaa oppia.

Vierailija
6/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapseni jo ihan pienestä veden kanssa tekemisissä ja uimakoulussa. On hyvä taito ja lapset oppivat tosi nopeasti. Aikuisillekin paljon uimakouluja tarjolla. Rohkeasti mukaan! Tsemppiä!

Vierailija
7/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaan hävettää kun taito puuttuu. Haluan, että lapseni oppivat taidon mahdollisimman varhain, mutta täällä uimakouluun pääsee vasta kuusi vuotta täyttänyt. Ja ne on kesäisin, järvessä. ap

Vierailija
8/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kun on ihan aikuisille uimataidottomillekin tarkoitettuja! Eli ei varmasti kukaan naura.

Vierailija
9/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen myös opettanut mieheni uimaan aikuisiällä.

Silloin kun tapasin mieheni, en uskonut että hän ei osaa uida. Minulle uiminen on nautinto.

Sitten mieheni halusi opetella taidon ja yhdessä kävimme päivittäin uimassa luonnonvesissä joten taito karttui. Eihän vieläkään ole mikään kovin taitava mutta läpäisee kyllä uimataitotestin.

olenkin kehottanut häntä menemään vielä uimatekniikkakouluun.

Mene ihmeessä aikuisten uimakouluun. Opit samalla oikean tekniikan ja uiminen on helppoa.

Vierailija
10/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni myös ui hyvin (kuuluu taitona molempien ammattiin)

Opetimme lapsemme 3vuotiaana uimaan ilman kellukkeita.

Pienemmälle sama edessä kun tulee vähän isommaksi, nyt vasta vuoden ja ui yksin käsikellukkeilla.

Vierailija
11/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aikuisena ollut pariin otteeseen uimakoulussa ja harjoitellut välillä tosi sinnikkäästikin, mutta en vain ole oppinut. Ehkä 10-15 metriä olen oppinut räpiköimään mutta eihän se vielä riitä. Olen kuitenkin vähän ylpeä tuostakin, että olen uskaltanut edes yrittää, ja tärkeää on se etten aio siirtää omia pelkojani lapsiini.

Jahka nämä ruuhkavuodet helpottavat, niin jatkan harjoituksia. Olen nimittäin oppinut vähän pitämäänkin vedestä.

Vierailija
12/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. nostan vielä jos tulisi lisää kommentteja. Oppiiko aikuisena vielä ihan oikeasti taidon? Itsekin olen muuten liikunnasta pitävä ja uiminen tuntuisi kivalta. ap

Vierailija
13/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä mieheni on myös opettanut minua, mutta enpä opi. Uimakoulu taitaa tosiaan olla ainoa vaihtoehto.

Vierailija
14/14 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. nostan vielä jos tulisi lisää kommentteja. Oppiiko aikuisena vielä ihan oikeasti taidon? Itsekin olen muuten liikunnasta pitävä ja uiminen tuntuisi kivalta. ap

ja oli erittäin tyytyväinen kun vihdoin oppi uimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi