Eilen kaupassa..
Äiti oli lapsen kanssa ruokakaupassa ja lapsi sai raivarit, kun ei ollut maistiaisia tarjolla. Niinpä tämä äiti meni mehuhyllylle ja lohdutukseksi avasi lapselle pillimehun.
Näinhän ne lapset oppii hyvät käytöstavat..
Kommentit (53)
Johan sä olet saanut lukea, että löytyy pösilöitä, jotka tuota todella tekevät. Ja toisekseen, ei sinne kaupan puolelle ole tosiaankaan sopivaa omia eväitäkään (diabeetikot erikseen).
oli oma pillimehu mukana, tuskin oli kaupan hyllystä.
Mikä hitto tässäkin nyt on niin vaikeaa?? Onneksi ei enää tarvi siellä Suomessa asua. Kauhea poliisivaltio. Ja pahinta siinä on se että ne kyttääjät ei oo poliiseja vaan av-mammoja ym. pösilöitä. Onneksi täällä keski-Europpassa ei ole kenelläkään ongelmaa jos pieni lapsi syö kaupassa leipää, banaania tms. nälkäänsä, kunhan ne syödytkin maksetaan kassalla. Siis oikeesti.. siellä pipo kiristää pahasti monen päässä.
Hiukan suvaitsevaisuutta peliin, kiitos. Mistä te luulette näkevänne, onko jollakin lapsella tai aikuisella diabetes? Esim. äitini joutuu verensokerin laskiessa joskus konsertissa, teatterissa tms. kaivamaan suklaata käsilaukustaan ja joku aina mulkoilee, että onpas moukkamaista käytöstä, vaikka äitini tekee sen mahdollisimman huomaamatta.
Eikä heille kyllä tule tuollaisia kohtauksia. Heillä on säännöllinen ruokailurytmi ja JOS sattuisi,e ttä jotain outoa kävisi ja verensokeri laskisi, he osaavat kyllä varata jo kotoa taskuun sokeripalan tai karkin. Yhtä kermakrkkia enempää ei tarvita. Eikä suklaapapereita taatusti ole pako rapistella...
Tämä on varkaus:
en tiiä mistä tossa sun kertomassa tapauksessa oli kyse, mut kyllä mä oon monesti antanut lapselle banaanin/karjalanpiirakan/tms välipalan, joka on sitten TIETYSTI maksettu muitten ostosten yhteydessä. ja itelleni oon myös vesipullon joskus avannut.
Periaatteessa jos kauppias olisi ilkeä hän voisi sinut käräyttää sillä ennen kuin olet tuotteen maksanut se on kaupan omaisuutta. Sen syöminen kaupassa ennen maksua on VARKAUS. Tiedän kauppoja, joissa tätä katsotaan ehdottoman tuomittavana ja joissa asiakkaille myös huomautetaan asiasta aina kun tällaista tulee ilmi. Toistuessa kutsutaan vartija/poliisi jopa. (kyllä yhden ainoan karjalanpiirakan vuoksi)
Tiukka linja on otettu käyttöön sen vuoksi, että ko. kaupoissa hävikki on suurta ja jostain syystä usein tällaiset ostokset "unohdetaan maksaa". Esim vaunuissa istuva lapsi syö banskun. Vaikka äidin on tarkoitus maksaa bansku kassalla, unohtuu kuoret vaunuihin ja kassan jälkeen missään vaiheessa äiti ei enää palaa virhettä korjaamaan.
en tiiä mistä tossa sun kertomassa tapauksessa oli kyse, mut kyllä mä oon monesti antanut lapselle banaanin/karjalanpiirakan/tms välipalan, joka on sitten TIETYSTI maksettu muitten ostosten yhteydessä. ja itelleni oon myös vesipullon joskus avannut.
mielestäni lapsille olisi heti pienestä pitäen opetettava että ensin maksetaan, sitten vasta käytetään.
Näin meillä on aina toimittu, vaikka sitten olisi pitänyt välillä käydä kaupasta ulkona syömässä se välipala.
viedään kodinkoneosastolle einestä ja mikrossa lämmitetään. Kahvit keitetään yms.
täällä av.lla mutta itse olen myös sitä mieltä,että kaupassa EI syö tai juo lapset eikä varsinkan aikuiset ennen kuin tuote on maksettu.
Normaaleihin tapoihin kyllä kuuluu maksaa ostokset ennen niiden käyttöä. Koskee sekä lapsia että aikuisia.
Lähinnä jos on joku hätä: tarvii pikaisesti saada esim. verensokerin nostamiseksi jotain syötävää/juotavaa, on ok nauttia ostokset ennen maksua.
Ravintolat ja kahvilat on paikkoja, josta ruuan voi saada ennen maksua.
Meidän lapsilla ei tule mieleenkään raivota jos ei saa mitään syötävää kaupassa, koska heille ei ole opetettu sellaista mahdollisuutta. Tietenkin maistiaiset ovat kiva yllätys silloin tällöin, mutta kyllä lasten, ja varsinkin aikuisten tulee pystyä tekemään kauppareissu ilman varastamista.
sanotaan vaikka alle 3-vuotiaalle ennemmin jonkun pillimehun tai punnitun banaanin kuin annan sen saada hypoglykemiaraivarin kaupassa. Pyrin ottamaan kauppaan evästä mutta joskus se unohtuu. Vaikka näin olen toiminut joskus, niin isompana lapset kyllä tajuavat että ostokset on maksettava. Yksikään kassa ei ole koskaan murissut siitä että joutuu vetämään tyhjän pillimehun kassan läpi. Eikä se ole keneltäkään kanssaihmiseltä pois, jos pikkulapsi syö yhden banaanin ennen kassaa. Tää on taas tätä kun kytätään toisten tekemisiä ja etsitään vikaa toisista äideistä, omissa riittää varmaan tarpeeksi paheksuttavaa itsekullakin.
sanotaan vaikka alle 3-vuotiaalle ennemmin jonkun pillimehun tai punnitun banaanin kuin annan sen saada hypoglykemiaraivarin kaupassa. Pyrin ottamaan kauppaan evästä mutta joskus se unohtuu. Vaikka näin olen toiminut joskus, niin isompana lapset kyllä tajuavat että ostokset on maksettava. Yksikään kassa ei ole koskaan murissut siitä että joutuu vetämään tyhjän pillimehun kassan läpi. Eikä se ole keneltäkään kanssaihmiseltä pois, jos pikkulapsi syö yhden banaanin ennen kassaa. Tää on taas tätä kun kytätään toisten tekemisiä ja etsitään vikaa toisista äideistä, omissa riittää varmaan tarpeeksi paheksuttavaa itsekullakin.
kun kotona on syöty ennen lähtöä. Eihän siellä nyt puolta päivää tarvitse olla. Ja jos ollaan kaupungilla niin sitten syödään jossain kahvilassa välipalaa - ei kaupassa.
Yök, se on niin epähygieenistäkin. Ei ne kassat kehtaa siitä sulle murista, mutta luuletko että niistä on kiva pidellä sun lapsesi kuolaamia tyhjiä mehupurkkeja ja suklaapapereita tai banaaninkuoria? Entäs kassajonossa seuraavina tulevat, joden tavaroita se kassaneiti käsittelee teidän limojen jälkeen?
Ja joo, kyllä meidänkin tekemisissä riittää paheksuttavaa, mutta ei sentään ihan NÄIN perusjutuissa...
ja toimi tavallasi, minä toimin omallani.
Ei voi olla niin iso asia käydä maksamassa ne ensin ja sitten syödä! Minusta tuollaisen syödään ensin, maksetaan sitten tavan yleistyminen ei ole yhtään toivottavaa. Onneksi en ole kauppias, kyllä ärsyttäisi tuollainen, sillä oikeastihan se on varastamista.
Sun tapasi on varastamista.
ja toimi tavallasi, minä toimin omallani.
myös sen syödyn banaanin. Mielestäni se on varastamista, että maistellaan viinirypäleitä yms ennen ostopäätöstä. Varastamista on kuljettaa kaupasta ulos tavaraa maksamatta.
Ei voi olla niin iso asia käydä maksamassa ne ensin ja sitten syödä! Minusta tuollaisen syödään ensin, maksetaan sitten tavan yleistyminen ei ole yhtään toivottavaa. Onneksi en ole kauppias, kyllä ärsyttäisi tuollainen, sillä oikeastihan se on varastamista.
Mitä helvetin varastamista?! Jos punnitsen banaanitertun, annan siitä mukulalleni yhden ja maksan koko tertun, niin missä kohtaa se varastaminen on? En mä ainakaan missään Prisman kilometrien mittaisten käytävien keskellä lähe ulos sitä banaania lapselleni syöttämään, ja vielä jonottelemaan sen banskun takia kahteen kertaan. En kyllä suostu uskomaan, että mun lapset menee pilalle sen takia, että ne joskus saa banaanin tai karjalanpiirakan (kyllä, nekin punnitsen kaikki, ja sitten vasta annan jälkikasvulle sieltä pussista, ja koko pussillisesta maksetaan!) ennen kassaa. Hei haloo, ei tää oo niin vakava juttu! Ja joku veti tähän keskusteluun mukaan myös jotkut limaiset mehupurkit ja suklaapaperit, niin ei, se banaaniterttu tai karjalanpiirakkapussi ei tuu yhtään limaiseksi, jos annan siitä lapselleni yhden. Mitä tulee hygienisyyteen, niin sen jälkeen kun päiväkodista hakiessani näin esikoiseni 1-v kauhovan kaksin käsin hiekkaa ja mutaa suuhunsa, oon stressannu siitä aika vähän. Enkä oikeen usko että tämä asia tekee musta junttia. Sitäkin joku epäili. Käykää lukemassa "Haluatko että alakoululaisellesi opetetaan islamilaisesta kulttuurista" -ketju. Kas sieltä niitä juntteja löytyy. Tosi paljon.
Jestas. En tiennykään että tää asia herättää NÄIN paljon kiukkua!
Kyllä mekin kaupassa ihan syödään viedään kodinkoneosastolle einestä ja mikrossa lämmitetään. Kahvit keitetään yms.
Eikös kaikki tee näin?
oli oma pillimehu mukana, tuskin oli kaupan hyllystä.