ostaisitko 8v. lapsellesi 50e maksavan nomination rannekorun?
tokaluokkalainen tuli itkien kotiin, kun "kaikilla" muilla "aidot" nomination korut ja häntä kiusataan,kun on kopio nomination..
Kommentit (57)
korua synttärilahjaksi, ja todennäköisesti saakin sen. Kävin kyselemässä hintoja, niin se perusrannekoru oli 7e ja ne palat sitten n.15e/kpl ja siitä ylöspäin..
Sukulaiset ostavat kimppalahjana, ja varmaan tulee jokunen palakin sitten..
En minä pidä tätä korua mitenkään pahana. Sen mallinen koru, että saattaa pysyä ranteessa eikä huku..toivon mukaan. Toki sillä on vaikutusta että "kaikilla muillakin on", mutta niinhän se on joka tavaran kanssa melkein. Kännykkää, vaatetta, tamagotcheja,taskulemmikkejä,PetShopeja, jos minkäkinlaista peliä jne..
Kaikkea ei voi saada, mutta kyllä meillä pyritään löytämään just synttäri-ja joululahjaksi jotain mitä lapsi itse toivoo. Ei niin, että kaikki "mitä muillakin on" jää saamatta. Ei sekään kivaa ole, että on aina se "ulkopuolinen"..
Erikoista keskustelua, että Nomination on aito ja muut eivät ole. Olen aikas lailla varma, että samalta tehtaalta tulevat palakorujen palat, olivat merkiltään mitä tahansa tai merkillisiä. Nomination on luonut itselleen brändin, missä se on onnistunut hyvin.
Itselläni on 8 vuotias poika ja olen ostanut hänelle ns. perusrannekkeen nomination -merkkisen, eikä se hinnaltaan ollut paha. Nyt kun hän hinkuaa niitä kuva- ja kirjainpaloja, niin olen ostellut ns.. ei merkittömiä, jotka hinnaltaan ovat edullisempia. Hyvin ovat kestäneet ja mitään eroa aitoihin en ole huomannut, vaikkakin koru kovassa käytössä koko ajan onkin. Mulle on yksi lysti lapsen rannekkeessa, lukeeko takana Nomination tai ei. Jos hukkuu tai hajoaa, niin maailma ei siihen kaadu.
Tein lisäksi löydön eli korujenmaailmassa on joku tarjous palakoruista, maksaa 4,50 euroa kappale eli ihan järkevän hintanen palan hinta äidin kukkarolle.
junttikorua vaikka roikkuisi kattokruunusta ja itkisi
jos se pyytäs,mut eipä tuo oo pyytäny.rahatilanteen mukaan ostan mitä vaa:)
ja täh? En ole älynnyt moisia ihailla jos jollakulla sellainen on. Itsellä ei ole ja lapsetkin ovat onneksi pieniä poikia. Typerä muotivillitys ehkä joka, menee piankin ohi? Kopiolaukut mua naurattaa myös... hah Jos jostain tykkää ja se on laatua ja kestää siitä voi tietysti maksaa ja jopa säästää rahaa siihen tarkoitukseen jos ei isoa pankkitiliä omista.
Katsoitteko Tastulan ohjelman naisesta joka oli myyjänä Amerikassa luksus kenkäsalongissa? Herätti ajatuksia siitä mikä on laatua ja mistä kannattaa maksaa ei vaan jostain muodista.
se aito maksoi 7e!
Eli kyllä ostaisin 8 vuotiaallekkin.
Halvin pala on sitten 16e ja siitä ylöspäin,mutta niitähän voi sitten ostaa yksi kerrallaan ja toivoa lahjaksi yms...
Onko niissä paloissa kultaa tai hopeaa tai jotain mikä niin maksaa? Aika hyvä liikeidea jollain ollut.
EN osta, kun pohja on kirurgin terästä eli sisältää nikkeliä. En halua suotta altistaa nikkeliallergialle.
eikä villitys menisi ihan heti ohi.
Henkkoht en niistä rannekkeista pidä, mutta täytyy sanoa että pientä tyttöä vaatettaessani olen jo tähän mennessä monenmonta kertaa tehnyt hänelle mieliksi oman esteettisen näkemykseni kustannuksella. Loppujen lopuksi on kuitenkin tärkeämpää että vaatteen tai korun kantaja itse nauttii siitä kuin että se olisi juuri maksajan maun mukainen.
Itse en tykkää, mutta mitä väliä sillä on, ei ne olekaan aikuisten naisten koruja (vaikka jotkut kyllä käyttääkin!!).
Ilmoittaisin opelle hetimiten, ei sillä mitä tavaroita koulussa on mukana tai minkälaisiin vaatteisiin lapset pukeutuu saa olla merkitystä ja lasta ei sen vuoksi KIUSATA! Opelle heti viestiä!
Joo ostaisin jos lapsi oikeasti siitä tykkäis eikä vaan haluais kun muillakin on.
Synttärilahjaksi, palkkioksi vaikka kotitöistä ym.
Tuo ei varmaankaan ole ihan totta että "kaikilla muilla on sellainen". Ei kai semmoista tokaa luokkaa ole missään jossa kaikilla olisi sama koru. Tokaluokkalainen voi helposti hukata rannekorun, mitä järkeä ostaa niin kallista.
Meillä on myös se linja, että mitään ei saa sillä verukkeella kun kaikilla muillakin on. Jos tuohon lähtee niin ainahan löytyy joku jolla on enemmän / parempaa jne. Ja teini-iässä se vaihtuu sitten kotiintuloaikoihin ym. rajoituksiin. Aina on niitä jotka saa olla pidempääm, polttaa tupakkaa jne. Keskityn mielummin lapsen itsetunnon parantamiseen ja sitä kautta omien mielipiteiden ja ajatusten vahvistamiseen.
Kopio Nomination on sellainen palakoru, jossa lukee takana Nomination, mutta se ei olekaan silti aito.
Sellaisia on saatavana ja hinnat 3-4 Eur / kpl ulkomaisissa lomakohteissa.kohta varmaan Suomessakin.
ja olenkin nyt ostamassa 8v täyttävälle kummitytölleni. :)
Molemmilla tytöilläni on aidot ja mulla myös, ollaan vuosien aikana saatu kaikille ne "täyteen".
Kopio Nomination on sellainen palakoru, jossa lukee takana Nomination, mutta se ei olekaan silti aito.
Sellaisia on saatavana ja hinnat 3-4 Eur / kpl ulkomaisissa lomakohteissa.kohta varmaan Suomessakin.
Mä en voi ymmärtää kopiotuotteita lainkaan. Ainoa minkä ehkä voin ymmärtää, pitkin hampain, on nämä teini-idiootit, jotka kantavat halvan näköisiä kopiolaukkuja, joista näkee kilometrin päähän ettei ole montaa euroa niistä maksanut.
Mutta jos oikea koru maksaa alle 20 euroa, miksi ostaa 15 euroa halvemmalla ???
Kasvatuksessa taitaa olla aukko, kun selitetään miksi kopiota ei saa yleensäkään ostaa.
Mä itse asiassa sain työkavereiltä lahjaksi myös tälläisen kopio Nomination. Kävin iltakoulua ja olin ollut kyllä tosi hiljaa mistään valmistumisesta. Toin vaan seuraavana päivänä kakun ja tietty kollegat halus sitten muistaa ja todellakin, 50 henkeä ja kopiokoru. Vein sen sitten pari h saamisen jälkeen hissukseen takaisin antajalle. Hän kun oli kerännyt rahat muilta ja antanut oman korunsa mulle. Sanoin kiitos, mutta voitko palauttaa tämän, koska sua on huijattu. Tämähän on selvä kopio ja ei näitä saa myydä.
Viikon päästä toinen kollega kysyi enkä tykkää korusta kun en ole pitänyt sitä lainkaan, ajattelin viikko on tarpeeksi aikaa toimia ja sanoin tätä tyyppiä oli huijattu, kun se oli kopio ja asia on nyt vireilllä. No, tämä meni heti huijarin luo, joka vakuutti asia on hoidossa. Sain sitten, kun hänelle monta kertaa asiasta huomautettiin, oikean korun ja siihen pari tosi kaunista palaakin.
Onneksi tuo muoti ei ole ainakaan vielä saavuttanut meidän "junttilaa" (Vaasa)... Lapsella on kalliimpia koruja kultaiset korvakorut ja siihen saa jäädä - eivätkä nekään ole tuon hintaisia.
Silloin ostaisin lapselleni vaikka ja mitä hienoa.
Mutta kun on vähän isompi, ei halua sitä ja poika ei oo pyytänyt, enkä aio sille sitä tyrkyttää. 50 euroo, aika vähän!