Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen kaupassa..

Vierailija
23.10.2009 |

Äiti oli lapsen kanssa ruokakaupassa ja lapsi sai raivarit, kun ei ollut maistiaisia tarjolla. Niinpä tämä äiti meni mehuhyllylle ja lohdutukseksi avasi lapselle pillimehun.

Näinhän ne lapset oppii hyvät käytöstavat..

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läiskäätkö kuoret siihen kassalle?

Vierailija
22/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin erittäin huonoksi käytökseksi.

- nälkäisen lapsen kanssa ei ole pakko mennä kauppaan joko ollenkaan tai sitten lapselle voi antaa syötävää ennen kauppareissua

- lapset oppivat kyllä, että kaupassa ei syödä jos se heille opetetaan pienestä pitäen

- jos aikuinen näyttää huonoa esimerkkiä niin tottakai lapset tekevät samoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosiaankin opettanut lapsille sen, että ENSIN maksetaan, sitten vasta syödään. Esim juuri eilen kaupassa tytölle ostettiin jäätelö ja se tosiaan annettiin vasta, kun oltiin kassalla.

Niin, ja olen todella monesti kyllä ollut tilanteessa, että lapsi saa jostain kaupassa raivarit, mutta en sentään rupea "tukkimaan lapsen suuta" sillä, että annan hänelle jotain syötävää jota ei ole vielä edes maksettu.

Millaisiahan "mulle tuo ja heti" -tyyppisiä lapsia tuollaisista kasvaa, jotka saa heti jonkun pillimehun suuhunsa, kun rupeavat vonkaamaan jotain.

Vierailija
24/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa syödään ja juodaan.

Vierailija
25/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä banaaninsyöttäjä-ennen-kassaa-äiti valkkaa hyvän tertun (ei liikaa ruskeita pilkkuja, ei vihreitä, mielellään reilunkaupan, ellei normibanaanit alle euron kilo), punnitsee koko tertun, ja antaa sitten sen jälkeen yhden banaanin lapselle. Kassan ei tarvitse koskea mihinkään limaiseen tai epämiellyttävään. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
26/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarasi sotkee ne ostoskärryt, ja sinä levittelet tyhjiä banaaninkuoria pitkin kauppaa. Juu, en todellakaan usko, että kykenisit viemään ne roskikseen asti. Se on varastamista, koska et omista kyseisiä karjalanpiirakoita. Se, että AIOT maksaa ne, ei siirrä omistusoikeutta sinulle.

Vierailija
27/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling- ja uusavuttomat vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan niin etteivät ne vingu joka käänteessä naposteltavaa.

Vierailija
28/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armahtakaa minua, kenelle voin korvata kaikki syöttämäni banaanit? Onko mitään terapiaa tällaisille kleptomaaneille?

Vierailija
29/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilassa jos kauppaan mennään esim. suoraan päiväkodilta.

Halvemmalla tietysti päästäisiin jos otettaisiin ne pillimehut ja piirakat kaupan hyllystä, siellä kahvilan puolella ne on kalliimpia.

Ei tulisi mieleenkään syödä/juoda mitään kaupassa ennen maksamista. Ei ruokakauppa ole mikään kahvila eikä ruokala.

Jotain ostoksia olen antanut pienen lapsen pitää kädessä ja hypistellä ennen kassaa.

Diabeetikot ym. sairaat ovat eri asia jos saavat jonkun sairaskohtauksen elleivät saa ruokaa ihan heti.

sanotaan vaikka alle 3-vuotiaalle ennemmin jonkun pillimehun tai punnitun banaanin kuin annan sen saada hypoglykemiaraivarin kaupassa. Pyrin ottamaan kauppaan evästä mutta joskus se unohtuu. Vaikka näin olen toiminut joskus, niin isompana lapset kyllä tajuavat että ostokset on maksettava. Yksikään kassa ei ole koskaan murissut siitä että joutuu vetämään tyhjän pillimehun kassan läpi. Eikä se ole keneltäkään kanssaihmiseltä pois, jos pikkulapsi syö yhden banaanin ennen kassaa. Tää on taas tätä kun kytätään toisten tekemisiä ja etsitään vikaa toisista äideistä, omissa riittää varmaan tarpeeksi paheksuttavaa itsekullakin.

kun kotona on syöty ennen lähtöä. Eihän siellä nyt puolta päivää tarvitse olla. Ja jos ollaan kaupungilla niin sitten syödään jossain kahvilassa välipalaa - ei kaupassa.

Yök, se on niin epähygieenistäkin. Ei ne kassat kehtaa siitä sulle murista, mutta luuletko että niistä on kiva pidellä sun lapsesi kuolaamia tyhjiä mehupurkkeja ja suklaapapereita tai banaaninkuoria? Entäs kassajonossa seuraavina tulevat, joden tavaroita se kassaneiti käsittelee teidän limojen jälkeen?

Ja joo, kyllä meidänkin tekemisissä riittää paheksuttavaa, mutta ei sentään ihan NÄIN perusjutuissa...

Vierailija
30/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mihin lapset totutetaan. Lapset kokeilevat rajojaan valitettavasti myös kaupassa ja osaavat kyllä vaatia! Aikuisen tehtävä on sanoa ei, ei ja vielä kerran ei, kunnes lapsi oppii olemaan pyytämättä herkkuja ennen kaupasta poistumista. Lapset ovat fiksuja, kun jaksaa vaan kerta toisensa jälkeen selittää lapselle, miksi ostokset maksetaan ensin. Kiukkukohtauksen saavat lapset ovat todennäköisesti ennenkin saaneet haluamansa...

Vierailija
31/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä lapsi saa näitä mega raivareita kaupassa koska on tottunut siihen että sitten saa jotain syömistä tai juomista. Koska näin on aina toimittu.

Oma samanikäinen poikani taas kuikuttelee kyllä,mutta ei edes vaadi mitään suuhunsa sieltä hyllystä ,koska tietää ettei sitä kuitenkaan saa ennen kuin on maksettu.

Vierailija
32/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni kaupassa syöminen aikomuksena maksaa ne on verrattavissa varastamiseen. Ihan sama kuin jos mä tunkisin taskuuni tavaraa ja sitten selittäisin kiinni jäätyäni että mä kyllä aioin ne maksaa. Ne myymälävartijat kun saa ottaa sen varkaan kiinni jo siellä kaupan sisällä, ei tarttee oottaa että menee kassan ohitse.

Mun kaksi vuotiaanikin tietää että ensin maksetaan ja sitten vasta voi syödä. Miten se voi olla niin vaikeaa opettaa lapsille? Ja, kyllä on sattunut huutopotkuraivareita kaupassa, mutta niissä tilanteissa mitataan aika hyvin sitä vanhemmuutta.

Vierailija
33/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä banaaninsyöttäjä-ennen-kassaa-äiti valkkaa hyvän tertun (ei liikaa ruskeita pilkkuja, ei vihreitä, mielellään reilunkaupan, ellei normibanaanit alle euron kilo), punnitsee koko tertun, ja antaa sitten sen jälkeen yhden banaanin lapselle. Kassan ei tarvitse koskea mihinkään limaiseen tai epämiellyttävään. Kaikki ovat tyytyväisiä.

No näin just. En vaan kertakaikkiaan tajua tätä keskustelua. Eikä meillä ainakaan ole kyse mistään jäätelön tai suklaan syömisestä, vaan siitä, että jos joskus on pakko antaa jotain välipalaa kesken kauppareissun, niin sitten on. Ajatella, ei meiän elämä ole aina niin hyvin suunniteltua ja viimeisteltyä, että ihan täysin joka ikinen kerta lapset ois syötetty kun mennään kauppaan. Joskus käy näin. Kamalaa, en tiennykään olevani näin juntti ja huono ihminen+äiti. Kiitos AV taas tästä. :D

Mut nyt täytyy kuulkaa jatkaa tenttiin lukua. Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
34/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin ihmettelisin. Mutta eiköhän useimmilla ole kyse jostain 2-vuotiaasta, joka saa kokonaisvaltaisen raivarin ostoskärryssä, jolloin vaihtoehtona on antaa se banaani tai sitten puoli tuntia hirveää huutoa ja lapsen pakolla pitämistä kärryssä. Ihan sama olenko teidän mielestä joku curling-vanhempi, mä valitsen sen banaanin jonka maksan kassalla myöhemmin, että saan ostokset tehtyä kohtuullisessa ajassa. Paras tietysti syöttää lapsi kunnolla ennen kauppaa, mutta aina ei arki mene niin hienosti.

Vierailija
35/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin siellä? Jos sulle tulee jano, niin avaatko vissypullon itsekin siellä kaupassa? Mikä hitto oikeuttaa lapselle antamaan ennen maksamista pientä hiukopalaa? Ei mulla tulis mieleenkään.

Vierailija
36/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää et nykyään suomalaisetkin jopa "maistelee" esim. rypäleitä yms ostoksilla ollessaan! Se on varastamista. Oikeesti...

Vierailija
37/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintaa aikuisilta ihmisiltä.En muista koskaan saaneeni pienenäkään ruveta kaupan maksamattomia tuotteita syömään/juomaan. Enkä ole missään tohon törmännytkään livenä...Olisiko se sitten ymmärrettävää,että kaikki asiakkaat siellä availisivat haluamiaan tuotteita ja syödä mussuttaisivat samalla kun tekeveät ostoksia?? :O

Vierailija
38/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat nälissään, minulla oli kaksi tapaa selvitä.

1, laukussani oli yleensä aina jotain välipalakeksiä, banaani tms

2 mentiin ostamaan banaanit ja pillimehut, maksettiin ne, syötiin ne siinä aulahallissa ja sitten ostoksille kärryjen kanssa.

Ei ollut kovin vaikeaa. Nyt annan niille rahaa jo hoitavat asian itse sillä välillä kun minä teen ruokaostokset.

Mä en ymmärrä sitä kaupassa ennen maksamista syömistä. Eikä mun tartteekaan.

Vierailija
39/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huomaatkin kassalla, että lompakko on kotona, etkä voi maksaa puoliksi syötyjä ostoksia?

Vierailija
40/53 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on hyvistä tavoista ja säännöistä. On täysin vanhempien vastuulla pitää huolta siitä ettei kaupassa tule tilannetta jossa lapselle pitäisi tarjota maksamattomia tuotteita. Vanhempien vastuulla on opettaa nämä tavat ja säännöt lapsille. Vaikea homma varmasti kun eivät tajua itsekään toimivansa väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi