G: Mikä on sinun henkilökohtainen yläikärajasi lasten tekemiseen?
Itseäni kummastuttaa, kun tunnen itseni jotenkin ikinuoreksi. Minulla on 4 lasta todella pitkällä aikavälillä; esikoinen on jo 22-vuotias, seuraavat 12v, 4v ja 3v. Itselläni siis ikää 39v. Nyt olen alkanut haaveilemaan viidennestä lapsesta! Mieskään ei mitenkään tyrmännyt ideaa, kun eilen illalla asiasta aloin hänelle puhua. Tosin sanoi, että mietitään vielä ensvuoden puolelle ja päätetään sitten. Mies on minua vuoden vanhempi.
Ajattelin joskus, että lapset pitää olla tehtynä ennen kuin täytän 40. Nyt tuntuu, että ihan hyvin tässä vielä kerkeää. Itsepetostako?
Kommentit (66)
3 lasta ja olen 28.
Mun mielestä se on hienoa, jos ap haluaa vielä lapsia tehdä jos siltä tuntuu.
Pitäisin ehkä jo outona, jos nainen olisi iältään jotain 50 ja haluaisi lapsia.
nyt 35 eli pari vuotta aikaa vielä harkita, tuskin toteutuu eli lapset on tehty (28-34 vuotiaina).
Sain juuri viidennen lapseni. :)
Äitini taas sai kuopuksensa 43-vuotiaana.
Lapset on parasta tehdä teininä
Vierailija - 23.10.09 12:05 (ID 9402751)
Niin on motivaatiota hankkia ammatti ja tehdä töitä perheen eteen. Jos ei ole lapsia tai perhettä niin minkä vuoksi sitä opiskelisi tai kävisi töissä. Ei minkään.
Eli perusasiat kuntoon.Näinhän se todistetusti menee, että teineinä lapsensa saaneet on yleensä väitelleitä (vähintään! ehkä post-doc:eijakin?) ja heillä on hyvät työpaikat...
eikä tunnu olevan muillakaan. Viestejä lukiessa näyttää siltä, että lapsiluku on se raja, ei niinkään ikä. Jos on tehnyt lapset nuorempana, niin tuntuu ettei ENÄÄ jaksaisi. Jos taas varhaisempi aikuisuus on kulunut töissä, opiskellessa ja sinkkuelämässä, niin lapset jaksaa ihan hyvin sitten kun niitä saa, vaikka sitten yli 4-kymppisenä. Ihan ymmärrettävää, sillä harvahan sitä pikkulapsielämää vuosikymmenestä toiseen haluaa ja jaksaa. Lukioikäisenä itsellänikin oli kaikenlaisia kuvitelmia siitä mitä pitää olla ja minkälainen varmaankin on kun on 30, 40 tai 50. Nyt yli 40 vuotiaana olen oppinut, että elämä yllättää ja kannattaa elää sen mukaan mikä itselle sopii!
mutta toivoisin, että lapsiluku olisi täynnä ennen kuin täytän 25, jos päätän lähteä vielä opiskelemaan niin sitten venytän viidellä vuodella..